Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28år og tar opp studiekompetanse

men saken er at jeg tar 4 fag nå men er redd for å kunne klare det da det er kjempe vanskelig fag+at jeg slitter med språket også..

ingen i klassen er interessert i å samarbeide med meg når vifår oppgaver så jeg slitter litt med å begynne osv..

hva er deres tips for at jeg skal prøve å klare å fulføret dette året?

vil såå gjerne bli ferdig med dette året..

vil gjerne lese hjemme å gjøre alt men jeg føler at det hadde vært så mye lettere å jobbe sammen med noen isteden for å jobbe alene..

da kan man få tips .lære andre det man kan og lære noe nytt fra andre..men ikke når ingen vil jobbe sammen med meg..de fleste er under 25 år..mellom 18 og 23år..

så hva er deres tips?

Anonym poster: 59af727bde9c11a5d642e11e2f67cb20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips for å få samarbeidspartnere er å ta initiativ selv. Det er sikkert flere enn deg som føler at de vil ha stort utbytte av å jobbe sammen med noen, og det er også mulig at disse tenker at "det er sikkert ingen som vil samarbeide med meg, så da tør jeg ikke spørre heller". Hvis alle tenker sånn blir jo alle sittende alene. Du har hvertfall ingenting å tape på å spørre! :happy:

Jeg vil for øvrig legge til at jeg synes det er kjempeflott at du tar studiekompetanse, det er utrolig tøft gjort av deg! Stå på! :happy:

Skrevet

tusen takk

prøver så godt jeg kan ..

har 2 yrkesutdanning fra før men det var nesten umulig å få fastjobb.har kun jobbet som vikar/ekstra hjelp siden jeg ble ferdig på skolen..

nå er det nok og orker ikke å tenkte på om jeg har nok penger til neste måned for å kunne betale regninger og kjøpe mat..

så nå skal jeg prøve alt jeg kan ..men føler at det er kjempe vanskelig det å gjøre alt alene ..uten å samarbeide med noen ..

Skrevet

Skjønner at det er en kjedelig situasjon, men du må ikke slutte å prøve å finne noen å samarbeide med:) Det er kanskje enklere å finne det til enkeltoppgaver/prosjekter enn noen du kan jobbe med "hele tiden", men det er alltid en sjans for at noen andre også har det samme behovet, om ikke hele tiden, så til enkelte fag, temaer eller oppgaver.

Men du kan heller ikke gi opp fordi du ikke finner noen. Du må også finne en måte som gjør at du kan klare å komme deg igjennom det på egenhånd. Trenger du en leseplan f.eks? Sett opp hva du skal lese/jobbe med når, og vær streng med deg selv. Trenger du å sitte på biblioteket å jobbe helt i fred fremfor å sitte hjemme med distraksjoner? Gjør det isåfall! Fri deg fra tanken om at du "må"jobbe sammen med noen, veiledning skal du kunne få av læreren dersom du ikke forstår. Spør, få svar, og sett i gang på egen hånd. Det er lettere når man er fler sammen, men det skal være overkommelig alene også. Finn ut hva du trenger, enten det er grundigere forklaringer på oppgavene, et stille sted å jobbe, disiplin til å jobbe til faste tider, eller å lese mer for å forstå bedre. Du kan klare dette alene også, og det må du huske:)

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvorfor du skriver at du er innvandrer?

Dette er en vanlig situasjon, som skjer med nordmenn også!

Jeg er også innvandrer kvinne og min råd nummer 1:

Ikke skyld på at du er innvandrer!

Ikke dra det opp i diskusjoner

ikke start med å fortelle hvor du kommer fra

ikke lag en sak ut av det.

Fordi da skiller du deg selv ut fra gjengen, du drar deg selv tilbake og sier selv at du er annerledes. Du må bare delta, smile og snakke! :)

Anonym poster: caf222f119a23628b9291837e3135e17

Skrevet

anans takk for gode råd skal prøve å gjøre de tipsene

må nesten gjøre det selv har ikke andre valg hehe

når det gjelder annonymen som har skrevet etter ananas:

jeg finner ikke noe unnskyldingmen jeg bare skrev til dere slik at dere gir meg tips siden jeg slitter litt med språket også..

starter aldri diskusjonen med å skille meg fra andre..prøver beste ut av det men de ser veldig rart på meg..eller når jeg prøver å snakke med 2 jenter som er litt eldre i forhold til de andre i klassen,de ser ikke på meg når jeg snakker til de..

de er rett og slett ikke interressert i å svare en gang

har satt ved siden av 2 andre jenter også hvor den ene som satt ved siden av meg gadd nesten ikke å svare meg en gang hun bare satt og så på hun andre som satt ved siden av henne..

synes det er så vanskelig når de ikke gir meg sjanse for å bli kjent med de eller får å samarbeide med de..

uansett skal prøve å gjøre det beste ut av det for min egen skyld og min fremtid..

takk for tips alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...