Gå til innhold

Dans og turn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det er noen ting jeg lurer på. Litt informasjon først: Jeg er 16 år. Jeg har gått på ballett, jazzdans og moderne dans nå i 1/2 år. Trente 3 timer i uka. Nå trener jeg Moderne 1 time i uka og turn 2 ganger i uka (1 1/2 t. hver).

*Hvor mye og hva bør jeg trene utenom det jeg allerede trener?

*Hva kan jeg gjøre for å bli en bedre danser og turner?

*Noe jeg kan gjøre hjemme?

*Bør jeg begynne på noe i tillegg (kan 1 gang i uka. Har valget mellom disse tingene: Freestyle Discojazz åpen klasse, Jazzdans, Tekknikk (ballett, jazz og moderne), Stortrampoline og Freestyle Discojazz dobbel/trio.)

Takk på forhånd!

Anonym poster: 7127643eeeb5acbd1707344b28fe6f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Alle bør være i minst en time aktivitet hver dag. Til dette kan du regne alt som får opp pulsen, ikke bare "ordentlig" trening.

- Det er aldri dumt å ha godt trent kjernemuskulatur (rygg, skuldre og mage). Ellers så gjelder det å øve, øve og øve.

- Hva har du plass til hjemme? Du har vel i det minste plass til å gjøre armhevninger, det er aldri dumt.

- Har du lyst til å begynne på noe mer da? Jeg synes to aktiviteter høres ut som nok, det er greit å ha noen kvelder til lekser og/eller sosial omgang.

Gjest white tiger
Skrevet

Du sier ikke noe om målet ditt eller hvilke ambisjoner du har. Ønsker du å bli flinkest mulig?

Jeg vil vel anbefale ballett hvis du ønsker å bli flinkere, da ballett er grunnelementet (fant ikke noe bra ord) i scenedans. Der jeg danset var det i alle fall sånn at du vanligvis måtte ha klassisk ballett for å kunne ta eksamener i andre danseformer også sånn som moderne og jazzdans.

Men noen kan finne mer glede i andre danseformer. Det spørs jo hva som passer best for deg. Men siden du kun har danset 1/2 år så har du vel neppe klart å opparbeide deg en tilstrekkelig god teknikk. Det tar ofte lang tid.

Du kan gjøre mye hjemme. Hvis du har liten plass så er det vel uansett mulig å tøye (veldig viktig i dans og turn), barreøvelser, og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...