AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Dere som ikke går på lavkarbo. Hvor mange gram karbohydrater spiser dere ca for dagen. Prøver og gå ned i vekt, og har ligget på 150 gram for dagen, men lurer på om det er litt mye.. ? Anonym poster: a09d524b832ad6f5cf1d9e39e6b88f6d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Ville ikke fokusert så mye på antall gram, men heller sørget for å spise mye frukt, grønt og ting som alle vet er sunt. Spis fire-fem måltider og ikke så mye av gangen (og ikke rett før du legger deg), sørg for å trene riktig og sove riktig Slanking trenger ikke å være noen vitenskap. Anonym poster: 8dfbcf7d59650098a0fa9064329b83c5 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Folk som går på lavkarbo går vel ikke rundt og vet hvor mange gram karbohydrater de spiser..? Anonym poster: d8ee9ac564a905fdaf8f4f50caaabdb6 14
Gjest Daenerys Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Hehe, som nevnt over, vi teller ikke.
Gjest norah Skrevet 1. september 2012 #5 Skrevet 1. september 2012 Hæ? Aner ikke. Garantert for mange ifølge Fedon. Jeg spiser ofte, velger det som er sunt, velger noen ganger det som er usunt(les; sjokolade), og trener fordi jeg liker det. Men jeg spiser omtrent aldri raske karbohydrater(type boller, loff, poteter&pasta hver eneste dag osv - men velger det heller ikke slavisk bort om det blir servert). Jeg er sånn midt på treet slank, og går hverken opp eller ned i vekt. 3
Gjest Nyx Skrevet 1. september 2012 #6 Skrevet 1. september 2012 Jeg teller ikke. Jeg ETER det jeg vil ha 1
Gjest norah Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 (endret) Ville ikke fokusert så mye på antall gram, men heller sørget for å spise mye frukt, grønt og ting som alle vet er sunt. Spis fire-fem måltider og ikke så mye av gangen (og ikke rett før du legger deg), sørg for å trene riktig og sove riktig Slanking trenger ikke å være noen vitenskap. Anonym poster: 8dfbcf7d59650098a0fa9064329b83c5 Jeg spiser forøvrig konsekvent kveldsmat ganske kort tid før leggetid, og legger ikke på meg ett gram av det. Og rediger; jeg er heller ikke en av disse med høy forbrenning, jeg har faktisk dødsen lav forbrenning og legger ufattelig kjapt på meg grunnet lavt stoffskifte. Legger ikke jeg på meg av diverse ting gjør omtrent ingen på kloden det :gjeiper: Endret 1. september 2012 av norah
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #8 Skrevet 1. september 2012 Under 150 gram karbohydrater daglig regnes som moderat lavkarbo. Om jeg skulle fulgt statens kostholdsanbefalinger skulle jeg ligget på 300-400 gram karbo daglig. Det er sinnsykt mye, synes jeg. Selv om jeg ikke spiser bevisst lavkarbo, så ligger jeg på mellom 100-150 gram karbo. Jeg følger definitivt ikke noen lavkarboregler, har ris, pasta eller poteter til middag hver dag, og spiser brød eller havregrøt til kvelds. Anonym poster: 996f124628b2943c1a3c9e373c1afdca 2
skreppamedleppa Skrevet 1. september 2012 #9 Skrevet 1. september 2012 (endret) Når jeg så overskriften tenkte jeg, ååå hey endelig en tråd på kosthold som jeg kan delta i, men så så jeg at selv denne handlet om gram og karbohydrater, mnæ.... sorry ts men jeg veier ikke maten min og har aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det med mindre noe ekstremt skulle skje. Jeg har ikke godt verken opp eller ned i vekt de siste 10 årene og holder meg slank. Som folk adderende har nevnt vi teller ikke, vi spiser det vi vil. Jeg spiser både poteter, saus, pasta, majones, rømme og alt som er godt, selvsagt til moderate mengder. Jeg som norah spiser og rett før jeg legger meg og har ikke tatt skade av det. Endret 1. september 2012 av skreppamedleppa 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #10 Skrevet 1. september 2012 Jeg teller ikke karbohydrater, men logger maten min på MFP, så gikk inn der for å se hvor mye jeg får i meg. Regna ut gjennomsnitter for de to siste ukene og det ble akkurat 150 g. Synes det er helt greit, mye av det kommer fra frukt og grønnsaker, og grove produkter. Men ikke alt Anonym poster: f064f2a67aad611486d7ba159e32adab
Rainbow Skrevet 1. september 2012 #11 Skrevet 1. september 2012 Teller ikke karbohydrater. Teller kalorier litt løst, sånn at jeg velger produkter med mindre kalorier og tenker over hva jeg spiser, men hadde blitt gæren om jeg skulle gått rundt og regna på alt mulig. Har gått ned ca 11,5 kilo ved å ligge på rundt 1500 kcal dagen og trene.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #12 Skrevet 1. september 2012 Som flere over sier, vi som ikke er på lavkarbo pleier som regel ikke å telle hvor mange karbohydrater vi får i oss. Så lenge du spiser sunt og variert så ville jeg ikke tenkt på hvor mange gram du får i deg. Anonym poster: e2c1f807187b2c73eaefb94e504f6ff4
kills Skrevet 1. september 2012 #13 Skrevet 1. september 2012 50 gram er optimalt for meg, men ligger ofte på litt under 100 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #14 Skrevet 1. september 2012 Ts her: Vanligvis ville jeg ikke tenkt over hvor mye karbohydrater jeg spiser, men bare spist sunt, men har fått den ShapeUp appen der det står hvor mange gram karbohydrater jeg spiser i løpet av en dag.. Så jeg lurte bare litt på hva dere andre lå på.. Anonym poster: a09d524b832ad6f5cf1d9e39e6b88f6d 1
Gjest BM2 Skrevet 1. september 2012 #15 Skrevet 1. september 2012 Dere som ikke går på lavkarbo. Hvor mange gram karbohydrater spiser dere ca for dagen. Prøver og gå ned i vekt, og har ligget på 150 gram for dagen, men lurer på om det er litt mye.. ? Anonym poster: a09d524b832ad6f5cf1d9e39e6b88f6d Aner ikke. Jeg trener annen hver dag og spiser helt vanlig mat. Bryr meg lite om hva jeg veier men henger meg opp i kondisjon og styrke samt utholdenhet over tid. Fokuser på hva du får til med kroppen din, så kommer resten av seg selv etter hvert. Å stirre blindt på tallene på badevekten kan drepe selvtillit og motivasjon hos den beste. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #16 Skrevet 1. september 2012 Jeg aner ikke, alt jeg vet er at vekta holder seg stabilt på 65 kg (dvs bmi på 20) og da er jeg fornøyd <br /><br /> Anonym poster: 5fab182eeaec5e43a75a7024f1f06dfe
Ego Skrevet 1. september 2012 #17 Skrevet 1. september 2012 Null peiling. Teller hverken karbo eller kalorier generelt. Eneste jeg prøver å være litt påpasselig med er rent sukker (i godisform, brus o.l.)
Gjest BM2 Skrevet 1. september 2012 #18 Skrevet 1. september 2012 Noterer meg at en røys med slanke ikke-lavkarboere har svart her. Hm... Klarer den enkelte leser se hvor jeg vil hen? 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Aner ikke. Jeg trener annen hver dag og spiser helt vanlig mat. Bryr meg lite om hva jeg veier men henger meg opp i kondisjon og styrke samt utholdenhet over tid. Fokuser på hva du får til med kroppen din, så kommer resten av seg selv etter hvert. Å stirre blindt på tallene på badevekten kan drepe selvtillit og motivasjon hos den beste. Bra svar. Som BodyMass2 sier, så har man ikke så mye å tape på å slappe litt av. Men man har så utrolig mye å vinne. Har selv levd livet som fanatiker..jeg tok til og med en 5 år lang utdannelse i fanatismens navn. Styrkeløfter, bodybuilder, telte kalorier, veide meg til slutt hundre ganger om dagen, så ei tynn flis i speilet selv om jeg veide 110kg på 180cm. I dag veier jeg visserligen bare 90kg, har betydelig mer fett, men utrolig nok så er jeg 100ganger mer fornøyd med kroppen min. Hvordan fordelingen av karbs, fett og prots ser ut spiller ikke så jævlig stor rolle. Minst 1gram protein pr kg kroppsvekt (som man får med hvilket som helst normalt kosthold) ikke for mye transfett, og ikke for mye tilsatt sukker. Man kan godt leve litt lavkarbo-aktig, jeg gjør det selv, rett og slett fordi jeg elsker grønnsaker, kjøtt, fisk og ikke er så glad i ris poteter og pasta. Det spiller heller ingen stor rolle NÅR du spiser eller hvor mange måltider du spiser. Det er egentlig såre enkelt. Det eneste som betyr noe er at du spiser ekte mat, får i deg nok vitaminer og mineraler, nok proteiner, nok fett, at du trener og at du holder noenlunde kaloribalanse eller over/under alt ettersom du vil opp eller ned. For å svare på spørsmålet ditt. Om hvorvidt 150g karbs er for mye eller lite er umulig å svare på. Det som betyr noe er jo hvor mye du får i deg vs hvor mye du forbrenner. Du kan godt spise et kg karbohydrater i døgnet så lenge du trener og fortsatt gå ned i vekt. Spis det du vil og juster heller treningen. Om du likevel går opp i vekt så spis litt mindre eller tren litt mer. Enkelt og greit. 2
Gjest Fairydust Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Jeg aner ikke hvor mange gram karbohydrater jeg spiser om dagen, men det er nok ganske mange. Jeg trenger virkelig karbohydratene for energi. Jeg føler meg helt nede og utmattet når jeg ikke får i meg karbohydrater. Jeg syns faktisk det er viktigere å ha energi, og være frisk oppi toppen, og fungere normalt, enn å holde meg unna karbohydrater....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå