lillemeg90 Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Samboer ønsker nye høyttalere til når vi nå snart skal flytte inn i nytt hus. Han har kinorom, så det e bare noen enkle til stuen. Noen som her tips til noen fine/ok høyttalere? Liker ikke at de nlir for boksete/klumpete og liker best de på stativ;)
Gjest gjest17 Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Hvorfor ønsker du dem på stativ? Ser det ikke penere ut om høyttaleren er høy og slank, kontra ett stativ med en kasse på. Fine blir de aldri uansett. Uff og ikke velg kirsebærtre eller mahogny, det er så harry... Ikke passer det til noe heller...
Aquarelles Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Hvis man skal ha eget kinorom så må det vere god lyd. Jeg ville ha sjekket forskjellige forretninger - ev. nettbutikker, f.eks Hi-Fi Klubben, selv om man må betale litt mer.
lillemeg90 Skrevet 2. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2012 Det er ikke aktuelt med Geneva? For min del er det aktuelt, men han synes det er mye penger kun for interiøret.... Hvorfor ønsker du dem på stativ? Ser det ikke penere ut om høyttaleren er høy og slank, kontra ett stativ med en kasse på. Fine blir de aldri uansett. Uff og ikke velg kirsebærtre eller mahogny, det er så harry... Ikke passer det til noe heller... nAv de vi har hatt før har de på stativ glidd mer inn enn de høye slanke. Mange av de høye slanke jeg har sett ser for teknologiske ut ser jeg. Jeg synes egentlug de vi har nå er helt ok. Vet ikke hva de heter, men de er helt svarte og stikker seg liksom ikke så veldig ut da vi har svart tv benk også enig i at kirsebær ikke tar seg godt ut;)
lillemeg90 Skrevet 2. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2012 Hvis man skal ha eget kinorom så må det vere god lyd. Jeg ville ha sjekket forskjellige forretninger - ev. nettbutikker, f.eks Hi-Fi Klubben, selv om man må betale litt mer. kinorom har vi, så er are or å få litt bedre lyd i stua:)
Lutetium 71 Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Det går an å felle inn høyttalere i veggen også, om det er så stort problem å ha de fremme. Hifiklubben har endel slike, vil jeg tro.
Gjest gjest17 Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 For min del er det aktuelt, men han synes det er mye penger kun for interiøret.... nAv de vi har hatt før har de på stativ glidd mer inn enn de høye slanke. Mange av de høye slanke jeg har sett ser for teknologiske ut ser jeg. Jeg synes egentlug de vi har nå er helt ok. Vet ikke hva de heter, men de er helt svarte og stikker seg liksom ikke så veldig ut da vi har svart tv benk også enig i at kirsebær ikke tar seg godt ut;) Noe sånn som dette ser vel helt OK ut? http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/focus/focus_260.php
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Let frem noen brukte sånne, de er kjekke! Litt lav WAF faktor, kanskje.. Anonym poster: 64572ea1e9d726f44285246227dfcac9
FantasDick Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Hvilken prisklasse? Merker dere liker bedre enn andre? Hva skal de brukes (mest) til? TV, musikk, film osv.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Det går også an å lage høyttalere. Til og med elementene! http://jazzman-esl-page.blogspot.no/ Anonym poster: 64572ea1e9d726f44285246227dfcac9
Gjest Badabing Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Kommer jo veldig an på hvilken prisklasse dere tenker. Bang og Olufsen har mye fint, men det er jo dyrt. Samboeren min hadde noen ekstremt stygge Cerwin Vega som jeg ikke ville ha fremme. Han kjøpte Dali til stuen i stedet, og de synes jeg er ok i en litt rimeligere prisklasse.
lillemeg90 Skrevet 5. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2012 Noe sånn som dette ser vel helt OK ut? http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/focus/focus_260.php Det var ikke de verste det, men har litt annerledes stil enn det der. Let frem noen brukte sånne, de er kjekke! Litt lav WAF faktor, kanskje.. Anonym poster: 64572ea1e9d726f44285246227dfcac9 hehe, det er nok noe sambo hadde lit, men jeg er ikke helt fan av det på toppen Hvilken prisklasse? Merker dere liker bedre enn andre? Hva skal de brukes (mest) til? TV, musikk, film osv. han er glad i klipsch. Jeg bryr meg egentlig ikke. For min del hadde vi ikke trengs høyttalere oppe da vi også har kinorom. S er egentlig istedefor tv lyd og til musikk. Kommer jo veldig an på hvilken prisklasse dere tenker. Bang og Olufsen har mye fint, men det er jo dyrt. Samboeren min hadde noen ekstremt stygge Cerwin Vega som jeg ikke ville ha fremme. Han kjøpte Dali til stuen i stedet, og de synes jeg er ok i en litt rimeligere prisklasse. han synes de fra geneva er dyre da man betaler mye for designet. Sier han. De vi har nå er fra castle og koster vel 6000 for begge. Nede i kjelleren er jeg sikker på at vi har høyttalere og utstyr til rundt 70-100 000...... Vet at det ikke er så mye i høyttaler verden, men det er nok;)
Lutetium 71 Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 han er glad i klipsch. Jeg bryr meg egentlig ikke. For min del hadde vi ikke trengs høyttalere oppe da vi også har kinorom. S er egentlig istedefor tv lyd og til musikk. Da får dere tak i noen fine klipsch. Done deal. De har stativhøttalere de også, slik som alle andre merker.
lillemeg90 Skrevet 5. september 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2012 Da får dere tak i noen fine klipsch. Done deal. De har stativhøttalere de også, slik som alle andre merker. Ja, hadde det vert noen finne hadde det vert en done deal.
Lutetium 71 Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Ja, hadde det vert noen finne hadde det vert en done deal. Beauty is in the eye of the beholder!
lillemeg90 Skrevet 5. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 5. september 2012 Beauty is in the eye of the beholder! Sant, men problemet er at de uansett ikke passer inn med resten av interiøret:)
Snjó Skrevet 6. september 2012 #18 Skrevet 6. september 2012 Vi valgte å gå for en lydplanke i stua for å få bedre lyd der, mens vi har et større anlegg i kjellerstua. Den tar ikke mye plass, og er forholdsvis anonym. Bakdelen er at du må litt opp i pris for å finne noe med ok lyd.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Samboer ønsker nye høyttalere til når vi nå snart skal flytte inn i nytt hus. Han har kinorom, så det e bare noen enkle til stuen. Noen som her tips til noen fine/ok høyttalere? Liker ikke at de nlir for boksete/klumpete og liker best de på stativ;) Det må bli et par slike: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/145/ Anonymous poster hash: 55839...a2e
jomann Skrevet 1. juni 2015 #20 Skrevet 1. juni 2015 (endret) Hva med noen hvite Dali Zensor 5? De er "billige", ser veldig bra ut og tar ikke mye plass. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-zensor-5-gulvstaende-hoyttaler/ Endret 1. juni 2015 av jomann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå