Gå til innhold

Sliter med å finne klær til meg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei !

Jeg er ei dame på snart 31, ca. 165høy og 57kg.

De siste to årene har jeg slitet med å finne klær som passer meg :(

Eller rettere sagt helt siden den moten med trange bukser kom. Jeg klarer dem ikke, jeg har prøvd men de er ikke meg. Jeg er jo ikke så høy og føler når jeg har på meg slike bukser, at jeg blir enda lavere. Meeen, bukser med litt vie nede kan jeg bare glemme, de finnes jo ikke. For å ikke snakke om topper og bluser.

Det er så mye søppel der ute, det mener jeg virkelig. Og den moten har jo holdt på i 4 år nå, når tar den slutt? Hvorfor kan det ikke finnes noe for enhver? Ikke alle kan gå i slike trange bukser, men annet er det ikke å få tak i. :( :(

Flere som sliter med det samme?

Anonym poster: 0f45af3b783e451ccea6cf2805b2f6a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier trange bukser, mener du slike slimfit bukser, med smal legg? Hva med bootcut-jeans eller bukser med rette ben(hverken vide eller smale). Kanskje boyfriend-jeans?:) Evt. gjør som jeg; skippe bukser i det store å hele. M.a.o: Jeg har gitt opp jeans og bukser, og bruker strømpebukser og shorts/skjørt/kjoler:P

Kanskje flere kan hjelpe deg om du forteller hvilke topper og bluser du IKKE liker(kanskje legge ved bilder?), så blir det jo enklere å anbefale noe:)

Skrevet

Da mener jeg sånne bukser på bikbok, vero moda, only... Topper, bluser på Bikbok, vero moda, only... Søppel! :(

Skrevet

Gå på Carlings. Der har de stort utvalg og personale som har peiling og hjelper deg!

En liten holdningsendring kan også lønne seg... Det er vanskelig å finne noe hvis du har forhåndsbestemt deg om at alt er stygt!

Prøv noen nye butikker. Jeg synes de har mye fint på Floyd, Oasis, Zara, Benetton...

• Liker 1
Skrevet

Surribal takk for gode tips. Ugh, jeg vet det med holdninga mi ikke er helt, meeen jeg er bare så oppgitt :(

Skrevet

Mener du at du vil ha litt sleng nede? Er jo blitt in med litt vide slengbukser igjen, er hvertfall masse av det her.

Skrevet

Forøvrig liter jeg også med finne klær jeg føler meg komfortabel i. Både fordi jeg ikke helt har funnet min egen stil enda, og fordi moten de siste 2 årene har vært helt på bærtur.

Skrevet

Enig med deg at det er utrolig mye søppel der ute! Gidder knapt gå på butikken lengre. Jeg har også gitt opp jeans, og bruker for det meste skjørt nå. :)

Ellers så finnes det jo type bootcut jeans som Zakuro nevnte. Kjøpte et par slike på Cubus for en stund siden. Satt som et skudd. Slankende men uten å gi pinnebein. Men nå har jeg blitt så vant til skjørt at jeans føles bare stivt og ekkelt, og buksa ligger ubrukt i skapet. :fnise:

Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen i denne tråden!

Jeg har helt sluttet å handle i slike butikker som vero , bik bok ol da den moten ikke har den figuren jeg trenger , de buksene/ klærne sitter rett og slett helt feil, og kvaliteten er ikke mye og skryte av. jeg har derimot funnet etter min mening ett par gullgruver her http://www.mytheresa.com/en-de/ http://www.lindex.com/no http://kvinnemote.no/ her har jeg funnet klær som jeg bruker hver dag nå :smilorange: !!

Anonym poster: 35d0e19721cc68f54620c95227c546d2

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden din, men sliter selv med å finne klær... Er for lang og bred for dagens mote ( 180cm og altfor mange kilo ekstra ). Buksene er for smale og korte i beina. Sliter også med å finne bluser/topper som sitter pent fordi det virker som det er en selvfølge at man har svære melkejur hvis man er god og rund ( no offence! ) Og man skal i allefall ikke ha lange bein :sukk:

Anonym poster: 3ff5dad45a012a59a81cab58cce6dfd2

Skrevet

Skal ta meg en tur til Floyd, zara etc...men har ikke god følelse. Igår ringte jeg faktisk til Vero moda, carlings og Only, og spurte om de har noen bukser som ikke sitter tette i beina. Ingen hadde de. Carlings hadde bare en model og den var mørkeblå. Jeg er så frustert.

AnonymBruker, går bra, bare kupp i vei du.. hjelper å vite at jeg ikke er den eneste som sliter.. jeg er 165 høy, er ikke tykk og ikke tynn, men skal jeg ha på meg sånne bukser, ser jeg bare latterlig ut, enda lavere... Og toppene som finnes i butikkene, unnskyld men ser bare ut som filler. Jeg fatter det ikke. Jeg synes at det burde finnes noe for alle der ute, sånn som det var før i tida. Men nå, nå skal alle ha skinny jeans. Det er urettferdig. :(

Hilsen TS

Skrevet

Jeg liker heller ikke skinny jeans. Jeg er 165 og veier 69 kg og har rumpe og hofter. Den butikken jeg er mest fornøyd med ift bukser er KappAhl. Der har de mange modeller som ikke får meg til å se stutt-tjukk ut.

Anonym poster: 743307c769189559d2e445fe8f11b73f

Skrevet

Ett godt tips kan være vivikes, de fører bukser i alle varianter, i tre forskjellige lengder, og har faktisk mye fint om man bare tar seg litt tid til å finne noe :)

Skrevet

Surribal takk for gode tips. Ugh, jeg vet det med holdninga mi ikke er helt, meeen jeg er bare så oppgitt :(

Skjønner den veldig godt! Hva med nettbutikker, Nelly, Asos, forever21 og hva de nå heter alle sammen. Kan også være en god ide å prøve klær selv om de ikke ser fine ut/du tror du kler dem når de henger på stativet. Har mange ganger tatt på klær som ikke så spesielt fine ut der og da, men da de kom på var de kjempefine:) Så prøv å være litt mer åpen for hva som kan være aktuelt(prøver på det selv!).

Har du enn venninne eller en kjendis med en klesstil du liker? Prøv å kopier dem?:)

Skrevet

Trådsetter her :)

Zakuro, når det gjelder nettet så tør jeg liksom ikke å kjøpe der, uten å ha prøvd på først. Vet at man kan levere tilbake ome det ikke passer, men allikevel, mye stress.

Men skal prøve litt mer klær selv om jeg ikke synes noe om dem, som du sa, så kan jeg bli positivt overrasket :) Dere skal vite at jeg setter stor pris på deres tips, og skal prøve mitt beste, hehe.. Var på Carlings idag og kjøpte meg en jeans, likte dem kjempegodt, de er ikke viet ut nede, mer stramt, men ble positivt overrasket at de satt så bra på meg, også er dem stretsh og en til seom er mer viet ut nede, sånn at dem går over skoene. Det var mange jeans jeg prøvde idag, men det var greit å kjøpe 2, ble nesten 2000kr, UPS! :)

• Liker 2
Skrevet

Så flott at du fant ikke bare en, men TO bukser som du likte! :)

Skrevet

Forresten, et tips til. Jeg er også ganske lav, 162, og en del klær som tunikaer og lange skjørt/kjoler får bena mine til å se veldig korte ut.

Men skjørt og kjoler som festes i livet og rekker til rett over knærne eller høyere gjør bena lengre! I tillegg er det veldig feminint og fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...