Chelmon Skrevet 2. september 2012 #41 Skrevet 2. september 2012 Jeg har en stor rund, og vil nok ha det for alltid Har ALDRI ting stående i vasken, og har oppvaskmaskin. Dersom man liker å skylle av/sette i oppvaskmaskin rett etter måltider og er ryddig av seg synes jeg stor er best. Dersom man synes det er greit å sette skitne kopper i vasken er det veldig greit å ha 2, og selvfølgelig 2 om man ikke har oppvaskmaskin eller har mye som bør vaskes for hånd. Jeg vasker alt i oppvaskmaskin uansett, survival of the fittest
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #42 Skrevet 2. september 2012 Hva bruker du den lille til? Jeg prøver å kartlegge hva jeg evt. går glipp av! Hovedsaklig til å tine mat i, men og skylle ting i når den store er opptatt. Jeg legger ofte filla i klorvann i den store kummen og da er den opptatt 1/2 time hver dag eller så Ellers er den oppbevaringsplass til oppvaskkosten. Jeg har oppvaskmaskin, men vasker gryter og panner i vasken selv. Anonym poster: b8ca5ec4b70d44d57e6023283927fc70
helenaa Skrevet 2. september 2012 Forfatter #43 Skrevet 2. september 2012 Dette var veldig interessant! Jeg er av typen som gjerne kan la oppvask stå i kummen (f.eks. bolla etter baking), men det hindrer meg jo ikke i å tømme andre ting der. Vi tiner så godt som aldri noe i vasken, og legger ikke kluter i klor Bruker oppvaskmaskinen til det aller, aller meste. Det jeg savner nå, er en større kum som gjør det enklere å vaske f.eks. stekebrettene. Det blir 1 stor vask på oss. Takk, damer!
Gjest "gjest" Skrevet 2. september 2012 #44 Skrevet 2. september 2012 Kjekt med en skikkelig sink og to stekeovner. :heart:
Minya Skrevet 2. september 2012 #45 Skrevet 2. september 2012 Herregud hvor jeg savner utslagsvask! Her er det bare en vask, ikke engang en sånn bitteliten en ved siden av, og jeg savner en utslagsvask mer enn jeg savner en oppvaskmaskin som vasker ordentlig. 1
Gjest "gjest" Skrevet 2. september 2012 #46 Skrevet 2. september 2012 Jeg hater de nymoderne leilighetene og kjøkkenet som bare er en vegg i stua.
Minya Skrevet 2. september 2012 #47 Skrevet 2. september 2012 Jeg hater de nymoderne leilighetene og kjøkkenet som bare er en vegg i stua. Frittgående kjøkken, kaller jeg det. Verste som fins!
Gjest "gjest" Skrevet 2. september 2012 #48 Skrevet 2. september 2012 Frittgående kjøkken, kaller jeg det. Verste som fins! Jeg har vært på visning den seneste måneden for jeg trenger seriøst et nytt sted og bo, og alle slike "arealeffektive leiligheter (dvs de som er bygd de siste årene) er ubeboelig slik jeg ser de, man kan jo ikke flytte om på stuen. Her hvor jeg bor nå er et "Høl", men i det minste er kjøkkenet mitt i et bittelite rom for seg selv.
Sola^ Skrevet 2. september 2012 #49 Skrevet 2. september 2012 Me har slik "vegg" kjøkken Valgte å lage åpen løysing for å kunne få eit praktisk kjøkken på det arealet me hadde til rådighet. Det gamle kjøkkenet hadde lite benkeplass, hadde ikkje plass til oppvaskmaskin, og var generelt lite. Nye kjøkkenet har masse deilig benkeplass og er praktisk. Veldig nøgd. Forrige bustad hadde også åpen løysing, men der var kjøkkenet for lite til at det vart praktisk. Mangla særlig benkeplass til å jobbe på. 1
Gjest Badabing Skrevet 2. september 2012 #50 Skrevet 2. september 2012 Har du oppvaskmaskin så kutter du ut den lille vasken! Du trenger den overhodet ikke! Irriterer meg grønn for at jeg ikke har større vask... :-) Samme her. En av få ting jeg irriterer meg med nye kjøkkenet. Jeg bruker aldri den lille vasken, jeg ville mye heller hatt en veldig stor kum.
LiStorm Skrevet 5. september 2012 #51 Skrevet 5. september 2012 Jeg hadde to - En vanlig stor og en liten ved siden av. Når jeg flyttet nå, ble det en vask bare - for å få plass til mest mulig benk og skap. Jeg savner to vasker, så det blir det neste gang!
helenaa Skrevet 5. september 2012 Forfatter #52 Skrevet 5. september 2012 Jeg hadde to - En vanlig stor og en liten ved siden av. Når jeg flyttet nå, ble det en vask bare - for å få plass til mest mulig benk og skap. Jeg savner to vasker, så det blir det neste gang! Hvorfor savner du det? Hva er det du ikke kan gjøre nå, som du kunne før?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #53 Skrevet 6. september 2012 Jeg foretrekker helt klart to "normalstørrelse" vasker, i tillegg til oppvaskmaskin. Jeg har ofte mat stående til avkjøling i vann i den ene vasken (pakket i porsjonsbokser), eller frosne varer liggende til tining, eller annet som skal være i bløt. På hytten har vi bare én vanlig vask, og så en sånn pitteliten ubrukelig sak, og jeg irriterer meg grønn her gang jeg er der. Anonym poster: b9d92a21a748fe5d2c13b73c3f8c6610
Ellevill Skrevet 6. september 2012 #54 Skrevet 6. september 2012 Edit; Med en ekstra vask mener jeg en ekstra ''kum'', altså bare en vannkran, men to ''kummer'' :o) Noen har jo en ekstra utslagsvask, sånn som på vaskerommet. Anonym poster: 9ef73e3ebbbc9d616093167f79e4ff39 Jeg har oppvaskmaskin og to vasker i normalstørrelse. Veldig greit, synes jeg.
flickan Skrevet 6. september 2012 #55 Skrevet 6. september 2012 Tiner folk virkelig så mye mat i vasken? Jeg har alltid lært at mat skal tines sakte, f eks i kjøleskap over natten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #56 Skrevet 6. september 2012 Tiner folk virkelig så mye mat i vasken? Jeg har alltid lært at mat skal tines sakte, f eks i kjøleskap over natten. Joda, det er den beste måten. Men når det plutselig er en ekstra unge til middag og man bare har tatt ut én laksefilet per person kvelden i forveien må man ty til raske løsninger Reker er dessuten best å tine rett før servering, i vasken. Anonym poster: b9d92a21a748fe5d2c13b73c3f8c6610
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 6. september 2012 #57 Skrevet 6. september 2012 Tiner folk virkelig så mye mat i vasken? Jeg har alltid lært at mat skal tines sakte, f eks i kjøleskap over natten. Helt enig. Jeg er opplært til å tine mat i kjøleskapet - kun helt i nødsfall tiner jeg i vannbad. Og da bruker jeg en bakebolle el. med vann.
Lumos Skrevet 6. september 2012 #58 Skrevet 6. september 2012 Trenger ikke nødvendigvis å fylle vann i kummen for å tine ting i vasken. Er praktisk å tine ting der, så får det som smelter renne rett i sluket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå