AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Jeg skal fra nå av fly kun med håndbagasje på en del reiser, fordi jeg er avhengig av et visst tempo på flyplassen. Saken er den at jeg ikke har gjort dette tidligere, og lurte derfor på noen enkle ting: - Hvor får jeg kjøpt litersposer? - Når jeg har puttet toalettingene mine i litersposen og jeg står i sikkerhetskontrollen, holder det at posen ligger i reisevesken, eller må jeg ta den ut av vesken og legge ved siden av i ''fatet'' man legger tingene sine i? - Er det noe mer man burde huske på? Finnes sikkert andre tråder om dette, men prøvde å google litt og fant ikke så mye, så håper noen her vil hjelpe! Anonym poster: 89f63b1f838478801e7256c356d7c34f
anita871 Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 poser får du före sikkerhetskontrollen men du kan jo bare bruke en. La den ligge utenfor mener jeg å huske.
Bachata Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Har ikke alle svarene dine, men husk på at hver beholder du putter i posen ikke er større en 100 ml, ellers blir det kastet. Posen skal ut av bagen og legges på brettet ja, det samme skal pc og slike ting. Du får ihvertfall tak i posene på flyplassen, så finner du ikke i forkant, har de på gardermoen rett før sikkerhetskontrollen. Har ihvertfall alltid ligget der når jeg skal gjennom.
Supraspinatus Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Posen skal legges synlig i en kurv. Den skal inspiseres manuelt. Det er derfor du må ha en gjennomsiktig pose. Dette kommer sannsynligvis til å endre seg når væskescannere blir vanlig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #5 Skrevet 1. september 2012 Men hvordan er det med pudder? Skjønner jo at flytende foundation skal i posen, men hva med ansiktspudderet? Det trenger ikke ligge i en slik pose, da det jo ikke er flytende? Elleeeer? Anonym poster: 89f63b1f838478801e7256c356d7c34f
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 1. september 2012 #6 Skrevet 1. september 2012 Jeg bruker sånne zip-poser som jeg kjøper i dagligvarehandelen. De er glimrende og mye tykkere og mer holdbare enn de du får på flyplassen. Oppi posen legger jeg all sminke, de regner til og med leppestiften som væske, så putt alt i posen for sikkerhetsskyld - det gjør ihvertfall jeg.
Myosotis Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 Jeg har reist veldig mye, og har bare lagt tingene mine i en helt vanlig plastpose - en slik en man kan få kjøpt på dagligvarehandelen. Aldri hatt noen problemer. Derimot er de skikkelig strenge på veskeinnholdet. Hun ene som inspiserte posen min hadde skikkelig supermannblikk og pekte ut min halvtomme 125ml tube på flere meters avstand. Pudder trenger du ikke legge i posen. Det er jo så tørt som det går ann å få det. Jeg har iallefall aldri gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå