Gå til innhold

Juleforumet!

Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

Bare jeg som ble glad når jeg så juleforumet har blitt åpnet?

Det er bare september, men jeg må ihvertfall starte med gaveinnkjøp og planlegging snart. :) Og jeg gleder meg som en liten unge til julaften! :nisseblunk:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare 3 mnd til advent!!!! Hurra :nisseblunk:

Gleder meg til mørket, god stemning, varme lys, fine farger, gode lukter, mye familiekos, juleverksted, koselig musikk, herlig mat (i stooooore mengder), bruke tid på å lage fine julekort, adventskalender til barnet mitt, gaver - gode stunder hvor jeg hører på julemusikk, drikke gløgg, spiser marsipan og pakker inn julegaver.

GOOOOD JUL! Det nærmer seg virkelig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som mangler å få i hus er julematen , og noen gammeldagse knuselige julekuler som jeg kjøper til tantebarna og til mor og meg selv -en hvert år :-) var ferdig med alle julegavene i januar untatt 4 og de to siste der ble jeg ferdig med nå i august

men kan ikke si at jeg gleder meg til mørket og kulden , eneste nedbøren jeg syns er ok er den som jeg slipper å måke og for å slippe å måke må det vere noen pluss grader

ha en flott høst alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for mørket, snøen (hei skia mine!) og den koselige stemningen.

Har skrevet/tegnet ned flere ideer om hva folk skal få så jeg har noenlunde oversikt. Liste-elsker sa du? :P

I år skal jeg ikke bedrive med noen handling i siste liten. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare 3 mnd til advent!!!! Hurra :nisseblunk:

Gleder meg til mørket, god stemning, varme lys, fine farger, gode lukter, mye familiekos, juleverksted, koselig musikk, herlig mat (i stooooore mengder), bruke tid på å lage fine julekort, adventskalender til barnet mitt, gaver - gode stunder hvor jeg hører på julemusikk, drikke gløgg, spiser marsipan og pakker inn julegaver.

GOOOOD JUL! Det nærmer seg virkelig!

Åååh, jeg er så enig! Jeg elsker å lage lister over hva som ville være perfekte julegaver til hver enkelt, og i tillegg så strikker jeg en del, så jeg har mye jeg må få klart før jul. Snart er det jo også på tide på å begynne å lete etter fine kalendergaver til samboeren. Julegodter og gløgg og sånn venter jeg med til slutten av november, og da har jeg gledet meg så mye at det smaker helt fantastisk godt!

Høsten for meg betyr juleforberedelser, for julen føles nesten som en hobby:) Jeg koser meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde være forbudt, det er såvidt september, for faen!

Åå men det er jo så koselig å ha noe å glede seg til :gullengel:

Er helt enig med Badeand!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie er kanskje over gjenomsnittet glad i juletiden - kanskje fordi vi alltid har hatt det fredelig, trygt og varmt da - og vært mye flinkere til å ta oss tid til hverandre enn ellers. Altså har juletid vært en god unnskyldning til å tilbringe mye tid sammen. Merker at det er færre og færre som faktisk sier de liker jul, jeg vet om mange flere som rett og slett ikke kan fordra perioden enn som faktisk liker det. Folk synes det er stress, press og falskt. Da tenker jeg at jeg er svært heldig som har fått lov å være i en familie hvor jul er en varm, ekte og jordnær høytid. Har aldri helt forstått at folk opplever så mye press rundt dette med jul, vi har aldri hatt noe særlig fokus på gaver - og i alle fall ikke at det skal koste noe særlig - og har man ikke råd eller vil ikke ta seg råd et år så gjør man ikke det. Innkjøp til selve julaften og juletiden deler vi også økonomisk slik at de som er "verter" det året ikke behøver å føle at det er en økonomisk byrde å arrangere jul.

Av og til føler jeg det som om jeg blir sett "ned på" fordi jeg er så glad i julen, men for meg er det en ekte glede - en behagelig tid med mye hyggelig. Det er trist at ikke alle kan få oppleve høytiden på denne måten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie er kanskje over gjenomsnittet glad i juletiden - kanskje fordi vi alltid har hatt det fredelig, trygt og varmt da - og vært mye flinkere til å ta oss tid til hverandre enn ellers. Altså har juletid vært en god unnskyldning til å tilbringe mye tid sammen. Merker at det er færre og færre som faktisk sier de liker jul, jeg vet om mange flere som rett og slett ikke kan fordra perioden enn som faktisk liker det. Folk synes det er stress, press og falskt. Da tenker jeg at jeg er svært heldig som har fått lov å være i en familie hvor jul er en varm, ekte og jordnær høytid. Har aldri helt forstått at folk opplever så mye press rundt dette med jul, vi har aldri hatt noe særlig fokus på gaver - og i alle fall ikke at det skal koste noe særlig - og har man ikke råd eller vil ikke ta seg råd et år så gjør man ikke det. Innkjøp til selve julaften og juletiden deler vi også økonomisk slik at de som er "verter" det året ikke behøver å føle at det er en økonomisk byrde å arrangere jul.

Av og til føler jeg det som om jeg blir sett "ned på" fordi jeg er så glad i julen, men for meg er det en ekte glede - en behagelig tid med mye hyggelig. Det er trist at ikke alle kan få oppleve høytiden på denne måten.

Jeg tror det har en del å si at man kan motstå alt presset som kommer med det. De siste årene har familien min tatt det mer som det kommer, og vi har aldri hatt noe gavepress. Det gjør det hele mer rolig at man klarer å redusere stress og irritasjon. Og selvfølgelig at man har en familie som kan samles uten for mye bråk og dramatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall av en person som ikke trenger å kjøpe julegløgg i år, for flaska jeg kjøpte i fjor er ikke åpnet enda. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lå og lurte på det i natt, om ikke juleforumet skulle åpnes snart. Og der var det!

Har begynt å kjøpe gaver, det er gøy! Og så har jeg så mange ideer til venner og familie. Luksusproblem..

Fikk veldig god hjelp i fjordårets rabattipstråd her inne. Gjorde noen gode julegavekupp, ja:D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker jul og tiden før:) Litt stress i år da fordi jeg har en viktig deadline i november..så helst ville jeg at det IKKE skal bli november helt ennå haha! Men men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ihvertfall av en person som ikke trenger å kjøpe julegløgg i år, for flaska jeg kjøpte i fjor er ikke åpnet enda. :fnise:

Ikke min heller. Står i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovet meg selv at jeg ikke skulle begynne å tenke på jul før vi var på plass i det nye huset. Men nå er over halvparten av eskene pakket ut, så da må det vel være lov :jepp: Nå skal det skrives lister og planlegges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare EEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER julen :hjertesmil: 1 desember er starter jeg å pynte til jul her i huset, og det er ferdig pyntet samme dagen :-D så kan jeg ha julen hos meg i 1 mnd for den er ferdig etter nyttår hos meg, men elsker høytiden, stemingen, det gode humøret hos alle (ikke det at alle er så grettne ellers i året altså, men det er en annen stemning hos folk i juletiden) Er som en liten unge i hele desember. :nisse:

Gleder meg :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare EEEEEEEEEEEEEEEEEELSKER julen :hjertesmil: 1 desember er starter jeg å pynte til jul her i huset, og det er ferdig pyntet samme dagen :-D så kan jeg ha julen hos meg i 1 mnd for den er ferdig etter nyttår hos meg, men elsker høytiden, stemingen, det gode humøret hos alle (ikke det at alle er så grettne ellers i året altså, men det er en annen stemning hos folk i juletiden) Er som en liten unge i hele desember. :nisse:

Gleder meg :-)

Næmmen! Har jeg en søster her? ;)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...