:-) anna Skrevet 19. februar 2004 #1 Skrevet 19. februar 2004 Det finnes jo flere typer hudpleieprodukter... Jeg tenker meg at det aller beste er hudpleiesalong-produkter som Decleor og Dermalogica Hakket nedenfor er dyre parfymeri-kjøp Dior, Chanel, Decleor, Kanebo o.l Hakket nedenfor der igjen er billige parfymerikjøp Maybelline, L'oreal Og hakket nedenfor er dagligvare-kjøpene (nedenfor der igjen er vel Spenol...) Det jeg lurer på er: Hvor mener dere det store kvalitetsskillet går? Er det gradvis dårligere kvalitet eller er det ikke egentlig så stor kvalitetsforskjell på oil of Ulay og Kanebo...
Arkana Skrevet 19. februar 2004 #2 Skrevet 19. februar 2004 Det kommer kanskje litt an på hva slags hudtype du har. Jeg har selv normal hud og bruker Olay (gamle Oil of Ulay) ansiktskrem, har prøvd mange dyre merker men synes ikke de gjør noen forskjell. Men jeg vil vel tro at ikke alle de dyre produktene er bra, mens ikke alle de billige produktene er dårlige. Jeg har også inntrykk av at mange bruker dyre produkter bare fordi de er dyre. Så det beste er vel å prøve seg fram selv og finne det som passer for deg.
:-) anna Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2004 Det beste er vel å prøve seg fram selv og finne det som passer for deg. Men.. problemet er jo at mange av produktene lover å virke over tid... forebygge rynker og slikt. Og dermed vet jeg jo ikke hva som er det perfekte produktet for meg før om lenge... Tenk om jeg bruker feil produkt og ender opp som en sviske i en alder av 40 :o (fleip) Neida... saken er at jeg har veldig tørr og sensitiv hud. Har kronisk håndeksem og får utslett av mye rart. Var på hudpleiesalong for en stund siden og fikk høre at produkter som ikke var kjøpt på hudpleiesalong så og si ødela huden. (Fordi de inneholder mineralolje) Og om dette stemmer så er jeg ganske irritert over å ha brukt masse penger på dyre kremer som jeg har trodd av gode produkter. (Kanebo, Clarins)
Arkana Skrevet 19. februar 2004 #4 Skrevet 19. februar 2004 Vel, Mamma har brukt Olay i alle år og er nå i midten av 50-årene med flott hud, så det holder for meg. Men jeg begynte egentlig ikke å bruke det pga henne da, det var noe jeg fant ut selv.
Gjest the imp Skrevet 19. februar 2004 #5 Skrevet 19. februar 2004 har du sensitiv hud er jeg vel ikke helt sikker på om jeg ville anbefalt olay... Jeg har også vært plaget med tørr og sensitiv hud og brukte en prøve jeg fikk på krem fra oil of ulay, og jeg endte opp med å være sår og rødflammet i mange dager etterpå.
Gjest Fighter Skrevet 19. februar 2004 #6 Skrevet 19. februar 2004 Apoteket kan gi gode råd til eksem-kremer :-) Selv bruker jeg Locobase som jetg får kjøpt på apoteket og Hemp som jeg kjøper på Body Shop. Å finne fram i krem-jungelen er vanskelig, men som andre sier her så må du bare prøve deg fram.
Gjest Jamila Skrevet 20. februar 2004 #7 Skrevet 20. februar 2004 Så vidt meg bekjent er det ikke mineralolje i Clarins-produktene, med unntak av øyesminkefjerneren.
Suzy Skrevet 20. februar 2004 #8 Skrevet 20. februar 2004 Det kjennes som det er endel forskjell... Kan ikke si at jeg har brukt noe som er mer behagelig enn Dermalogica-produktene og for sånne som meg, som har sensitiv hud er det kanskje ekstra viktig med gode produkter...
:-) anna Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2004 Apoteket kan gi gode råd til eksem-kremer :-) Selv bruker jeg Locobase som jetg får kjøpt på apoteket og Hemp som jeg kjøper på Body Shop. Å finne fram i krem-jungelen er vanskelig, men som andre sier her så må du bare prøve deg fram. Jeg har hatt eksem hele livet og har nok prøvd det som er å prøve. :-) Nå bruker jeg Dermalogica og er enormt fornøyd. Dette har vært første vinteren der jeg ikke har hatt periodevis tørre flekker i ansiktet. Så jeg har gode produkter heldigvis... men jeg lurer på hvor stor forskjell det er på de dyre og mindre dyre produkter... og hva dere tror.
Gjest Carmelita Skrevet 20. februar 2004 #10 Skrevet 20. februar 2004 Jeg tror produkter hos hudpleier er bedre enn de i parfymerier.
starie Skrevet 20. februar 2004 #11 Skrevet 20. februar 2004 Så vidt meg bekjent er det ikke mineralolje i Clarins-produktene, med unntak av øyesminkefjerneren. Jo, det er det. Clarins bruker mineralolje i noen kremer for sensitiv hud fordi de mener det har en beskyttende egenskap Jeg krangla altså så utrolig mye med den dama som hold det kurset for oss!
Gjest Carmelita Skrevet 20. februar 2004 #12 Skrevet 20. februar 2004 Hvorfor bør man unngå mineralolje?
aowi Skrevet 20. februar 2004 #13 Skrevet 20. februar 2004 Bare for å skyte inn ....... Spenol er en av de beste kremene man får for tørr hud..... kunne aldri tenkt meg selv å bruke det i fjeset men på resten av kroppen er den BRA!!!!! Og den passer ikke på bunn av lista....... Bare så det er sagt
missfidget Skrevet 20. februar 2004 #14 Skrevet 20. februar 2004 Jeg tror egentlig det som er viktig er å finner produkter egnet for hver sitt. Mora mi bruke bare såpe, det har hun alltid gjørt, og er i 50 årene og har helt perfekt hud. Søstera mi har tendens til uren hud og måtte prøver alt, liksom.... Jeg har prøvd billige og dyrt. Jeg synes absolutt det er en stor forskjell. Innehold til disse billigere produktene pleie å være veldig hard og ikke snill mot huden min......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå