Gå til innhold

Syk i 4 dager - kontakter ledelsen og sender ut bekymringsmeldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har vært borte fra skolen i 4 dager i strekk. Min mor og jeg har sendt mail om fravær. Kontaktlærer sender bekymringsmelding til rådgiver og helsesøster. Hun krever også at jeg går til legen for å gi hun og skoleledelsen en legeeærklæring.

Hva tenker dere? Er ikke dette litt i overkant.. Jeg er så nervøs nå at jeg ikke vet hva jg skal gjøre!

Jente 95

Anonym poster: e1c9cd20ca5e710d111bc987d35520ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ønsker deg kun det beste. Gjør jo ingenting å gå til lege uansett når du i utgangspunktet er syk =)

Skrevet

Ok. jo for jeg var syk tidligere idag, men nå erjeg frisk så legen kan jo ikke gi noen erklæring...:(

Skrevet

Har du mye fravær fra tidligere år? Fire dager på starten av skoleåret er bekymringsfullt dersom du fra tidligere år har hatt "vane" for å være mye borte. Jeg tipper de har flere grunner til bekymring enn bare disse fire dagene. Men husk at når du har fire dager allerede før august er omme så har du lite å gå på resten av året. Det betyr bare at du neste gang du blir syk må sørge for å få en legeerklæring så slipper du dette styret en annen gang.

Anonym poster: 52b85c9cb7981346b4e3f8629e7741ea

• Liker 4
Skrevet

Hvordan er samtalene?? Noen som vet?

Skrevet

De gjør vel ikke sånt uten grunn? Har du hatt mye fravær tidligere, eller er det andre ting i tillegg som gir dem grunn til bekymring?<br /><br /> Anonym poster: d90aa7fd4fc414409597c3b6af580030

Skrevet

Hvordan er samtalene?? Noen som vet?

Hvilke samtaler? Samtaler med skoleledelsen? Helsesøster? Legen?

Antakelig vil skolen bare ta tak i eventuelle problemer tidlig. Man vet det er stort frafall i videregående skole og er derfor oppmerksomme på elever som er i faresonen for å droppe ut. Hvis skoleledelsen vil ha en samtale med deg og moren din er det nok for å få til en dialog om eventuelle problemer/mistrivsel som gjør at du er mye borte. De gjør det jo for å hjelpe deg og sørge for at du får deg utdanning.

Anonym poster: 52b85c9cb7981346b4e3f8629e7741ea

Skrevet

Jeg ville sett med skepsis på en freshie som hadde 4 dagers fravær før august var omme. Da hadde alarmklokkene ringt ganske kraftig i mine ører. For alt læreren vet kan det hende at fraværet ditt skyldes helt andre problemer enn at du er syk, for eksempel at du mistrives sterkt i klassen din, har store problemer på hjemmefronten eller gudene vet hva. I så tilfelle vil det være naturlig at skolen innkaller til samtale med helsesøster og rådgiver slik at dersom det er et problem, så vil skolen strekke seg langt for å finne en løsning som begge parter kan leve med. Det er klart at læreren din blir bekymret for om du mistrives så fælt at du gir opp før august er omme. Er ikke det egentlig en god ting da - at læreren din ønsker å forsikre seg om at du har det bra? Alle kan selvsagt bli syke, men se det fra en lærers side - det ser jo litt spesielt ut. 4 dagers fravær på 2 uker er mye, og en stor del av fraværskvota du har for dette skoleåret.

Du skal vel på skolen på mandag?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...