Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar exphil på UiO dette semesteret, og har kom over et ark med ''Eksamenskurs i EXPHIL'' hos Aspiri i Oslo. Dette er noen dager før eksamen, og etter å ha lest litt pensum, merker jeg at jeg godt kunne tenke meg noe slikt.

Lurer på om det er noen her med erfaringer fra det eksamenskurset? Er det bra? Hjelper det en med å stå i faget? Hva lærer man/hva lærer man ikke? :)

Anonym poster: 808662bbc6bd1601ee141cb8a16a887c

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Hadde aldri i verden giddet. Alle forelesere og seminarledere fraråder slike triks.

Du klarer det helt fint selv, er du nervøs ville jeg heller ha pratet om det med andre studenter, enten andre venner som tar det eller i kollokvie.

Skrevet

De der Aspiri-folka er der hvert eneste år. Er det faktisk noen som blir lurt med på de kursene?

For det første er ikke exphil så vanskelig som det ser ut som. Ja, det er antageligvis det kjedeligste faget i verden, men du klarer alltids å stå på eksamen, og i exphil er det å stå alt som teller. Ingen bryr seg om hva slags karakter du fikk, det er kun en formalitet for at du skal kunne få ta graden du driver med. I forhold til å lære pensum tror jeg noe av det lureste, som Daenerys også nevner, er å finne seg en ålreit kollokviegruppe, dersom du ikke har meldt deg opp på seminarvarianten. Da kan dere gå sammen om å bryne dere på gamle eksamensoppgaver, diskutere forelesningene, fordele stoffet osv. Det er en veldig ålreit måte å lære på, spesielt hvis føler at forelesningene er mer til bry enn til hjelp. Selv skjønte jeg mye mindre av å gå på forelesningene, og sluttet derfor å gå på dem.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...