AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Jeg vet ikke helt om det er her jeg kan skrive om dette, menmen. Det jeg tenkte er at vi kan dele ideer om hvordan å glede andre mennesker, eller hva som gjør din dag bedre. Som for eksempel, så tenkte jeg at jeg skulle skrive et brev og ligge en liten ting oppi konvolutten. Så ligger du den oppi en vilkårlig postkasse for å glede en ukjent person! Hva syntes du? Anonym poster: 997cd528e397f0b60020ca60b2c5f822
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Jeg vet ikke helt om det er her jeg kan skrive om dette, menmen. Det jeg tenkte er at vi kan dele ideer om hvordan å glede andre mennesker, eller hva som gjør din dag bedre. Som for eksempel, så tenkte jeg at jeg skulle skrive et brev og ligge en liten ting oppi konvolutten. Så ligger du den oppi en vilkårlig postkasse for å glede en ukjent person! Hva syntes du? Anonym poster: 997cd528e397f0b60020ca60b2c5f822 jeg hadde blitt redd.fordi jeg har hatt en stalker,så jeg hadde tenkt denne personen hadde funnet meg igjen. paranoid kansje men jeg har blitt det etter en del episoder. Anonym poster: 4ce3fc8cb85da9fc21997c5c17803875
skreppamedleppa Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Så koselig tenkt ts, å glede andre mennesker er jo en herlig tanke. Jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde reagert på et brev i postkassen min, kanskje hadde jeg blitt glad, kanskje jeg hadde blitt paranoid og kikket meg rundt skulderen. Selv sto jeg i kasse køen på kiwi i går, foran meg sto to litt slitne og rustne mennesker som hadde den typiske heroin stemmen. De skulle ha 6 rundstykker etter mye leiting i lommer og fomling med vesker så skjønte de at maten ble ikke med de ut av butikken likevel. . Men bare det å betale disse 6 rundstykkene for de da det ble min tur etter dem satt de så enormt pris på, "mat må man jo ha" sa jeg og det så ut på de som at jeg hadde spandert en utenlandstur på de. Å glede fremmede kan gjøres på mange måter, bare det at noen, et fremmed menneske jeg ikke kjenner smiler til meg på gaten (ikke av men til, viktig forskjell) gjør at jeg kan føle meg glad. Bare det å lese slike saker som dette http://www.namdalsav...icle6103793.ece. blir jeg glad for. det finnes mange måter å glede fremmede mennesker så det er en god tanke. 3
Gjest Anonymjente Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Det å generelt vise omtanke og hensyn til menneske du er med, sprer mye glede til alle rundt og gir en god og varm følelse innvending. Og når andre ser at du gjør noe godt og behandler andre bra, blir de inspirert og kan spre ekstra glede den dagen til de rundt seg igjen:-) F.eks. når man ser et kjærestepar hvor gutten kun har øynene for jente. Da får man bevist at gutter er ikke så drittsekker som alle skal ha det til og at det er håp for å finne seg en ordentlig gutt. Eller når jeg på en bensinstasjon så en voksen mann som var tålmodig og ventet i køen med en narkoman foran seg, og selv om han narkomane brukte kjempe lang tid og ikke kjøpte noen ting, smilte mannen da han narkomane var på vei ut av bensinstasjonen. Det varmet hjertet mitt å se hvor mye respekt han hadde for andre mennesker! Ikke vær surmulende, gretten eller respektløs ovenfor menneske rundt det. Det blir lagt merke til. På samme måte som du viser omtanke for fremmede eller de du er med, blir det også lagt merke til og inspirerer andre indirekte:) så lenge du mener det ekte og ikke later som for egen vinning (det merker man FORT), gleder man veldig mange :D det som tar så liten tid for deg å gjøre, kan glede andre i evigheter i etterkant:) PS. Alle mennesker vil at andre skal vise at de bryr seg om dem, så det å bare ville et menneske godt uten å forvente noe tilbake er bra!! Lært meg opp til at når man gir, skal man gi fordi man ønsker det og ikke krever noe tilbake. Om jeg ønsker å gi deg et kakestykke, skal jeg ikke forvente å få tilbake en annen gang, men gi fordi jeg vil:)
Anciol Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Besøker enslige eldre og prater med dem, tar med meg den yngste hunden noen ganger:) Du skal se hvor glade de gamle blir når de får besøk av et dyr;) Flytter meg for gravide og eldre folk på bussen, viktig at de får sitte. !
Gladideg Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Å glede andre mennesker kan gjøres på mange måter, men jeg tror det viktigste faktisk er å tenke tanken og inderlig ønske det I tillegg til å SE menneskene vi møter Da vil ideer komme på løpende bånn Det beste med dette er at man ikke bare da gleder andre mennesker men man gleder seg selv også. Dette gjør at man for mer overskudd som igjen gjør at man ville kunne håndtere de daglige utfordringene på en bedre måte. Vinn - Vinn Ønsker alle en strålende dag med mange herlige opplevelser Husk du er verdifull 1
Gjest Elseby13 Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Jeg vet ikke helt om det er her jeg kan skrive om dette, menmen. Det jeg tenkte er at vi kan dele ideer om hvordan å glede andre mennesker, eller hva som gjør din dag bedre. Som for eksempel, så tenkte jeg at jeg skulle skrive et brev og ligge en liten ting oppi konvolutten. Så ligger du den oppi en vilkårlig postkasse for å glede en ukjent person! Hva syntes du? Anonym poster: 997cd528e397f0b60020ca60b2c5f822 Jeg hadde fått hetta! Blitt kjemperedd!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 ^Haha, jeg også! Da hadde jeg trodd jeg hadde en stalker eller noe.. - Man kan for eksempel bake en kake, spandere middag på noen, sende en koselig melding.. Anonym poster: 4de9f9bd7cf1a9ffa2b7fb9d5641f19d
Wonders Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 start med å glede de du kjenner, de som tar vare på deg, og som fortjener litt oppmerksomhet. i sommer skal jeg kjøpe inn sandaler å skrive en liten hilsen rett på sålen hihihihi Putter det rett i posten. Frimerket settes på en papirbit, som er festet med dobbeltsidig teip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå