AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Venter på bidrag som enda ikke har kommet. Er det flere med meg? Synes utbetalingen er sen denne mnd. Kan jo også nevne at bidraget trekkes fra BY's lønn så det er ikke der problemet ligger. Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Silfen Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Denne mnd? Det er jo den 1. i dag. Selv om bidraget skal betales av BY innen 25. i en måned, så tror jeg neppe det blir gjort det her i gården, for jeg får bidraget tidligst den 4. Ellers så får du vel forskuddsbidrag om bidraget et sent, og det skal man ha senest 10. i hver måned, men generelt kommer det 4-6.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Jeg pleier å få det rundt 27 - 29 i hver mnd. Kommer an på hvordan helgen faller i forhold til de datoene. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Sulosi Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Jeg får det oppstykket og delt på alle mulige datoer, finnes ikke system i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #5 Skrevet 1. september 2012 Jeg får det oppstykket og delt på alle mulige datoer, finnes ikke system i det hele tatt. Uff, så kjedelig Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #6 Skrevet 3. september 2012 Har ikke kommet noe bidrag enda her. Kjedelig når det er så forsinket Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Gjest annemor30 Skrevet 3. september 2012 #7 Skrevet 3. september 2012 Samme her som sulosi.. og når jeg ringer innkreving er svaret: Bidragspliktig deler selv opp regningen og betaler litt og litt når han selv gidder og gå inn på nettbanken.. Men NÅÅÅÅÅ blir det andre boller kunne innkrevingsmann fortelle: Når det ikke betales heretter får de betalingsanmerkning,så da blir det vel fart på sakene regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Jeg ringte innkrevingssentralen idag å de kunne fortelle at grunnen var at de ikke hadde mottatt innbetaling fra BY. Sendte mld til BY å spurte om han hadde glemt bidraget denne mnd. Svaret jeg fikk var at det ikke var penger på konto... så enkelt og greit for han da Er litt rart, for bidraget har gått på skinner i 15 år. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Sulosi Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Samme her som sulosi.. og når jeg ringer innkreving er svaret: Bidragspliktig deler selv opp regningen og betaler litt og litt når han selv gidder og gå inn på nettbanken.. Men NÅÅÅÅÅ blir det andre boller kunne innkrevingsmann fortelle: Når det ikke betales heretter får de betalingsanmerkning,så da blir det vel fart på sakene regner jeg med. Burde kanskje ringe innkrevninga igjen og høre om de har begynt å la han betale inn selv nå. Når bidraget kommer så i hytt og pine kan jeg egentlig lettere klare meg uten så vet jeg iallefall hva som kommer og ikke.
Gjest annemor30 Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 Mye som tyder på at han ikke betaler alt samtidig ihvertfall.. Jeg skjønner ikke at når det gjelder BP så"nei, denne mnd er det tomt for penger" er helt gyldig grunn for ikke å betale.. Mens BM da forsørge hele sullamitten selv,jeg blir BP kan faktisk i teorien ligge 2 mnd på etterskudd hele tiden for innkreving sender purring bare en gang pr mnd,med frist i slutten av mnd.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 Bidraget har enda ikke kommet. Har bare fått et lite bidragsforskudd fra Nav. Innkrevningssentralen har sendt ut purring, men den har hittil ikke blitt betalt, men det er enda 1 uke til forfall. Jeg håper virkelig ikke dette blir standarden framover. Det foreligger heller ingen kommunikasjon fra BY til Innkrevning eller Nav, å jeg skjønner ikke at BY vil sette seg i denne situasjonen som gjør at han får betalingsanmerkninger om han ikke betaler og han får trekk i lønna. En annen ting er at jeg har noen tusen mindre denne mnd, noe som har ført til at barnet må forsake planlagte ting. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Gjest annemor30 Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Bidraget har enda ikke kommet. Har bare fått et lite bidragsforskudd fra Nav. Innkrevningssentralen har sendt ut purring, men den har hittil ikke blitt betalt, men det er enda 1 uke til forfall. Jeg håper virkelig ikke dette blir standarden framover. Det foreligger heller ingen kommunikasjon fra BY til Innkrevning eller Nav, å jeg skjønner ikke at BY vil sette seg i denne situasjonen som gjør at han får betalingsanmerkninger om han ikke betaler og han får trekk i lønna. En annen ting er at jeg har noen tusen mindre denne mnd, noe som har ført til at barnet må forsake planlagte ting. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f Samme her!! Jeg har fått riktig bidrag til ritkig tid 1(EN) gang... og det irriterer meg grenseløst!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Samme her!! Jeg har fått riktig bidrag til ritkig tid 1(EN) gang... og det irriterer meg grenseløst! Oj, jeg føler virkelig med deg. Så uforutsigbart å tydelig at du ikke kan ta de pengene med i beregningen. Å det er jo ungene det går utover - selv om man strekker tråden langt for å unngå det. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Gjest annemor30 Skrevet 15. september 2012 #14 Skrevet 15. september 2012 Oj, jeg føler virkelig med deg. Så uforutsigbart å tydelig at du ikke kan ta de pengene med i beregningen. Å det er jo ungene det går utover - selv om man strekker tråden langt for å unngå det. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f Ja,det er veldig kjedelig for jeg vet aldri hva jeg får fra den kanten. Jeg får jo bidragsforskudd men det er ikke halvparten av det jeg skal ha fra BP engang.. Nå har NAVI sagt de ikke går med på flere betalingsavtaler og utsettelser så da må han punge ut nå den 25. Så får vi se hva NAVI gjør hvis han ikke betaler.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #15 Skrevet 15. september 2012 Ja,det er veldig kjedelig for jeg vet aldri hva jeg får fra den kanten. Jeg får jo bidragsforskudd men det er ikke halvparten av det jeg skal ha fra BP engang.. Nå har NAVI sagt de ikke går med på flere betalingsavtaler og utsettelser så da må han punge ut nå den 25. Så får vi se hva NAVI gjør hvis han ikke betaler. Bidragsforskuddet her er nesten 6000,- mindre enn bidraget, så det er klart det merkes at det uteblir. Nå har ikke jeg hatt problemer med bidraget tidligere, å vet ikke så mye om hvordan inndrivingen foregår. Men på innkreving, fortalte de meg at det kommer nye regler nå der de raskere skal kunne inndrive bidraget. Da går de rett på lønna og BY får betalingsanmerkninger så lenge bidraget løper på denne måten. Det kan jo kanskje gjøre at de som ikke får bidraget regelmessig kanskje får det heretter? Vi får håpe. Ellers så antar jeg at en som stadig har ignorert bidraget heller ikke bryr seg om han får betalingsanmerkninger... Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Silfen Skrevet 15. september 2012 #16 Skrevet 15. september 2012 Jeg har heller ikke fått bidraget denne måneden, men aldri hatt issues før. Merkelig det her.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #17 Skrevet 15. september 2012 Jeg har heller ikke fått bidraget denne måneden, men aldri hatt issues før. Merkelig det her. Jeg har jo heller aldri hatt problemer med bidraget før, men jeg har vært i kontakt med Innkrevingssentralen, å de kan fortelle at BY ikke har betalt denne mnd. Har også sendt sms til BY og spurt om han har glemt bidraget denne mnd, å da fikk jeg bare til svar at det ikke var penger på kto... Innkrevingssentralen kan ikke gjøre så mye annet foreløbig enn å purre, å første purring ble sendt forrige helg. Han har da 1 uke igjen på seg til å betale. Jeg har fått et lite bidragsforskudd på 1070,- da, men det er under 1/6 av det opprinnelige bidraget, så jeg merker det på økonomien denne mnd. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Silfen Skrevet 15. september 2012 #18 Skrevet 15. september 2012 Men det er litt sært at folk som normalt betaler plutselig ikke har betalt og flere attpåtil. De har lagt om systemet ... mon tro om de har hatt noen systemsvikter ...
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #19 Skrevet 15. september 2012 Men det er litt sært at folk som normalt betaler plutselig ikke har betalt og flere attpåtil. De har lagt om systemet ... mon tro om de har hatt noen systemsvikter ... Det kan jo hende at det er noe svikt i systemet, men da burde de reagere når de får henvendelser av personer som vanligvis ikke tar kontakt.For jeg regner med at mange av de som ikke har fått bidrag har kontaktet Nav eller Innkrevingssentralen. Hos meg skreiv ihvertfall BY at det ikke var mer penger igjen på konto, at det var grunnen til at bidraget ikke var betalt. Syns det er merkelig å kunne si noe sånt. Jeg er nødt til å sørge for å ha såpass med midler hver mnd at ungen får dekket sine primære behov. Jeg kan ikke bare trekke på skuldrene å si at kassa var tom. Nr til Innkrevingssentralen hvis noen har behov for det; 21 05 11 00. Ts Anonym poster: 4c3ee6aba83bbbfb25ac25c454adfb1f
Gjest annemor30 Skrevet 16. september 2012 #20 Skrevet 16. september 2012 Betalingsanmerkningen preller nok av som vann på gåsa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå