AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Del Skrevet 1. september 2012 Samboeren min er stor fan av Stephen Hawking. Selv har jeg null peiling. Prøver å henge med når han snakker om disse tingene, men klarer ikke å få grep om noe som helst. Sånt ligger rett og slett ikke for meg. Men jeg har lyst til å kjøpe ham ei bok av Stephen Hawking til jul. Jeg prøvde i fjor, men det viste seg at det var umulig å oppdrive bøker av denne karen her vi bor, og tida gikk fra meg. Denne gangen har jeg tenkt å være tidlig ute og bestille i god tid. Men hvilken bok bør jeg velge? Samboeren min har ingen bøker av Hawking fra før. Han har lest en del av ham på biblioteket, men han liker godt å lese bøker om igjen så det gjør ikke noe om jeg kjøper noe han har lest fra før. Finnes det en "må ha"-bok av Hawking som er et selvsagt førstevalg? Anonym poster: 6d58fd6307956fcaaed5d3e439ffb9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 1. september 2012 #2 Del Skrevet 1. september 2012 Du finner nok noen her http://www.amazon.com/Books-by-Stephen-Hawking/lm/1N8TEDNWRBKRP (Om han leser på engelsk da...) Har ikke noen klar formening om hva som vil være best å kjøpe... Foreløpig har jeg bare lest 'The universe in a nutshell' - som forøvrig var veldig bra. 'A brief history of time' er en jeg selv har veldig lyst til å lese og har hørt mye bra om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 2. september 2012 #3 Del Skrevet 2. september 2012 A Brief History of Time. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 2. september 2012 #4 Del Skrevet 2. september 2012 Mulig denne også kan være interessant (ikke Hawkins). Engelsk only, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #5 Del Skrevet 3. september 2012 A Brief History of Time. Hvilken av dem? Finner en som heter A brief history of time og A brief history of time: From big bang to black holes. Finner også a briefer history of time, men regner med at det ikke er denne du mener? Dette var i grunn veldig forvirrende Anonym poster: 09a18f12fd41a2e8e7687b7c3390fcb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 3. september 2012 #6 Del Skrevet 3. september 2012 Hvilken av dem? Finner en som heter A brief history of time og A brief history of time: From big bang to black holes. Finner også a briefer history of time, men regner med at det ikke er denne du mener? Dette var i grunn veldig forvirrende Anonym poster: 09a18f12fd41a2e8e7687b7c3390fcb9 From Big Bang to Black Holes er undertittelen. A Brief History of Time: From Big Bang to Black Holes er bokens fulle tittel. Det er denne jeg tenker på. Det finnes dog oppdaterte utgaver. Om du ønsker utgaven hvis forord er skrevet av Carl Sagan (som gjerne også er en favoritt hos samboeren din) må du prøve å få tak i førsteutgaven fra 1988. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 3. september 2012 #7 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) From Big Bang to Black Holes er undertittelen. A Brief History of Time: From Big Bang to Black Holes er bokens fulle tittel. Det er denne jeg tenker på. Det finnes dog oppdaterte utgaver. Om du ønsker utgaven hvis forord er skrevet av Carl Sagan (som gjerne også er en favoritt hos samboeren din) må du prøve å få tak i førsteutgaven fra 1988. Er sambo som meg, ville det vært magevrengende å lese en gammel bok som handler om kosmologi. Mye har skjedd på feltet siden 88. TS: A Briefer History of Time er en nyere versjon, som er noe omarbeidet, kortet ned, og oppdatert. Det er også tittelen på en bok skrevet av Eric Schulman. Endret 3. september 2012 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 3. september 2012 #8 Del Skrevet 3. september 2012 Er sambo som meg, ville det vært magevrengende å lese en gammel bok som handler om kosmologi. Mye har skjedd på feltet siden 88. Sant nok. Men om man er Hawkings-fan kan jo kanskje det å eie den bestselgende førsteutgaven med nevnte forord av Sagan være interessant i seg selv, tenkte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå