Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når det er sjefen som mobber deg på jobb?

Flere kommer til å si at det er bare å skaffe seg ny jobb, men i denne lille byen har jeg søkt alt jeg kan søke uten at noe skjer. Idag ble jeg hengt ut forran alle kollegaene mine, skjelt ut og masse negative kommentarer.

Jeg merker at også mine kollegaer snakker om meg bak ryggen min selvom jeg er til stedet i rommet. Sjefen vet at jeg trenger penger, derfor får jeg ikke arbeidsdager.

Sjefen får høre rykter som er helt usanne av andre i byen, som gjør at jeg får vanskeligheter på jobb.

Hvis jeg snakker om noe som har skjedd får jeg beskjed om at det driter de i, fordi de ikke har noe å gjøre med meg privat. Men det er greit at andre gjør slike ting.

Det er alltid mitt ord mot sjefen, om hvilke dager jeg har jobbet og når. Jeg får ikke penger for alt jeg har gjort, sjefen trekker stadig vekk timer ifra min timeliste ETTER at jeg har jobbet det jeg skal.

Det er alltid lister på kommentarer på ting sjefen ikke er fornøyd med etter en kveld eller dag som jeg har jobbet.

Etter at sjefen har skjelt meg ut blir jeg oppfordret til å si noe tilbake, men slike er ikke jeg. Sier jeg noe kan det alltids bli brukt imot meg.

Hva kan man gjøre. Sjefen min eier stedet, er daglig leder og eneste kommanderende. Byen er liten og jeg har søkt alt jeg kan av jobber jeg egentlig ikke vil ha for å komme meg vekk derfra.

Anonym poster: 921a02a5d004bb5eac6fc5fbd3a71a5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså du MÅ komme deg bort, ellers kommer han til å ødelegge deg. Flytt om du må. Føler med deg.

Anonym poster: 9e6bb5e9d5c9f5d5cbd97388b950fdd4

Skrevet

Først og fremst må du sporenstreks begynne å ta kopier av timelistene dine, slik at du har skriftlig dokumentasjon på hva du faktisk har jobbet (for dette vil det bli bråk av). Dernest bør du ringe arbeidstilsynet og forklare dem situasjonen din - du har ingenting å tape her.

Jeg foreslår videre at du flytter til et større sted. Småbygder og lignende har alltid et par bedrifter hvor "Per" er sjefen, og han gjør akkurat hva f*** han vil. Uansett hvor mye man tar igjen med sånne har de ingen grunn til å forandre seg, så derfor kommer de heller ikke til å gjøre det. Og pga få jobbmuligheter i bygda vet de at de har deg "fanget". Du må hvertfall ikke la ham snyte deg på lønn - se råd 1 - DOKUMENTASJON er nøkkelen. Har selv jobbet et sted hvor de prøvde å snyte meg på lønna, men siden jeg hadde dobbeltskrevet timene mine ringte jeg rett opp til lønningssjefen og sa at dersom de pengene ikke var på min konto i løpet av 3 dager ville helvete bryte løs - hadde penger på konto dagen etter..happy.png Men jeg er veldig klar over at det ikke er fullt så lett på den typen arbeidsplasser.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg flyttet meg til en større by - der er det mange flere muligheter, og du slipper det motbydelige bygdedyret. Mitt siste tips i så måte er - "go out with a bang" :lur::mrgreen:

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst må du sporenstreks begynne å ta kopier av timelistene dine, slik at du har skriftlig dokumentasjon på hva du faktisk har jobbet (for dette vil det bli bråk av). Dernest bør du ringe arbeidstilsynet og forklare dem situasjonen din - du har ingenting å tape her.

Jeg foreslår videre at du flytter til et større sted. Småbygder og lignende har alltid et par bedrifter hvor "Per" er sjefen, og han gjør akkurat hva f*** han vil. Uansett hvor mye man tar igjen med sånne har de ingen grunn til å forandre seg, så derfor kommer de heller ikke til å gjøre det. Og pga få jobbmuligheter i bygda vet de at de har deg "fanget". Du må hvertfall ikke la ham snyte deg på lønn - se råd 1 - DOKUMENTASJON er nøkkelen. Har selv jobbet et sted hvor de prøvde å snyte meg på lønna, men siden jeg hadde dobbeltskrevet timene mine ringte jeg rett opp til lønningssjefen og sa at dersom de pengene ikke var på min konto i løpet av 3 dager ville helvete bryte løs - hadde penger på konto dagen etter..happy.png Men jeg er veldig klar over at det ikke er fullt så lett på den typen arbeidsplasser.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg flyttet meg til en større by - der er det mange flere muligheter, og du slipper det motbydelige bygdedyret. Mitt siste tips i så måte er - "go out with a bang" :lur::mrgreen:

Signerer den!:D

Gjest Error Sapiens
Skrevet

Dette er desverre fasit.

Hør på Strixvaria.

Skrevet

Ts:

Jeg skriver alltid dobbelt og kjemper imot.Sier at det var sånn du satte meg opp i forrige uke. og da får jeg tilbake at det står ikke på sjefens lister så det stemmer ikke. Jo/nei diskusjon ender med truser og negative bemerkninger på meg som person og deretter får sjefen det som h*n vil.

Skrevet

ts

haha, jeg mener jo trusler, ikke truser såklart. Det ville jo vært mye morsommere :P

• Liker 1
Skrevet

Arbeidstilsynet vil nok være meget interresert i en sånn telefon regner jeg med! Ikke bare dropper han å lønne deg, han bryter nok en haug med regler med "gratis" arbeidskraft også!

Skrevet

Bra, fortsett med det! Så lenge du har håndfaste beviser for de timene du ble satt opp til, har han ingenting å stille opp med når arbeidstilsynet kommer på døra. Da må han faktisk betale deg den lønna han skylder deg, så sant du faktisk tar dette videre til de rette instansene.

Jeg foreslår at du ringer arbeidstilsynet i morgen tidlig, dette er uakseptabelt. Du har ikke noe å tape, men alt å vinne.

Og det er et tegn på at det er på tide å finne seg ny jobb når sjefen kaster trusene sine på deg.. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Selv om det ikke er lov, så ville jeg ha satt på tlf på å ta opp samtalene med sjefen, etter at han er ferdig ville jeg ha informert han om at du hat tatt opp samtalene å kommer til å ta saken videre.....

Skrevet

Selv om det ikke er lov, så ville jeg ha satt på tlf på å ta opp samtalene med sjefen, etter at han er ferdig ville jeg ha informert han om at du hat tatt opp samtalene å kommer til å ta saken videre.....

Jeg tviler på at det vil ha noe for seg, regner med at sjefen vet at slike opptakk uansett ikke er gyldige så hvis det blir en sak utav det kan de jo ikke brukes, og om hun gir de til f.eks arbeidstilsynet så har de null å si i en sak! Sånn som den type sjef tror jeg faktisk det vil gjøre vondt verre, ettersom han tydeligvis "vet best"!

Skrevet

Arbeidstilsynet. Ring i morgen tidlig.

Anonym poster: 5307895c517372387b2f3f7edce40bdb

Skrevet

Det er IKKE ulovlig å ta opptak av samtaler så lenge man deltar i samtalen selv. Selv om den andre parten ikke er klar over at samtalen blir tatt opp.<br /><br /> Anonym poster: 9e6bb5e9d5c9f5d5cbd97388b950fdd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tviler på at det vil ha noe for seg, regner med at sjefen vet at slike opptakk uansett ikke er gyldige så hvis det blir en sak utav det kan de jo ikke brukes, og om hun gir de til f.eks arbeidstilsynet så har de null å si i en sak! Sånn som den type sjef tror jeg faktisk det vil gjøre vondt verre, ettersom han tydeligvis "vet best"!

Men man kan bruke det som våpen til å få andre i bedriften på sin side. Om man er litt kynisk så kjører man bare den samme psykologiske krigen tilbake og begynner en prosess for å bryte ned denne sjefen.

Anonym poster: a80c7b41c5dfa1106a9914f4a913df64

• Liker 1
Skrevet

Men man kan bruke det som våpen til å få andre i bedriften på sin side. Om man er litt kynisk så kjører man bare den samme psykologiske krigen tilbake og begynner en prosess for å bryte ned denne sjefen.

Anonym poster: a80c7b41c5dfa1106a9914f4a913df64

Virker ikke helt som det er en en lett jobb å få de andre på sin side når de deltar i mobbingen og baksnakkingen!

Uansett så er arbeidstilsynet veien og gå for om man setter mobbingen og baksnakkingen til side, så gjør sjefen noe høyst ulovelig mtp på timer, utbetaling og jobbing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...