løpejenta Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Jeg skal på jobbintervju i en meget viktig stilling i et internasjonalt teknologi selskap. Er ikke veldig komfortabel i hvit skjorte, drakt/blazer, og bruker til daglig stort sett bare kjoler i jobbsammenheng, da ganske pene. Er litt usikker på dresskoden hos firmaet, men antar det er nokså passe pent. Lurer på om jeg kunne gått for denne kjolen: http://uk.monsoon.co.uk/view/product/uk_catalog/mon_1,mon_1.2/2530880212 Kombinert med ankelstøvletter med halvhøy hel, svart cardigan og et skjerf? Blir det for pent?
sajk Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 (endret) . Endret 1. september 2012 av sajk
Frk Turkis Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Jeg ville nok gjort en innsats for å finne ut av kleskoden på plassen først. Min første innskytelse er at det blir for pyntet, men så har ikke jeg jobbet steder der kleskoden har vært noe strengere enn "hverdagslig, men ikke sjuskete".
Strixvaria Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Oooooh, finfin kjole! :happy: Jeg går alltid i "fine" kjoler på jobbintervju (høhø), fordi jeg føler meg ekstremt ukomfortabel i dress/blazer/drakt-opplegg. Det viktigste er jo at du har på deg noe som du føler deg sikker i - det vil merkes på utstrålingen din dersom du har kledd deg opp i noe du ikke trives i. Heller slightly overdressed enn slightly underdressed. Det sender også et signal om at du tar jobben seriøst når du gjør en innsats for å gjøre et godt førsteinntrykk også outfitmessig, vil jeg si. Det eneste jeg er skeptisk til er ankelstøvletter til den kjolen, for da må du nesten ha strømpebukse/holdups under, og da kan det fort se litt stivt ut. Du kan jo f.eks. bytte ut støvlene med et enkelt par ballerinas eller noen lave pumps, så blir antrekket en mellomting mellom stivt og casual..? :happy:
løpejenta Skrevet 1. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2012 Oooooh, finfin kjole! :happy: Jeg går alltid i "fine" kjoler på jobbintervju (høhø), fordi jeg føler meg ekstremt ukomfortabel i dress/blazer/drakt-opplegg. Det viktigste er jo at du har på deg noe som du føler deg sikker i - det vil merkes på utstrålingen din dersom du har kledd deg opp i noe du ikke trives i. Heller slightly overdressed enn slightly underdressed. Det sender også et signal om at du tar jobben seriøst når du gjør en innsats for å gjøre et godt førsteinntrykk også outfitmessig, vil jeg si. Det eneste jeg er skeptisk til er ankelstøvletter til den kjolen, for da må du nesten ha strømpebukse/holdups under, og da kan det fort se litt stivt ut. Du kan jo f.eks. bytte ut støvlene med et enkelt par ballerinas eller noen lave pumps, så blir antrekket en mellomting mellom stivt og casual..? :happy: Tror nok det blir noen ankelwedges. Svarte søte. Litt ballerinaaktige på en måte. Med en litt "hverdagslig" fin svart cardigan og et litt "tøffere" skjef tror jeg dette blir bra
Gjest norah Skrevet 1. september 2012 #6 Skrevet 1. september 2012 Kjempefin kjole! Men jeg ville aldri vurdert den til jobbintervju, og da spesielt ikke til et internasjonalt teknologiselskap. Den kjolen er mer fest enn den er formelt jobbintervju - og den er for mye farge. 2
juliane Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 Oooh, har du kjøpt kjolen i butikk i Norge, eller bestilt? Superfin! Jeg går med sånne kjoler på jobb til hverdags jeg, og jeg jobber et sted uten noen voldsom dresscode, så jeg syns ikke det blir for fint til jobbintervju med det tilbehøret du skisserer.
Gjest norah Skrevet 1. september 2012 #8 Skrevet 1. september 2012 Oooooh, finfin kjole! :happy: Jeg går alltid i "fine" kjoler på jobbintervju (høhø), fordi jeg føler meg ekstremt ukomfortabel i dress/blazer/drakt-opplegg. Det viktigste er jo at du har på deg noe som du føler deg sikker i - det vil merkes på utstrålingen din dersom du har kledd deg opp i noe du ikke trives i. Heller slightly overdressed enn slightly underdressed. Det sender også et signal om at du tar jobben seriøst når du gjør en innsats for å gjøre et godt førsteinntrykk også outfitmessig, vil jeg si. Det eneste jeg er skeptisk til er ankelstøvletter til den kjolen, for da må du nesten ha strømpebukse/holdups under, og da kan det fort se litt stivt ut. Du kan jo f.eks. bytte ut støvlene med et enkelt par ballerinas eller noen lave pumps, så blir antrekket en mellomting mellom stivt og casual..? :happy: Jeg har lest ganske mange karriererådgivere/selskaper som sier akkurat det motsatte når det gjelder intervju Jeg hadde heller tatt med en pent sjal til å dresse "opp" et antrekk om man merker man ligger bittelitt under. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #9 Skrevet 1. september 2012 Kan noen skrive navnet på kjolen slik at jeg kan søke den opp? Kommer bare til forsiden på den nettbutikken når jeg klikker på linken i HI.<br /><br /> Anonym poster: 2a588179d8ddf573a22eb3fee2ab2b29
løpejenta Skrevet 1. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2012 Kjolen heter Meadow Dress og er blå.
Glynis Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 (endret) Jeg går med kjoler på jobb, men jeg ville ikke gått med den der. Det at den svinger ut gjør den litt for selskapsaktig. Endret 2. september 2012 av Glynis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå