Meg88 Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Hei. Har en sønn på snart 14 mnd. Han har hele veien vært blid som en sol. Alltid! Men nå etter han begynte i barnehagen, er han blitt en helt annen. Han er nok veldig sliten for tiden. Ikke rart det... mye nytt å forgolde seg til. Men lurte på om dere har noen tips til hvordan vi skal håndtere denbe sutringen. En spesielt slutsom situasjon er ved matbordet. Han gråter for ingenting og gir seg generelt ikke før han får det som han vil. Er redd vi har skjemt han for mye bort i starten... virker nesten sånn.
Meg88 Skrevet 31. august 2012 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2012 Ts her. I barnehagen er han vist blid og fornøyd :-)
Gjest Enny Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Får han nok mat i bhg? Vi hadde det samme her helt til vi fant ut de kun ga barna litt frukt på ettermiddagen. Alt ble bedre da vi smurte ekstra niste som de ga henne.
Harlekin Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Han reagerer sikkert på den nye situasjonen med barnehage og mer slitsom hverdag, tipper jeg. Gi det litt tid og se om det går over. 1
Meg88 Skrevet 31. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2012 Det med ekstra mat kan være et poeng. Han virker utrolig sulten etter barnehagen, og det første vi må gjøre når vi kommer hjem er å gi han mat. Han spiser frokost (grøt) der 8:30. Også har de lunch i 12-tiden hvor han spiser ca. 2 brødskiver + en liten sånn dolmio-yoghurt. Også serverer de litt frukt i 2-3tiden tror jeg. Høres dette lite ut? Synes egentlig ikke det selv, men han er kanskje veldig sulten for tiden:)
Gjest Enny Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Det med ekstra mat kan være et poeng. Han virker utrolig sulten etter barnehagen, og det første vi må gjøre når vi kommer hjem er å gi han mat. Han spiser frokost (grøt) der 8:30. Også har de lunch i 12-tiden hvor han spiser ca. 2 brødskiver + en liten sånn dolmio-yoghurt. Også serverer de litt frukt i 2-3tiden tror jeg. Høres dette lite ut? Synes egentlig ikke det selv, men han er kanskje veldig sulten for tiden:) Ca det samme som jenta mi, og det ble for lite for henne.
Leanne Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Hør med barnehagen om de kan tilby grøt eller brødskiver til fruktmåltidet. Det gjør vi i barnehagen min med de som har ønske om det. Noen barn blir hentet rett etter/ under frukt og får middag når de kommer hjem, foreldrene deres ønsker ofte at barna kun spise frukt slik at de spiser middag når de kommer hjem. Blir barn hentet sent eller det tar litt tid før middagen står på bordet kan det være lurt med litt mat i tillegg til frukten Barnehagestart er en tøff overgang for de minste, om du har noe avspassering til gode eller har besteforeldre som er hjemmeværende og vil hjelpe til kan det være lurt å hente tidlig en dag i uka (gjerne onsdag). I en periode. Det gir barnet et lite avbrekk med en kortere dag og formen holder seg kanskje ut uken
Meg88 Skrevet 31. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2012 Tusen takk for tips Leanne. Jeg har fleksitid på jobb, og kan fint ordne en kortere dag i uka. Kanskje noe å vurdere en stund fremover...
Gjest janne89 Skrevet 1. september 2012 #10 Skrevet 1. september 2012 Kanskje han sover for lite til det han trenger når han er i barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå