Gå til innhold

Kredittkort fra DNB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt kredittkort for første gang i hele mitt liv, og lurer på hvordan tilbakebetalingen foregår. Får jeg regning i posten eller må jeg føre tilbake pengene til kredittkortet i nettbanken? Skal jo betale det tilbake med en gang lønna kommer neste uke, så jeg slipper vel rentene? Var bare et par tusenlapper det var snakk om, så ikke noe stor sum.

Anonym poster: d772cbd29bf04a94d8af5aa95c7d3b95

Skrevet

Så lenge du betaler det tilbake når det er gått under 30 dager er du sikret at det er uten renter.

Dvs. At du har brukt det til varekjøp. Dersom du har tatt ut penger i minibank, eller overført via nettbank påløpe renter og omkostninger fra dag 1.

Du vil få regning i postkassen dersom du aldri har brukt det før.

Etter å ha betalt første gang, kan du registrere avtalegiro eller efaktura.

Du vil få ett valg om å betale ned minimumsbeløp: ca. 250 kr. Eller hele beløpet.

Hvis ikke kan du ringe DnB på tlf. 04800 også vil de gi deg kontonummer, beløp og KID.

Skrevet

Du får faktura en gang i mnd, som betales innen 20. påfølgende måned. Hvis du betaler hele det utestående beløpet innen forfallsdato blir det ingen renter.

Skrevet

Eventuelt kan man jo bare overføre internt på nettbanken før en eventuell faktura, hvis det er åpnet mulighet for det.

Skrevet

Eventuelt kan man jo bare overføre internt på nettbanken før en eventuell faktura, hvis det er åpnet mulighet for det.

Nei, du får ikke overføre internt, dessverre. Jeg har dette kortet selv, og det er ikke mulig. Man må ha kontonummer og legge dette inn som en vanlig betaling.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

I nettbanken står ikke all infoen man trenger for å kunne betale kredittkortet.

Derimot, når du får regning første gang, så kan du lagre mottakeren (altså kredittkortkontoen) i mottaksregisteret ditt. Neste gang du bruker kortet kan du bare lage en "vanlig" betaling og overføre før du får en faktura.

Så det er en mulighet å betale før du får fakturaen, men det må gjøres gjennom en vanlig betaling, og det kan ikke gjøres før etter du har fått minst en faktura i posten.

Uansett: hvis du skal betale når lønna kommer om en uke, så ringer du bare banken og ber om info for å betale (og da kan du jo lagre kortet i nettbanken slik at du ikke trenger å ringe banken om du trenger å bruke det igjen).

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får regningen da?

Da satser jeg bare på å ringe banken når jeg får lønn, skal jo betale hele beløpet med en gang så jeg er ferdig med det.

TS

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får regningen da?

Da satser jeg bare på å ringe banken når jeg får lønn, skal jo betale hele beløpet med en gang så jeg er ferdig med det.

TS

Det avhenger av hvilken avtale som ble laget når kortet ble bestilt.

F.eks. dersom man har ønsket at forfallsdatoen er til 15. så går regninga fra mnd til mnd. Alt du brukte penger på i Juni, vil det komme forfall til den 15 Juli.

Du vil alltid ha ett sted mellom 30 til 45 dager fra kortet ble brukt, til forfall.

Skrevet

Det avhenger av hvilken avtale som ble laget når kortet ble bestilt.

F.eks. dersom man har ønsket at forfallsdatoen er til 15. så går regninga fra mnd til mnd. Alt du brukte penger på i Juni, vil det komme forfall til den 15 Juli.

Du vil alltid ha ett sted mellom 30 til 45 dager fra kortet ble brukt, til forfall.

Kortet er ikke bestilt, det er bare et mastercard som har blitt utsendt sammen med mitt vanlige visa-kort. Og jeg har jo aldri vært i nærheten av et kredittkort før så jeg har jo ikke peiling:p

Skrevet

Kortet er ikke bestilt, det er bare et mastercard som har blitt utsendt sammen med mitt vanlige visa-kort. Og jeg har jo aldri vært i nærheten av et kredittkort før så jeg har jo ikke peiling:p

Ok. I banken jeg jobber må vi ha bestilling av kort, og da blir det inngått en avtale etter hvilken forfallsdato en ønsker.

Men jeg er selv DnB kunde, og forfallsdatoen er 25 tror jeg, da får du nok regningen rundt den 15. (men husk at det må ha gått minimum 30 dager).

Men dersom du ringer kundeservice så kan du jo betale det ned umiddelbart når du mottar lønningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...