Gå til innhold

Gardermoen-Oslo med månedskort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jeg rabatt med månedskort/helårskort i Oslo hvis jeg reiser Gardermoen-Oslo med NSB? Evt hvor mye, og hvilken stasjon skal jeg da kjøpe billett til på Gardermoen for at månedskortet skal gjelde resten av strekningen? Spiller det noen rolle om det er regiontog eller lokaltog?

Anonym poster: 812e914e3d4bc666f704583403057100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge denne siden koster det 1520 kroner.

:hakeslepp: Fikk prissjokk der et øyeblikk før jeg skjønte at du misforsto spørsmålet mitt. Jeg skal kjøpe enkeltbillett til Oslo, og lurer på hva den koster hvis jeg har månedskort i Oslo. Og hvilken stasjon jeg må bestille til for å få riktig pris :)

Skrevet

Nå fant jeg en side som jeg tolker dithen at jeg skal betale 20 kroner pr ekstra sone, dvs 80 kroner. Det står noe der om en priskalkulator, men jeg klarer ikke finne den på siden? Er jeg blind, eller kan noen se den?

https://www.nsb.no/togbilletter/ny-pris-og-sonestruktur-i-oslo-og-akershus-article39620-4324.html

Er det et eget valg for "tilleggsbillett" på automatene, eller må jeg kjøpe på toget? Og slipper jeg da tilleggsgebyr siden jeg har betalt deler av strekningen før? Slipper man i det hele tatt gjennom til stasjonen uten å ha billett?

Skrevet

du kan ta regionstoget som går fra Lillehammer til Skien og husker jeg ikke helt feil koster de billettene litt i underkant av 100 kroner hver vei.

Skrevet

Nå fant jeg en side som jeg tolker dithen at jeg skal betale 20 kroner pr ekstra sone, dvs 80 kroner. Det står noe der om en priskalkulator, men jeg klarer ikke finne den på siden? Er jeg blind, eller kan noen se den?

https://www.nsb.no/t...39620-4324.html

Er det et eget valg for "tilleggsbillett" på automatene, eller må jeg kjøpe på toget? Og slipper jeg da tilleggsgebyr siden jeg har betalt deler av strekningen før? Slipper man i det hele tatt gjennom til stasjonen uten å ha billett?

Det stemmer. Du kjøper tilleggsbillett hos konduktør eller på automat.

De koster 20 kroner per sone, og 80 kroner totalt stemmer nok. Du betaler ikke ombordtillegg, og ja du har fritt leide til perrongen der toget går. Det er kun flytogterminalen som har begrenset adgang.

Skrevet

Det stemmer. Du kjøper tilleggsbillett hos konduktør eller på automat.

De koster 20 kroner per sone, og 80 kroner totalt stemmer nok. Du betaler ikke ombordtillegg, og ja du har fritt leide til perrongen der toget går. Det er kun flytogterminalen som har begrenset adgang.

Endelig en som skjønte hva jeg spurte om :smilorange:

Hvis jeg kjøper på automat, står det da tilleggsbillett på skjermen? Eller må jeg velge en destinasjon? Kanskje like greit å betale hos konduktørene da, tar de kort?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvis jeg kjøper på automat, står det da tilleggsbillett på skjermen? Eller må jeg velge en destinasjon? Kanskje like greit å betale hos konduktørene da, tar de kort?

Det skal stå tilleggsbillett der ja, men mulig du må legge i den elektroniske billetten din? Var veldig enkelt, men akkurat nå husker jeg ikke helt hvordan det stod :fnise:

Og de skal ta kort på toget ja.

Skrevet

Sannelig om jeg vet hvordan man gjør det på automaten, men tror man må legge på reisekortet sitt først og så kommer valget opp.

Jeg har alltid kjøpt hos konduktøren, og ofte også betalt med kort. Null problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...