Gjest Blubberella Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Nå har det seg sånn at jeg og mine godt voksne, men julegale og småbarnslige venninner, har innført en tradisjon med å lage adventskalender til hverandre (små pakker i en skål). Det er veldig artig og gir mye glede for forvokste barn i førjulstiden, men problemet er jo å finne noe å pakke i disse pakkene. Det skal jo ikke koste en formue, men likevel være noe som faller i smak. Så da spør jeg dere kloke juledamer (og eventuelt menn); har dere noen tips til hva man kan finne på? Og hvor kan man finne litt fine og artige ting til grei pris (nettbutikker)? Jeg har sjekket Ebay, men finner liksom ikke så mye interessant der. Det kan være alt fra små morsomme ting til noe spiselig. Prisen bør ligge under 50 kr, aller helst maks 20-30 kr pr pakke så det sier seg selv at dette er litt tricky. Jeg har gått litt tom for ideer. Jeg tar i mot alle tips med glede!
Gjest Blubberella Skrevet 3. september 2012 #2 Skrevet 3. september 2012 Ingen som vil hjelpe en stakkars idéløs frøken?
Badeand Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Har du Søstrene Grene i nærheten av deg? Der har de kjempemasse fine ting som er veldig billig eller kan jo ideer være fin kopp, søt refleks, godter, noe som reflekterer hobbyen til den enkelte, hårstrikk, telys, fin kakepynt, te.... Alt jeg kommer på i farten 1
Rosalie Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Hva med "julete" smykker? Jeg er ikke på julekalenderkjøret, men lyser opp kontoret i desember med blinkende juletreøredobber, brosjer og slikt.
Badeand Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Eller neglelakk, hårstrikk, muffinsformer ?
Suzy Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Eller kikk på Tiger: http://www.tgr-stores.no/ 3
Karabista Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Lager selv julekalendre og da havner jeg ofte på Nille eller ser etter salg. Nille har mye spiselig og fine tekopper el. lignende
Snøfryd Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Flaxlodd - kan for bli fine premier av det :-)
Tia83 Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er flere butikker som har mye fint og smått som er relativt billig: TGR og Søstrene Grene er allerede nevnt, Åhlens har mye fint, Nille, smykker fra diverse smykke/klesforretninger, sminke, sjokolade, julepynt, rammer med koselig bilde, stearinglys, eller kanskje en billett til feks svømmehall eller lignende +++ Jeg er også en voksen dame som elsker adventskalender:D
SoftKitty Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 (endret) Hvis du kjøper en pakke med armbånd kan man dele opp til flere pakker. Samme med hårpynt og andre ting som kommer i pakker med flere. Et søtt sokkepar - putt en sokk i hver pakke. Hva med sånne rett-i-koppen-poser med kaffe? Du får pakker med mange forskjellige smaker så kan du pakke inn noen og ta noen selv:) Godteri eller annet spiselig er jo enkelt og greit. Leppepomade, håndkrem. Bittesmå neglelakkflasker har de feks på Lindex. Julepynt passer også i kalender synes jeg. Små porselensfigurer til pynt hjemme. Små duftlys/kubbelys/telysestaker. Innrammet bilde av dere. Sånn liten klype til å trekke te. Te i løsvekt (den fra Søstrene Grene er billig og god!) eller teposer. Har de en spesiell hobby kan du kjøpe ting til det? Feks om de driver med kortlaging, tegning, strikking eller annet håndarbeidsgreier. Butikker jeg ville sjekket: Søstrene Grene TGR Nille Clas Ohlson Glitter Accessorize H&M Matbutikken Vita Lindex IKEA Åhlens Kremmerhuset Endret 4. september 2012 av SoftKitty 1
Gjest Blubberella Skrevet 4. september 2012 #12 Skrevet 4. september 2012 (endret) Tusen takk for tips! Nå har jeg litt mer å ta tak i Dessverre bor jeg ikke i nærheten av verken IKEA, Søstrene Grenes eller TGR. Er mange fine tilbud og varer der... Jeg tar gjerne i mot tips dersom noen kommer over gode salg i nettbutikker! Jeg har ei venninne som er en ræser på å finne fine ting på supersalg på nett, mens jeg finner aldri når jeg skal sjekke de samme nettsidene (og noen glemmer jeg like fort hva de het, så da er jeg jo like langt). Pleier vanligvis ikke begynne med dette før senere, men jeg tenker at det er greit å ha god tid og kanskje lettere å finne fine ting på tilbud. Endret 4. september 2012 av Ylvina
Sulosi Skrevet 4. september 2012 #13 Skrevet 4. september 2012 Tja, jeg ville blitt glad for heklenåler, strikkepinner, nåler, garnnøster ol. Fine julekuler som fås i 4 pk kan deles opp, gi en til hver venninde. Kom ikke på flere nye ideer men nå var det mye fint som allerede er nevnt i tråden.
SoftKitty Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Sjekk http://www.etsy.com http://www.asos.com har fri frakt til hele verden, de har div. smykker osv men er ikke superbillig. http://www.dealextreme.com har også fri frakt og utrolig mye rart.. er ikke super kvalitet på alt men veldig veldig billig:)
Gjest Blubberella Skrevet 9. september 2012 #15 Skrevet 9. september 2012 Jegt har bestilt noen gaver fra Kremmerhuset.no nå og skal lete videre i både nettbutikker og vanlige butikker etter gode tilbud
Nattergalen Skrevet 9. september 2012 #16 Skrevet 9. september 2012 Har du sjekket tråden som ligger inne på forbruker og økonomi? Den hvor man forteller om sine siste kjøp på Ebay, masse billige og kule ting som linkes til der. Har noen av venninne dine en hobby, kan være lettere å gi tips da. Ellers hadde jeg satt pris på bruksting, dvs stilige servietter, sokkepar (er vel 3 for 99,- på Lindex), kaffe, te, olivenolje, god sjokolade, handkrem, stilige smykker. 1
Gjest Blubberella Skrevet 9. september 2012 #17 Skrevet 9. september 2012 Tusen takk for alle tips! Selv om de fleste tips allerede er tenkt på og brukt, er det fint å få en påminnelse om hva man kan kjøpe. Det største problemet er vel hvor jeg får kjøpt de forskjellige tingene billigst mulig. Jeg skal sjekke ut den tråden du nevner, Nattergalen!
Marwel Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 iherb.com Der har de alt fra kremer til sjokolade og allergimat. Fullt mulig å finne stæsj til en billig penge der. Feks lypsyler som jeg betaler tett opp mot hundrelappen i norge koster 20 kr der, og man kan også finne gode billigere lypsyler. Mye annet stæsj også. 1
Lumos Skrevet 12. september 2012 #19 Skrevet 12. september 2012 Amazon og Ebay har jo alt mulig Hva med litt julepynt? Interiørting, servietter, lys, øredobber, neglelakk, mascara, sokker, hansker, skjerf/hals/sjal, blad, telysholdere, sjokolade, lipbalms, håndkrem. iHerb har jo utrolig mye billige saker og ting
Mb26 Skrevet 12. september 2012 #20 Skrevet 12. september 2012 På coolstuff.no har de utrolig mye kult for alle! De har til og med egne kategorier som "gave til henne" osv! Ta en titt :D elsker den siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå