Gå til innhold

En eller to kjøkkenvasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha ny vask på kjøkkenet, og jeg er veldig usikker på om jeg skal velge en ekstra stor eller en "normalt liten" + liten vask.

Dere som bare har en kjøkkenvask: Savner dere å ha en ekstra (liten) vask ved siden av? Dere som har to: Vil dere anbefale det? Hva bruker dere den lille vasken til?

Skrevet

Her er det bare en vask, og den er ganske liten. Savner å ha en ekstra vask mtp skylling under oppvask. Og at ting kan ligge i vann, mens man kan bruke den andre vasken.

Anonym poster: 9ef73e3ebbbc9d616093167f79e4ff39

• Liker 3
Skrevet

Edit; Med en ekstra vask mener jeg en ekstra ''kum'', altså bare en vannkran, men to ''kummer'' :o) Noen har jo en ekstra utslagsvask, sånn som på vaskerommet.

Anonym poster: 9ef73e3ebbbc9d616093167f79e4ff39

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi har en stor kum fra Franke. Aldri savnet en kum til...

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker helt klart å ha to, men bare hvis det er to "ordentlige" vasker. Hos foreldrene mine er den andre bitte liten, så den bruker de til å tørke bestikk i.

To vasker bruker jeg når jeg skylder av under oppvask, tiner kjøtt, tørker oppvask (bruker vasken som tørkestativ), hever deig mm.

Skrevet

Vi skal bare ha en stor vask på det nye kjøkkenet vårt. Det er ekstremt sjelden jeg tenker at det hadde vært kjekt med en vask til. Muligens bare på julaften eller andre dager med mye oppvask. Ellers kjører jeg det meste i oppvaskmaskinen. Jeg vil ha en så stor kum at jeg uten problemer kan skylle stekeplater og legge store ildfaste former i bløtt. Da må man opp i 70 cm kum, og det er ikke forenlig med en kum til. Så jeg foretrekker stor kum foran 2 kummer.

Skrevet

Har du oppvaskmaskin så kutter du ut den lille vasken! Du trenger den overhodet ikke! Irriterer meg grønn for at jeg ikke har større vask... :-)

Skrevet

For oss som ikke har oppvaskmaskin hadde helt klart to kummer på ok størrelse vært toppen. Vi har en normalstr. og en veldig liten ved siden av. Savner en kum til hver gang jeg vasker opp, spesielt når man vasker større ting som panner, boller o.l.

Skrevet

Oppvaskmaskin: 1 stor kum.

Ikke oppvaskmaskin: 2 store kummer.

Den lille kummen ville jeg personlig bare droppet. Den er ganske unyttig.

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Jeg hadde absolutt gått for to kjøkkenvasker. Har bodd i flere leiligheter med bare én liten vask, og savnet virkelig en ekstra. Det er veldig greit å ha til for eksempel skylling av oppvask eller for å ha muligheten til å tømme ut vann fra glass man har glemt e.l mens man vasker opp.

Skrevet

Vi har 2 kummer og oppvaskmaskin. Kunne ikke tenke meg å ha kun en kum.Ting en gjerne vil legge i vann tar en kum ,men så har vi en til, til andre ting. Synes det er praktisk

Skrevet

Vi har 2 kummer og oppvaskmaskin. Kunne ikke tenke meg å ha kun en kum.Ting en gjerne vil legge i vann tar en kum ,men så har vi en til, til andre ting. Synes det er praktisk

Har du to store kummer, da? Eller synes du den lille er praktisk? Vi har ikke plass til to store kummer, nemlig.

Vi har oppvaskmaskin, og jeg pleier faktisk "aldri" å fylle kummen med vann for å vaske opp. Unntaket er rødvinsglass, de vasker jeg på gamlemåten. Ellers går ting i maskinen, evt. vasker jeg gryter og stekepanne uten å fylle kummen først.

Nå bruker vi den lille vasken til å tørke kartonger som skal i papirsøpla. Tror jeg skal klare å finne en annen løsning på det (hva gjør dere med melkekartongene, forresten?)

Skrevet

Vi valgte en stor kum til det nye kjøkkenet vårt er har aldri savnet to. (Hadde to fra før.)

Denne her kan vi vaske stekebrett i og det er veldig greit.

I tillegg har vi en sånn hengende på vasken og den er veldig kjekk: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30202544/

Bruker den til oppvaskkosten og tørking av småting som ikke går i oppvaskmaskinen. Og den tas lett av når vi skal vaske stekebrett f eks.

Anonym poster: d0b7738a0c2c483af505e344d1582dae

Skrevet

Takk for tipset! Men vi må kjøpe kum der hvor vi kjøper kjøkkenet (hvis vi skal ha under-montert vask, og det vil jeg gjerne). Hm, eller kanskje ikke? Uansett, takk for tipset! Nå skal jeg vurdere litt mer...

Annonse
Skrevet

Har du to store kummer, da? Eller synes du den lille er praktisk? Vi har ikke plass til to store kummer, nemlig.

Vi har oppvaskmaskin, og jeg pleier faktisk "aldri" å fylle kummen med vann for å vaske opp. Unntaket er rødvinsglass, de vasker jeg på gamlemåten. Ellers går ting i maskinen, evt. vasker jeg gryter og stekepanne uten å fylle kummen først.

Nå bruker vi den lille vasken til å tørke kartonger som skal i papirsøpla. Tror jeg skal klare å finne en annen løsning på det (hva gjør dere med melkekartongene, forresten?)

Har 2 store, den lille synes jeg er bare tullete. Vi kjører ikke kjeler /panner i oppvaskmaskinen,men vasker for hånd.Samt vi har hund hvor mat/vann-skåla ikke får plass i oppvaskmaskin.

Skrevet

Vi bestiller benkeplate fra Diapol.no og der kan man kjøpe vask utenom og få den undermontert. =)

Skrevet

Jeg liker å ha en stor og en liten kum, selv ol vi har oppvaskmaskin. Kommer til å ønske det for neste kjøkken også.

Skrevet

Jeg liker å ha en stor og en liten kum, selv ol vi har oppvaskmaskin. Kommer til å ønske det for neste kjøkken også.

Hva bruker du den lille til? Jeg prøver å kartlegge hva jeg evt. går glipp av!

Skrevet

Den lille bruker jeg til å skylle ting i eller tine mat i. Spesielt praktisk når den store kummen er opptatt - setter det som skal håndvaskes nedi (kan ikke fordra at det står oppvask på benken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...