Gå til innhold

Hjelp, har plutselig fått AVG-vindu i Chrome i stedet for Google!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Google Chrome. Tidligere har jeg alltid fått opp Chrome-vindu når jeg har åpnet en ny fane. De siste dagene er det imidlertid en AVG-side som dukker opp. Det står "AVG secure search" over søkefeltet, og så står det "Powered by Google" med liten skrift ved siden av.

Nettadressen er: https://isearch.avg.com/tab?cid={805D7E29-49BE-459F-9FA0-CC5B4F15B7A7}&mid=12b8c31e25524c8fbbf3ea92e1a64ad4-52040ecf5000f0615eb42ae0e74c053915c0e285&lang=en&ds=hk014&pr=sa&d=2012-08-27%2022:48:53&v=12.2.0.5&sap=nt

Hva er dette? Jeg lastet ned WinZip for noen dager siden, kan dette ha kommet samtidig med programmet? Er det skumle saker, eller er det bare at alternativ til google-siden? Noen forslag til hvordan jeg kan få google-hjemmesiden tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest sannsynlig ikke noe farlig, da adressen kun er et subdomene av avg.com.

Du kan fjerne oppstartsiden på denne måten:

1. Trykk på skiftnøkkelen øverst til høyre (i Chrome)
  2. Innstillinger
  3. Igjen trykk på innstillinger i menyen til venstre
  4. Under "Ved oppstart" velger du "Åpne siden ny fane".tJW6o.png

Eventuelt kan du bruke en egen startside ved å legge til en url her, noe som antakeligvis er gjort fra avg sin side.

xJvnH.png

Skrevet

Takk, det løste problemet med oppstartsvinduet. Når jeg åpner en ny fane er det imidlertid fortsatt AVG-siden som dukker opp. Jeg finner ingen steder under Innstillinger hvor jeg kan endre dette. Noen forslag her?

Skrevet

Trykk på skiftnøkkelen -> Verktøy -> Utvidelser.

Har det blitt installert en avg-app?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...