AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #1 Skrevet 2. september 2012 Hei! Jeg har nettopp fått jobb som lærer på en ungdomsskole, og jeg trenger tips til klær/stil/sko som kan passe. Jeg har bare møtt mannlige, voksne lærere fra skolen hittil, og de har gått i t-skjorte og jeans, evt flanell-skjorte og jeans. Jeg liker office-stilen godt, men har hittil ikke tort å prøve meg noe særlig på den. Nå har jeg imidlertid kjøpt litt dressbukser, noen sorte blyantskjørt (knelange, ikke åletrange), og diverse skjorter. Har også en vest og noen enkle kjoler. Funker dette? Jeg har imidlertid ingen passende sko, så der trenger jeg tips. Både støvletter og korte. For å gjøre stilen litt mer ungdommelig/hverdagslig har jeg kjøpt litt smykker og tilbehør som har litt humor, feks artige ørdedobber (type Legoklosser i snor), og kule ringer (type en Converse-sko). Ting ved meg som begrenser/vanskeliggjør letingen etter antrekk: - jeg har korte, tykke legger, så ankelboots til skjørt fungerer ikke - jeg har ganske blasse trekk, så jeg trenger sterke farger (sekundærfarger) for å se litt freshere ut Kroppsform er svakt overvektig pære, med små bryster og bred rumpe. Bruker str 38 i overkroppen, og 38/40 i underkroppen (kjoler str 36/38). Har definert midje, men litt lovehandles. Er 165 cm høy, kort i beina og lang i overkroppen. Ting ved kroppen som jeg liker best å vise fram er kravebena, underarmene og midjen. Jeg er forresten 25 år. Tips til antrekk og sko tas i mot med en stor takk! Anonym poster: 7ebb9e5f87c60dec9b5adac2e583f1ed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 TS her: Er for eksempel denne kjolen for pynta? http://www.ellos.no/...kValue3|1&Nao=4 Anonym poster: 7ebb9e5f87c60dec9b5adac2e583f1ed
Dricka Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Jeg synes ikke du skal stresse så mye med stilen din, og for å prøve å passe inn i ungdomsskolen. Jeg husker fra da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde lærere som prøvde å gjøre så elevene likte deg for å prøve å passe inn bare ble helt feil. Kle deg sånn du vil og ikke sånn du tror elevene vil du skal kle deg Men for all del, kle deg sånn du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Om de andre lærerne går i jeans, hvorfor kan ikke du? Husk at å stå foran tavla tar mye på ryggen, så gode sko og komfortable klær er ett must... Og om du kommer altfor pyntet tror jeg elevene bare vil le av deg... Jeg synes kjolen du linket til var altfor pyntet for en ungdomsskole... Anonym poster: 4e787a65da3eeaf63ff7f460fff9882e 3
Gjest Wolfmoon Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Vi hadde lærere av alle typer på ungdomsskolen, og vi lo da vitterlig ikke av de som kom i en mer klassisk stil som den ts linket til! Men så var det også en fantastisk lærer, som brant for det faget hun underviste i. Og som sagt, vi hadde lærere med alle type stiler, men såvidt jeg husker tenkte vi i veldig liten grad over det. Det kom først på videregående da vi fikk en lærer med altfor mye utrigning og korte skjørt, DET ble kommentert på! 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Behagelig sko, og klær som det er lett å ta regnklær over. Som lærer må du ut i mange friminutt for å ha vakt. Det nytter heller ikke å balansere rundt på høye høler gjennom en hinderløype av føtter, gymbager, sekker og alt det andre rare som befinner seg på gulvet inne i klasserommet. Vær også forberedt på at du av og til må gå i mellom for å skille elever som ryker i tottene på hverandre. Da er ikke kjole så veldig praktisk. Anonym poster: 73c77b07be58eb46eb95f2c2045a2948 1
Gjest BettyBoop Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Hei! Jeg har nettopp fått jobb som lærer på en ungdomsskole, og jeg trenger tips til klær/stil/sko som kan passe. Jeg har bare møtt mannlige, voksne lærere fra skolen hittil, og de har gått i t-skjorte og jeans, evt flanell-skjorte og jeans. Jeg liker office-stilen godt, men har hittil ikke tort å prøve meg noe særlig på den. Nå har jeg imidlertid kjøpt litt dressbukser, noen sorte blyantskjørt (knelange, ikke åletrange), og diverse skjorter. Har også en vest og noen enkle kjoler. Funker dette? Jeg har imidlertid ingen passende sko, så der trenger jeg tips. Både støvletter og korte. For å gjøre stilen litt mer ungdommelig/hverdagslig har jeg kjøpt litt smykker og tilbehør som har litt humor, feks artige ørdedobber (type Legoklosser i snor), og kule ringer (type en Converse-sko). Ting ved meg som begrenser/vanskeliggjør letingen etter antrekk: - jeg har korte, tykke legger, så ankelboots til skjørt fungerer ikke - jeg har ganske blasse trekk, så jeg trenger sterke farger (sekundærfarger) for å se litt freshere ut Kroppsform er svakt overvektig pære, med små bryster og bred rumpe. Bruker str 38 i overkroppen, og 38/40 i underkroppen (kjoler str 36/38). Har definert midje, men litt lovehandles. Er 165 cm høy, kort i beina og lang i overkroppen. Ting ved kroppen som jeg liker best å vise fram er kravebena, underarmene og midjen. Jeg er forresten 25 år. Tips til antrekk og sko tas i mot med en stor takk! Anonym poster: 7ebb9e5f87c60dec9b5adac2e583f1ed Jeg hadde kommet til å hatt vanlige klær jeg. Jeans og en topp 2
hermoine Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Har hatt lærere som både har gitt faen i hva de kler seg i, og lærere som er mer glad i å pynte seg. Og det er jo helt greit det. Som lærer kan du vel gå i hva du vil, sålenge det ikke er heeelt forferdelig da Men det er jo greit å se litt ordentlig ut da.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 TS her. Må si jeg er overrasket over svarene deres. Her på KG er det ofte strenge svar ang klesstil! Jeg føler meg utrolig kjedelig i klesveien for tiden, og jeg finner ingen "jeans-topper" eller jeans som passer meg helt. Jeg tenkte derfor å prøve en litt mer formell stil, da jeg tror slike skjørt og dressbukser passer figuren min bedre. Men dette blir for krampaktig, føler dere? Anonym poster: 7ebb9e5f87c60dec9b5adac2e583f1ed
Kvist Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 Absolutt ikke for krampeaktig! Synes kjolen var fin jeg, og passende for å gå på jobb i. Du skal tross alt undervise, ikke sjaue hipp hurra for å kle seg skikkelig og ikke i jeans-og-t-skjorte uniformen halve Norge går i. Og jeg synes heller ikke du skal bry deg med hva elevene synes om klærne dine. Husk at du er der i kraft av å ha en utdannelse og erfaring som de har behov for 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Jeg jobber som lærer i ungdomsskolen og klesstilen varier veldig mye, ingen fasit! Personlig trives jeg med å kle meg klassisk "ordentlig", gjerne halvlangt skjørt/kjole og sko/støvletter med halvhøy (til litt høy) hæl, men alltid "tekkelig". Anonym poster: cfd43064f784792ebe6616fcbc2d3bb5
Gjest Tigress Skrevet 6. september 2012 #12 Skrevet 6. september 2012 Eg er lærar i vidaregåande, og må jo seie at eg støtt blir slått av kor lite skikkeleg mange av kollegaene mine kler seg. Eg synest ein skal sjå ut som ein er på jobb når ein er på jobb! Hettegenser og sæggebrok er liksom ikkje greitt, meiner eg. Så køyr på med klassisk stil, berre hugs på at du bør ha gode sko, dei fleste skolebygg er av betong, og det er veldig hardt for beina. Eg brukar mykje jeans med ein pen genser til, og ballerinasko eller nøytrale turnsko, særlig no om hausten, før strømpebuksene kjem fram frå skapet, då er det kjolar så langt eg kan. Men eg spring eller går til jobb, så det må vere litt praktisk å stappe i skapet også!
Candace Skrevet 6. september 2012 #13 Skrevet 6. september 2012 Gratulerer med ny jobb! Jeg tror det er lurt å bruke klær som er deg, som du føler deg vel og og som du føler kler deg. Personlig synes jeg at det var en fin kjole som passer på en ung lærer Bedre å se ordentlig, profesjonell og vosken (uten å være kjerringete) er mye bedre enn å daffe rundt i hverdagsklær som er mer som elevenes. Altså selvfølgelig kan lærere bruke vanlige klær, men satse på en litt voksen stil og ikke gå i det samme som elevene, synes jeg.. Jeg tror ikke, kan ikke huske å ha tenkt så mye over hva lærerene hadde på seg, unntatt hvis det var upassende (for trangt, kort, utringet, you know), eller for ungdommelig.. Hadde en lærer i 30 åra tro jeg, det var jo liksom gammelt.. Hun handlet mye klær på ungdomsavdelinga på H&M, det falt ikke i smak for der handlet vi. Husker jeg hadde fått ny kul genser av mamma, også kom hun med lik samme dag, ble aldri brukt igjen. Barnslig sikkert, men det er ofte ungdomsskoleelever. Hadde en mannlig lærer, han brukte olabukse og skjorte, passelig synes jeg, ikke for stivt og ikke for hverdagslig. Ble litt rotete, beklager. Håper du skjønte poendet mitt, og lykke til!
Gjest Gjest_noon Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Haaallo? du er bare 25 år? Du er jo ennå ung! Så jeg syns absolutt du skal pynte deg hvis du har lyst til det. Selvfølgelig kan det være greit å unngå å kle seg i mote-klær fra topp til tå, hvis du vil at elevene skal ta deg seriøst/voksent. Men du kan absolutt bruke noen ungdommelige plagg syns jeg. De plaggene du har allerede syns jeg høres bra ut. Du kan heller tilføre litt farger, accesories som du nevner selv. Men jeg syns du skal velge det DU liker, ikke fordi du håper at elevene skal like det. Det viktigste er at du føler deg komfortabel. Hvis du er overpynta og det er utenfor din komfortsone, vil elevene merke det veldig fort og det er ikke så bra. Hvem er du som person da? Er du sporty, laidback? Husk at det aller viktigste er hvordan du er og ikke hvordan du ser ut Jeg har jobba i barneskolen som lærerassistent og jeg skal utdanne meg til å bli lærer selv. Når jeg jobba i skolen så jeg en del yngre lærere der. Det er mange forskjellige typer stiler for å si det sånn. Du har de sporty typene som kler seg i stilig/praktisk treningstøy, de som kler seg klassisk med jeans/fine bukser og en basic topp, og de som bruker skjørt og støvletter. Her er noen tips jeg syns er fint om du skal kjøre jeans og topp. Det trenger ikke å være kjedelig:) . http://www.polyvore.com/cgi/set?id=58286566
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå