Solveig Skrevet 29. mai 2002 #1 Skrevet 29. mai 2002 Jeg er gravid i uke 23 og sliter fortsatt med å kutte røyken.Jeg vil så gjerne slutte,men jeg skjønner jo nå at jeg har viljestyrke lik null.Jeg har klart å redusere noe men ikke nok. Noen som har hatt det liknende og som har noen gode forslag til hvordan jeg skal klare dette?Jeg har dårlig samvittighet og tenker på dette hele tiden.
Gjest Hege Skrevet 29. mai 2002 #2 Skrevet 29. mai 2002 Hei! Hiv deg på tråden til PMS-Rani, på kropp og helse. Det begynner å bli noen der nå. (Røykeslutt-tråden) 12
Gjest Haugtussa Skrevet 29. mai 2002 #3 Skrevet 29. mai 2002 Jepp, løp til PMS-ranis slutt å røyke-tråd på kropp og helse! Jeg er med fra søndag 12
Lindy Skrevet 30. mai 2002 #4 Skrevet 30. mai 2002 Hei Solveig Jeg vet ikke hvor gammel du er, men for meg er dette lille barnet inni meg antagelig det siste jeg kommer til å få siden jeg nærmer meg 40. Jeg røyka før, men da jeg ble gravid ble jeg så kvalm av røykinga at det var ekkelt, jeg mer eller mindre led meg gjennom en sigarett. Nå er kvalmen gått noe over så jeg unner meg en røyk pr dag. Dette høres kanskje ut som en solskinnshistorie, men det som hjalp meg var altså redselen for å miste barnet og at kvalmen holdt meg borte fra det. Jo færre sigaretter du røyker per dag, desto bedre, lag deg en nedtrappingsplan. Og det skader ikke barnet å ta seg en sjokolade i steden. Lykke til!!!! 12
Thea Skrevet 30. mai 2002 #5 Skrevet 30. mai 2002 Jeg vet dette innlegget kanskje høres litt tverr ut,men om du vil ditt barns beste så burde det faktisk ikke være så vanskelig å slutte. Tenk på det lille livet du har i magen din.Synes du ikke det fortjener en sjanse til å vokse uten å bli påført disse skadene?12
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #6 Skrevet 4. juni 2002 hei, det er mer skadelig for deg og barnet at du stresser deg alt oppover ørene for å klare å slutte å røyke. Minimer til under 5 om dagen, gå over til "lavere" merke, gå ut og få frisk luft hver dag og dette går helt fint.
symre Skrevet 4. juni 2002 #7 Skrevet 4. juni 2002 Hei, jeg vil bare si meg fullstendig enig i Anonyms siste innlegg. Du gjør tydeligvis så godt du kan, og er svært bevisst på at dette er et problem. Å kutte ned er bedre enn å fortsette med "full blås" - og dårlig samvittighet skaper stress for deg og barnet. Kanskje du kunne snakke med legen din om røykinga, det finnes også røykeavvenningskurs som jeg har hørt kan hjelpe veldig, og den tråden som de første her anbefaler er sikkert kjempemotiverende! Og jeg vil med det samme ta sterkt avstand fra Theas kommentar. Ikke bry deg om moraliseringen om hva som BURDE være motivering nok. Lykke til! Klem fra Symre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå