Gå til innhold

Kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat opplevd å bli vraket til fordel for en annen. Jeg hadde en veldig god tone med ei dame, og det kunne ha utviklet seg til noe ytterligere, men så velger hun å ta dette valget. Er helt knust, vet ikke hva jeg skal ta meg til nå. Skjønner egentlig veldig lite av hva som har skjedd, siden hun aldri har gitt noen klare signaler om at hun var betatt av han.

Alltid så er det meg det går utover når det handler om nederlag. Jeg har opplevd så mye dritt i livet mitt at nå begynner jeg seriøst å lure på om jeg i det hele tatt er god nok for noen. Jeg har alltid vært der for andre når de har det som verst, men føler at jeg har fått lite respons tilbake.

Anonym poster: 99d1202db12e9fc7bc253337b2b263d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det føles kjipt når det ikke går som man håper på og selv vil, ja.

Problemet er at andre folk har sin egen vilje, og det er lite man kan gjøre med det.

Derfor er det bedre å ikke legge for mye i noe i en tidlig fase. Og kutte all kontakt når det ikke viser seg å bli til noe.

Men det er noe dritt at det skal måtte være sånn.

Skrevet

AB her. Det er veldig vondt å få sånt slengt oppi trynet. Føler meg bare helt tom, klarer ikke tenke klart.

Skrevet

AB her. Det er veldig vondt å få sånt slengt oppi trynet. Føler meg bare helt tom, klarer ikke tenke klart.

Det blir bedre etterhvert. Heldigvis.

Skrevet

Kjærlighetssorgen er nok den værste følelsen i et menneskets liv. Den mye værre enn og bli bitt av en pitt-bull.

Jeg har blitt av en pitt-bull, og kjærlighetssorg gjør mer vondt.

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

:klem:

At hun valgte en annen betyr ikke at du ikke er god nok for noen. Det betyr bare at hun ikke var kvinnen for deg.

Skrevet

Kjærlighetssorgen er nok den værste følelsen i et menneskets liv. Den mye værre enn og bli bitt av en pitt-bull.

Jeg har blitt av en pitt-bull, og kjærlighetssorg gjør mer vondt.

Det er faktisk enda verre å faktisk ikke ha muligheten til å føle kjærlighetssorg. Dvs at man ikke en gang KLARER å få seg kjæreste. DET er ille. :/

Anonym poster: d14defd5d70652bae84a0e78bc9945b6

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er faktisk enda verre å faktisk ikke ha muligheten til å føle kjærlighetssorg. Dvs at man ikke en gang KLARER å få seg kjæreste. DET er ille. :/

Anonym poster: d14defd5d70652bae84a0e78bc9945b6

Hvis du er villig til å senke kravene dine er jeg sikker på at du får kjæreste... men er det verdt det.

Skrevet

Hvis du ikke bryr deg om deg selv så vil dessverre få andre gjøre det også. Greia er at du ikke bare må gi omtanke til andre men også omtanke til deg selv. Respekter deg selv og krev respekt fra andre. Hvis du ikke elsker deg selv - hvorfor skal andre?

Du finner deg ikke en kjæreste for å rydde opp i dine egne tanker, problemer og følelser. Du får deg kjæreste fordi du har ordna opp i ting på egenhånd. Jeg føler derfor du har litt feil fokus. Ja livet er urettferdig og kan suge balle til tider - trust me i should know. Men like fult drar man seg opp fra dritten og går videre. Jo mer dritt man har vært gjennom - jo bedre vet man at det går over etterhvert. Jepp lett å si, vanskeligere å huske når man har havna der igjen.

Hva som skjedde i dette tilfellet vet jo vi andre ingenting om. Det kan være så enkelt som at den andre ble lagt på vektskåla mot deg og vant pga en liten bagatell. Det kan være at hun så noe som manglet som du ikke selv la merke til. Det er utrolig lett å sveve på en rosa sky og overse absolutt alt av inkompatibilitet. Kanskje han andre var et "smartere" valg, problemet er at man kan ikke bare grave seg ned i disse spørsmålene. Poenget er at hun valgte en annen - og det er på tide å gå videre.

Så mitt råd er - finn andre ting, hobbyer, venner, familie,, reiser whatever som gir deg mulighet til å finne glede på andre områder enn det å finne seg en partner. Gjør du det først vil du etterhvert oppdage at resten blir som en lek.

Gjest Error Sapiens
Skrevet

Du får bare gi deg selv lov og tid til å være lei deg og såret. Så får du flytte fokus bort fra at deg, og over på henne. Dvs. Dette handler ikke om at du ikke var bra nok, eller at han andre er bedre - det handler om hennes smak. Ikke en såkalt "two horse race" selv om det føles sånn.

De-evaluering av egen person fører til at du bli mer redd, og får enda mer lyst til å beskytte deg selv mot lignende hendelser... og da er den onde sirkelen igang. Da kan du ende opp med å ikke få orden på noe.

Drit totalt i at samfunnet nesten bygger opp rundt at man skal hate seg selv om man ikke ser ut som en dressamnnreklame, eller en pepperkakedame med alt for mye melis. Det er ikke menneskelig.

Fashionindustrien er jo det perfekte eksempelet på dette:

Det photoshoppes, sminkes, lyssettes osv. Man jakter det perfekte, noe som ikke finnes annet enn i ideen. 90% av livet er hverdager, og det gjelder for hvordan vi føler oss også. Det er folk som liker deg på hverdagene som er verdt å samle på.

• Liker 1
Skrevet

Det blir bedre etterhvert. Heldigvis.

Tusen takk for din omtanke Steinar40. Føler at du forstår meg.

Skrevet

Du får bare gi deg selv lov og tid til å være lei deg og såret. Så får du flytte fokus bort fra at deg, og over på henne. Dvs. Dette handler ikke om at du ikke var bra nok, eller at han andre er bedre - det handler om hennes smak. Ikke en såkalt "two horse race" selv om det føles sånn.

De-evaluering av egen person fører til at du bli mer redd, og får enda mer lyst til å beskytte deg selv mot lignende hendelser... og da er den onde sirkelen igang. Da kan du ende opp med å ikke få orden på noe.

Drit totalt i at samfunnet nesten bygger opp rundt at man skal hate seg selv om man ikke ser ut som en dressamnnreklame, eller en pepperkakedame med alt for mye melis. Det er ikke menneskelig.

Fashionindustrien er jo det perfekte eksempelet på dette:

Det photoshoppes, sminkes, lyssettes osv. Man jakter det perfekte, noe som ikke finnes annet enn i ideen. 90% av livet er hverdager, og det gjelder for hvordan vi føler oss også. Det er folk som liker deg på hverdagene som er verdt å samle på.

Mange takk for din sympati, det virker som om du har noen veldig gode grunnprinsipper inne.

Skrevet (endret)

Tusen takk for din omtanke Steinar40. Føler at du forstår meg.

Det er lettere å kunne forstå andres situasjon når man sitter midt oppi samme dritten selv, ja.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det er lettere å kunne forstå andres situasjon når man sitter midt oppi samme dritten selv, ja.

Føler inderlig med deg, det er så trist å bli dumpet og å bli forlatt. Det er virkelig fælt.

Skrevet

Føler inderlig med deg, det er så trist å bli dumpet og å bli forlatt. Det er virkelig fælt.

Min situasjon er nok så sær som den kan få blitt.

Men det jeg føler verst er at jeg mister troen på folk.

Skrevet

Min situasjon er nok så sær som den kan få blitt.

Men det jeg føler verst er at jeg mister troen på folk.

Etter en slik traumatisk opplevelse, blir det gjerne sånn at man mister troen på andre. Har kjent litt på samme følelsen selv, og det var ikke mye godt. Hvis man bare gir seg selv litt tid, så tror det vil lette litt på det.

Skrevet

Etter en slik traumatisk opplevelse, blir det gjerne sånn at man mister troen på andre. Har kjent litt på samme følelsen selv, og det var ikke mye godt. Hvis man bare gir seg selv litt tid, så tror det vil lette litt på det.

Joda, jeg har levd så lenge at jeg vet at det går over etterhvert. Tiden leger alle sår som det så fint sies.

Men det kan jaggu ta tid gitt. Ihvertfall for meg.

Skrevet

Joda, jeg har levd så lenge at jeg vet at det går over etterhvert. Tiden leger alle sår som det så fint sies.

Men det kan jaggu ta tid gitt. Ihvertfall for meg.

Har opplevd mye tragisk i livet, inkludert kjærlighetssorg, og noen av opplevelsene har tatt sin tid kan du si. Noen av de sitter fortsatt ganske godt klistret, selv om det er mange år siden. Så det er en del som har gått ekstra mye innpå meg.

Når denne kjærlighetssorgen kom i tillegg, ble det jo ikke akkurat så mye bedre.

Skrevet

Har opplevd mye tragisk i livet, inkludert kjærlighetssorg, og noen av opplevelsene har tatt sin tid kan du si. Noen av de sitter fortsatt ganske godt klistret, selv om det er mange år siden. Så det er en del som har gått ekstra mye innpå meg.

Når denne kjærlighetssorgen kom i tillegg, ble det jo ikke akkurat så mye bedre.

Ja, er det noe jeg vet det meste om så er det at det tar tid å komme over saker og ting. I mitt tilfelle tar det årevis. Har det vist seg.

Men det viktige er ihvertfall å få en slutt på det som har vært, og dermed en ny start.

Dette har vært mitt største problem i denne seneste episoden. Men nå har det ihvertfall gått så langt at jeg er klar til å kutte all kontakt for å kunne komme meg videre i livet.

Det anbefaler jeg deg også; se ikke bakover, bare framover. Ingenting man kan gjøre med det som har vært uansett. Det er "water under the bridge" som engelskmennene sier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...