Gå til innhold

Min bakgrunn til julen.

Gjest alven

Anbefalte innlegg

Julen for meg er ganske spesiell., Jeg har som liten vokst opp i et hjem der man ikke feiret jul, og da jeg ble voksen så kikket jeg alltid lengselsfullt inn i hjemmene der man hadde pyntet til jul. Vi hadde middag og sånn men min mor og stefar var begge alkoholikere, og når klokka var 7 og maten var spist så lå de fulle på sofaen og knuste glass overalt

Jeg giftet meg med en mann og hans familie feiret jul, jeg ble jo med på dette, men det som for dem var en naturlig jul var en mor som dro på kirkegården til sine foreldre og så kom hjem og sippet i 3 timer der hun satt å drakk vin og maten var det faren som sto for, men de var ikke ro og fred.

Så jeg dro mange mil unna, traff en ny mann og hos han koser jeg meg med jula. Her tenker jeg allerede på hva jeg skal kjøpe og bake og kose meg.

jeg har en alvorlig autoimunsykdom som gjør at jeg blir sliten og ikke orker så mye på en gang, og det er sikkert derfor jeg planlegger innkjøp og mat og alt det der.

Hos oss er det vin eller øl til maten, og en konjakk eller wishky på kvelden og det er alt. Det er en lun og koselig atmosfære. Stille og rolig. Han vet om min bakgrunn. Og han vet hvor viktig det er for meg at jeg opplever trygghet. Jeg har bodd her siden 2009 og det har fra den dagen vært perfekt jul for meg.

Vi har skikkelig Juletre nesten sånn Donald Duck tre.

Dette er min historie til julen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...