AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg har nettopp fått nye briller. Aber; etter bare et par minutters bruk føler jeg meg nesten full og småkvalm, og går rundt som om jeg skulle vært sjøsyk, eller noe. (Ser sikkert veldig smart ut!:D) Noen som har opplevd det samme? Hvor lang tid gikk det før det gikk over? Jeg forstår ikke helt hvorfor det her skjer. En ting hadde vært om jeg gikk fra å bare bruke linser til å plutselig bruke briller, men jeg er vandt med briller.. Samme styrke har de også. Anonym poster: 59a4caf9cc5d0f627c2910acece6385d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 1. september 2012 #2 Del Skrevet 1. september 2012 Har akkurat samme problemet her, skal inn til tredje synsundersøkelse til uka, mongooptiker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #3 Del Skrevet 1. september 2012 Har akkurat samme problemet her, skal inn til tredje synsundersøkelse til uka, mongooptiker... Er det med mistanke om feil styrke, eller..? Anonym poster: 602b6f8bbed32a61a1659b3f034b5bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #4 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg fikk mine første briller da jeg var ti år gammel. I årene som fulgte måtte jeg endre styrke flere ganger (fordi synet ble dårligere), og hver gang var det ekkelt og jeg følte meg svimmel de første 1-3 dagene. Men så gikk det helt fint etter det. En forutsetning for at man skal venne seg til de nye brillene relativt raskt er nok at man bruker brillene hele tida, ikke bare ti minutter her og ti minutter der. Jeg hadde så dårlig syn at jeg ikke kunne velge bort brillene, og når jeg måtte endre styrke så var det såpass stor forskjell at øynene trengte tid til å bli vant til det nye. Helt normalt. Anonym poster: 025c8fde4690ab1d0366fa765934a7a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #5 Del Skrevet 1. september 2012 Samme styrke har de også. Anonym poster: 59a4caf9cc5d0f627c2910acece6385d Så ikke at du hadde skrevet dette. Jeg opplevde at jeg kunne bli svimmel dersom mine briller bare hadde vært inne til "service". Det hendte de måtte justere brillene litt, fordi brillene ble skjeve osv. Når jeg da fikk dem tilbake så satt de jo annerledes på nesen enn jeg var vant til, og noen millimeters forskjell var nok for min del, da ble det ny tilvenningsprosess. Det samme blir det vel med nye briller? Hvor lenge har du gått med de nye brillene? Hvis du ikke føler deg bedre etter noen dager bør du få undersøkt styrken på nytt. Anonym poster: 025c8fde4690ab1d0366fa765934a7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #6 Del Skrevet 1. september 2012 Så ikke at du hadde skrevet dette. Jeg opplevde at jeg kunne bli svimmel dersom mine briller bare hadde vært inne til "service". Det hendte de måtte justere brillene litt, fordi brillene ble skjeve osv. Når jeg da fikk dem tilbake så satt de jo annerledes på nesen enn jeg var vant til, og noen millimeters forskjell var nok for min del, da ble det ny tilvenningsprosess. Det samme blir det vel med nye briller? Hvor lenge har du gått med de nye brillene? Hvis du ikke føler deg bedre etter noen dager bør du få undersøkt styrken på nytt. Anonym poster: 025c8fde4690ab1d0366fa765934a7a7 Har hatt de i to dager nå. Begynner å få litt nok.. Går rundt med en konstant følelse av at jeg er to minutter unna å kaste opp. Tror jeg tar en tur til optikker på mandag:) Anonym poster: 602b6f8bbed32a61a1659b3f034b5bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. september 2012 #7 Del Skrevet 1. september 2012 For noen år siden endret jeg styrke og da gikk jeg "i motbakke" i 3-4 uker, men tilvenningen gikk sikkert seinere for meg som bare bruker briller på kveldstid. (Linser om dagen.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 2. september 2012 #8 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg ville forsikret meg om at det er riktig styrke. Jeg får den følelsen når jeg tar på meg briller som har feil styrke (jeg har noen par jeg ikke har orket bytte ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 2. september 2012 #9 Del Skrevet 2. september 2012 Hei. Gå til optikeren, og forklar problemet ditt. Jeg er helt sikker på at du får time til en synsundersøkelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 2. september 2012 #10 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg byttet briller til sterkere styrke, men det var tydeligvis for mye så jeg ble svimmel og kvalm. Måtte tilbake til gammel styrke. Jeg prøvde tilvenning i 2mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #11 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg byttet briller til sterkere styrke, men det var tydeligvis for mye så jeg ble svimmel og kvalm. Måtte tilbake til gammel styrke. Jeg prøvde tilvenning i 2mnd. Hei. Gå til optikeren, og forklar problemet ditt. Jeg er helt sikker på at du får time til en synsundersøkelse Jeg ville forsikret meg om at det er riktig styrke. Jeg får den følelsen når jeg tar på meg briller som har feil styrke (jeg har noen par jeg ikke har orket bytte ut). For noen år siden endret jeg styrke og da gikk jeg "i motbakke" i 3-4 uker, men tilvenningen gikk sikkert seinere for meg som bare bruker briller på kveldstid. (Linser om dagen.) Det er det jeg synes er så merkelig. Jeg hadde forstått svimmelheten hvis jeg hadde skiftet styrke eller ikke var vandt med briller. Den siste synsundersøkelsen tok jeg for 3 uker siden, og synet har vært meget stabilt de siste mange år. Tar en tur til optiker igjen, jeg. Anonym poster: 602b6f8bbed32a61a1659b3f034b5bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnifique Skrevet 2. september 2012 #12 Del Skrevet 2. september 2012 Det er det jeg synes er så merkelig. Jeg hadde forstått svimmelheten hvis jeg hadde skiftet styrke eller ikke var vandt med briller. Den siste synsundersøkelsen tok jeg for 3 uker siden, og synet har vært meget stabilt de siste mange år. Tar en tur til optiker igjen, jeg. Anonym poster: 602b6f8bbed32a61a1659b3f034b5bf4 Hei. Mitt syn har gradvis blitt dårligere, og jeg må ofte bytt styrke på mine briller/linser. Gjerne 1-2 ganger i året, desv. Men poenget mitt er at man liksom aldri vet når man begynner å se dårligere - det kan ha holdt seg stabilt, også plutselig forandrer det seg. Men det kan også være en annen årsak til svimmelheten. Spør optikeren, du - Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå