AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Har endelig bestemt meg for å fikse litt på den slappe kroppen min og komme i bedre form. Men så er jeg helt grønn på dette området med trening ettersom jeg nesten ikke har trent i det hele tatt før. Ønsker å stramme opp rompe/lår, vingene på overarmene og magen. Har fått med meg at det ikke er så lett å punktslanke/stramme, så jeg har allerede begynt på et løpeprogram for nybegynnere med løping 3 dager i uken så håper jo at det hjelper litt på veien også. Men tilbake til det jeg egentlig lurer på. Har dere noe tips til hva jeg kan gjøre hjemme uten veldig mye utstyr for å hjelpe på rompe/lår, vingene på overarmen og magen? Også en ting til. Hvordan er det å løpe ute om vinteren med snø og is? Er ikke interessert i å betale dyre dommer for treningssenter så jeg tenkte om det går å bare kjøpe sånne pigger til å sette på skoene? Håper noen har kunnskap, tid og lyst til å hjelpe meg Anonym poster: ef0251dbfebcad5d78d5351d0e78790e
Mrs.Smith Skrevet 2. september 2012 #2 Skrevet 2. september 2012 Mange gode råd inne på : www.fitnessbloggen.no Men kan anbefale deg å kjøpe ett lite sett med vekter. Enkle og ikke minst effektive øvelser kan være: Knebøy (med eller uten vekter) (Gående) Utfall Dips ( henda på en stol og bena litt langt ute, senk deg ned mot gulvet og opp igjen). Sit ups Armhevinger
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 "Vingene" eller "grevinne-heng" som det heter er et resultat av litt for mye fett og alt for liten/utrent triceps. Pushups er en bra tricepsøvelse. Jo smalere grep du har, altså jo nermere hendene er hverandre jo mer går øvelsen på triceps. Jo bredere, jo mer på bryst. Du kan også kjøre en hjemmeversjon av "dips". Som nybegynner kan du kanskje gjøre det enkelt og bare sette deg på kanten av bordet (om det er solid og lavt nok vel og merke, eller du kan bygge opp noe som er stabilt). Sett deg rett opp og ned, plant føttene litt vekk fra deg, plant hendene i bordet med fingrene pekende fremover og senk deretter overkroppen ned. Når du blir sterkere kan du legge føttene på en stol litt framfor deg og gjøre det samme. For magen er crunches og situps det som gjelder (sjekk videoer på youtube) For beina og rompa kan du ta utfall (sjekk video) og knebøy, og når du blir litt sterkere ett beins knebøy. Den river godt. Du kan også ta knebøy mens du står på tærne.Ellers er jo tung sykling på ergometersykkel eller vanlig sykkel også god styrketrening/kondistrening. Man får bra lår av å sykle tungt. Dersom du kjøper deg en bosuball kan du også trene bakside lår/hamstrings.Legg deg på ryggen og legg beina på ballen. Løft opp overkroppen, se fremover og trekk beina (som ligger oppå ballen) mot deg til ballen treffer rompa. Super øvelse.
Chocoholic Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Jeg synes det er så vanskelig å trene hjemme selv fordi jeg ikke vet hvor jeg skal stoppe - har liksom ikke et mål ift repetisjoner og sett og føler at jeg ikke gjør det skikkelig. Og da kom jeg over "kortstokk-trening" som hun Jillian fra the biggest loser visstnok bruker... Det går da ut på at du har en kortstokk som du blander og alt det der, legger bunken fra deg og trekker et kort - hva som er på kortet er hvilken øvelse du skal gjøre (om det er hjerter, ruter, kløver eller spar) og antall repetisjoner (tall = rep., ansikt = 10 rep). Ess er ett minutt fri. Jeg synes denne er en krevende, men artig serie å gjøre hjemme, og jeg gjør det de dagene jeg ikke føler for å møte opp på treningssenteret (oftest helger...). Og det er faktisk ganske gøy, særlig når man da fullfører Så langt bruker jeg hjerte = utfall/lunges, kløver = revers sit-up, ruter = push-ups, spar = vanlige sit-ups. Du kan selvsagt også gjøre "ordentlige" øvelser, men der har jeg ikke noe tips
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Hvorfor har ingen nevnt planken? Den er også veldig god for core, mage og rygg. Løping på vinter funker fint, men anbefaler gode klær, altså ull innerst, fleece, og så en god vindjakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå