AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Jeg har lest enkelte steder på nettet og hørt av andre at på skolene helt frem til slutten av 70-tallet så måtte gutter bade naken i USA, mens jentene hadde badetøy. Jentene kunne også stå og se på guttene og le. Hvorfor var det slik på den tiden? Hvor måtte gutter bade naken, mens jenter fikk beholdt svømmetøy på seg? Og hvorfor kunne de stå påkledd og se på guttene bade naken? Var det sånn i Norge også? Har hørt at det var, men at det gjalt alle og det var kjønnsdelt. Anonym poster: 3d30424a228cd1d36b7c4861aca9af43 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Dette har jeg aldri hørt om (kilde?), men i DAG så er det i mange land slik at kvinner har krav på å bli kroppsvisitert av en kvinne, mens menn ikke har krav på å bli kroppsvisitert av en mann. Så en kvinne slipper å kle seg naken foran enn mann, mens en mann ikke kan slippe å kle seg naken for å få en finger opp i rompa av en kvinne. Anonym poster: e62acdd7f1d575171737647888cc80c7 2
Gjest Reza08 Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Hvis dette var tilfellet, var det ikke mye rettferdig, nei. På skolen skal det ikke være noen form for latterliggjøring av enkeltpersoner uansett vei. Mobbing er ikke akseptabelt. Desverre for Norge, og resten av verden for den del, så skjer dette alt for ofte. Når til og med voksne folk begynner å mobbe hverandre eller elever, mener jeg de har sunket ned på ett ganske lavt nivå. Alle burde egentlig læres opp helt fra første dag at man skal være grei mot andre, og ikke le av noen, men med.
Cata Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Det var ikke sånn i Norge, nei. Der var det badedrakt/badebukse for både jenter og gutter, men det stemmer st det kunne være kjønnsdelt. Hos oss hadde to og to klsser gym/svømming samtidig, så ene uka hadde jentene (fra begge klasser) svømmeundervisning, neste uke hadde guttene det. Aner ikke om det var slik i USA, men tviler når jeg tenker på hvor hysterisk redde amerikanere er for nakenhet.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om (kilde?), men i DAG så er det i mange land slik at kvinner har krav på å bli kroppsvisitert av en kvinne, mens menn ikke har krav på å bli kroppsvisitert av en mann. Så en kvinne slipper å kle seg naken foran enn mann, mens en mann ikke kan slippe å kle seg naken for å få en finger opp i rompa av en kvinne. Anonym poster: e62acdd7f1d575171737647888cc80c7 Det stemmer ikke, man skal bli kroppsvisitert av folk av samme kjønn, uansett om man er mann eller kvinne.Anonymous poster hash: fa991...281
nordpedant Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Dette har jeg aldri hørt om (kilde?), men i DAG så er det i mange land slik at kvinner har krav på å bli kroppsvisitert av en kvinne, mens menn ikke har krav på å bli kroppsvisitert av en mann. Så en kvinne slipper å kle seg naken foran enn mann, mens en mann ikke kan slippe å kle seg naken for å få en finger opp i rompa av en kvinne. Krav og krav. En politimann kan sikkerhetsvisitere en kvinne i de aller fleste land (og en politikvinne en mann), det er bare ved mer nærgående visitasjoner man har rett til en av samme kjønn. Ideelt bør en kvinne sikkerhetsvisiteres av en kvinne, og en mann av en mann. Og mens menn ikke nødvendigvis har rett til å bli visitert av en mann, så er det ikke menn det er manko på rundt omkring på politistasjoner, så det er jo uansett aldri nødvendig å visitere menn med kvinnelige betjenter uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå