AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Jeg dør!! Flyttet for halvannen uke siden og greier ikke å holde ut mere! Kjenner ingen, byen er LITEN og nesten ingen butikker! Elendige busstilganger til Skien, Porsgrunn og Notodden og andre!! Kjøpte meg busskort og det var pine meg kun FÅ busser som tok i bruk det kortet, alt annet kostet penger og gikk ikke under kortavtalen! Deppa, vil ikke mere, vil bare pakke og stikke hjem igjen!! Flere i denne situasjonen? Anonym poster: 9944c2ade0816c1819d04a603ed82730
Gjest vester Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Selv om byen er liten, kan det vel være hyggelig personer på studiet ditt? Har du forsøkt å tatt kontakt med andre, som ganske sikkert er i samme situasjon som deg? Busskort omfatter i byer flest kun lokale busser og ikke regionale, med mindre et regionalt kort er kjøpt.. men det har du vel erfart nå.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 ^^ Det har jeg, men virker som alle har funnet hverandre allerede!! Startet en uke etter de fleste, pga mangel på bo plass og jeg bodde i en annen by! Nei vettu, skjønner ikke no av bussene enda! Den ene gangen får jeg lov å bruke dem den andre gangen er det nei! Og det er vel same bussen. Men mangel på info hos diverse bussjåfører! Det skulle og komme en ny ordning for busser 1/9 men dem visste ikke hva slags busser det gjaldt..Så sende mail til busselskapet i vestfold, Telemark! -Men stengt nå i helgen! Anonym poster: bfc263a971444b5450151e016ca4fd3e
Gjest vester Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Da tror jeg du må legge i en litt større innsats fra din side. Når sant skal sies, er dette lettere sagt enn gjort, men av erfaring kan jeg si at det kan lønne seg. Siden det kun har gått et par uker, vil mange ha funnet "hverandre", men antakeligvis har de ikke knyttet så sterke bånd at de ikke vil ta med andre nye på studiet. Mange ønsker jo en litt større omgangskrets, mens andre ikke. Prøv å plukk ut en gjeng som du synes virker grei Antakeligvis blir det litt prøving å feiling, men det er ikke nødvendigvis de som er tilsynelatende bra som er best. Prøv å møt opp litt tidlig til forelesninger (ikke kom aller først!) og sett deg ved noen som allerede har kommet. Da kan du jo prøve å få i gang en samtale og bli litt kjent.. og muligens vil vedkommende forsøke å inkludere deg i sin vennegjeng? Når det gjelder kollektivtransport, kan du jo prøve å se litt på siden til selskapet som driver der du er. Ved ikke om dette er rett, men du kan jo ta en titt allikevel. http://www.vkt.no/Billetterogreisekort.aspx 2
Marri Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Hos oss i eiendomsmegling (1.året) er det ikke noe problem å være "attpåklatt", så lenge man bare viser litt initiativ og interesse selv! De fleste er nok ganske åpne for nye vennskap, spesielt den første måneden, så jeg vil tro det bare er å slenge seg på diverse aktiviteter i tiden som kommer.
strwberry Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Har selv studert i Bø og jeg må virkelig si at det finnes ikke et studiested med så bra studentmiljø! Jeg hadde det helt topp og alle var imøtekommende! Det er mye som skjer og jeg hadde det topp. Det at det er lite shoppingmuligheter er jo bare bra for en student lOmmebok? Prøv å bli med på quizkveld på kjelleren, verv deg inn i HiT IL, delta på vinkveld, coffe hour så kan du skaffe deg et godt nettverk! 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Jeg flyttet til Bø som student i 2004 og jeg er her enda Jeg hatet bø den første tiden slik som deg, men bare jeg kom meg inn i miljøet syntes jeg det var helt topp! Ang buss, ja det er sjangseløst, derfor har mange Bø-studenter bil... Har du noen interesser? Det er nok å finne på i Bø, om en bare leiter litt! Anonym poster: 31e793b914e20d7c89d8fd4ecc949bba
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Takker for svar dere! Håper virkelig jeg kan bli glad i denne byen i nærmeste tid! Anonym poster: bfc263a971444b5450151e016ca4fd3e
Matty Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Jeg føyer meg inn i rekken av tidligere Bø-studenter. Det er kanskje ikke så oppmuntrende, men jeg hadde det beste året i mitt liv. Veldig mange jobbet frivillig på kroa og fikk gode venner gjennom det, der kan man jo være med på mange typer arrangementer. Ellers er det en del andre foreninger, som jeg kjenner mindre til. Eller det er bare å gå bort til noen på skolen eller på ting som skjer. Dette høres kanskje litt dumt, men det er heller ikke så dumt å prøve å se fordelen av det å bo på ett lite sted for en periode. Mange fine steder å gå tur, hyggelig å drikke kaffe på Meierismuget og det meste er i gangavstand. Tidlig på året enda og folk slutter jo ikke bli kjent med folk selv om kalenderen sier september! Håper du får fine dager i Bø
NancyB. Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 (endret) Eg studerar også der. Gjorde det i et halvt år i fjor også, men slutta. Viktig og poengtere at eg ikke slutta pga. miljøet i klassen (for det var kjempebra!), men fordi eg ikkje hadde noko motivasjon. Nå har eg begynt å studere noko nytt der, har meir motivasjon og gledar meg til å ta skikkelig fatt på saker og ting. Tror bare du ikkje må vere så redd for å ta initativ selv. Sett deg saman med nokon, bli med på ting som blir arrangert, foreslå å gjere ting. Sjølv har eg alt fått ein god venn ved å foreslå at me skulle pugge litt sammen. På onsdag er det åpen scene på Kroa, kanskje nokon vil bli med deg og sjå på det? Endret 3. september 2012 av NancyB.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Hva skjer da og hva koster det? Takker igjen:)) TS Anonym poster: bfc263a971444b5450151e016ca4fd3e
NancyB. Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 Link til arrangementet på facebook. Er folk som opptrer med kva som helst. Kostar ikkje meir enn 30,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå