Gå til innhold

noen tips til hva jeg kan gjøre med huden min?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er da en jente som til vanlig dekker hele huden med foundation, fordi jeg ikke liker huden min i det hele tatt. Uten sminke er pigmenteringen feil, eller jeg er litt sånn rød rundt nesevingene, og har store porer, og litt ujevn farge sånn ellers

det er heldigvis ikke sånn det ser ut til vanlig, men dere skjønner problemet mitt? Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for at sminken ikke skal bli så kakete? jeg bruker primer fra lancome, og så foundation, og der etter pudder. bruker ikke mye av hver.. har dere en god foundation eller noe som gjør at dette ikke skjer?

Ellers lurer jeg også på hvordan jeg kan få fjernet den stygge huden min.. jeg får så utrolig dårlig selvtillit av den, det er helt SYKT hvor mye huden til en person formerer en person. Hvis jeg hadde hatt fin hud, hadde selvtilliten min vært så mye bedre. Dette preger hverdagen min sånn ellers også, jeg tør ikke bli med på stranden osv fordi jeg er redd sminken skal kake seg opp, og alle jentene der kommer naturlig med dritfin hud, og null sminke. Jeg vil også ha fin hud, det hadde forandret livet mitt helt. Jeg er lei av å skjule ansiktet mitt med ett lag med sminke.. Har dere noen produkter som er bra mot store porer og ujevn farge på huden? Jeg er takknemlig for alle svar. Tusentakk:)

Endret av Sophie Trine
Videoannonse
Annonse
Gjest Bartenina
Skrevet

Hadde jeg hatt sånn hud, hadde jeg vært overlykkelig. Du har ingenting å klage på kjære deg :-)

Skrevet

Du har jo en kjempevakker hud! Du har absolutt ingenting å klage over :-)

Huden min er fregnete, kvisete og rød, spessielt rundt nesa og haka. Har i tillegg både tørr og fet hud. Huden min er myeee verre enn din, etter en hel dag.

Jeg synes bildet av deg var kjempefint :) Og du har fin hud!

Anonym poster: 677aedfe84d7ffd8b8dc17e23082ffe0

Skrevet

Oi. Jeg får ikke så vakker hud av å sminke meg en gang.

Jeg har masse kviser, fregner og rødheter.

Syns ikke du har noe å klage over . :)

Anonym poster: 34d7b9d61ab8d74892c3015540fa8cdf

• Liker 1
Skrevet

På bildet ser ikke huden din helt bra ut, fordi det ser ut som flere lag med sminke som "flasser" litt. Men det ser ut som huden under er bra. Hva med å kjøpe et godt renseprodukt, ta ansiktspeeling regelmessig, og evt en kvisekrem, dersom du sliter med kviser eller sorte prikker. Jeg bruker den fra Daniel Kern. Den er lite reklamert for, kommer i nøytral emballasje, men den virker. Fra acne.org. Deretter er det jo viktig med en god fuktighetskrem, tilpasset din hudtype. Jeg anbefaler å legge litt penger i dette - gode produkter er ofte drøye i bruk også.

Forøvrig er det ingenting som ødelegger huden min mer enn primer, foundation og pudder, enten hver for seg, og i alle fall sammen. Om du kutter ut dette/kutter gradvis ned så kanskje det hjelper på huden din også. Den vil jo få mer luft, og få puste bedre, og kombinert med rens, peeling og fuktighet så vil det antakeligvis gi et godt resultat på sikt.

Skrevet

Og ansiktet har ugjevn farge... Det er bare sånn det er med ansiktshud. Nesa blir fort rød i kulden, kinnene blussende i varme/kulde og hake, nese og panne blir ofte brunere enn resten av ansiktet. Det er helt naturlig, og ikke noe folk ser på som unaturlig eller stygt. Det er derimot unaturlig å ha akkurat samme farge i hele ansiktet, som du har på bildet. Leppene ser også veldig bleke ut. Dersom du bruker pudder el.l på dem, eller de er så bleke fra naturens side så ville jeg frisket dem opp med en lipgloss eller leppestift med naturlig farge.

Skrevet

På bildet ser ikke huden din helt bra ut, fordi det ser ut som flere lag med sminke som "flasser" litt. Men det ser ut som huden under er bra. Hva med å kjøpe et godt renseprodukt, ta ansiktspeeling regelmessig, og evt en kvisekrem, dersom du sliter med kviser eller sorte prikker. Jeg bruker den fra Daniel Kern. Den er lite reklamert for, kommer i nøytral emballasje, men den virker. Fra acne.org. Deretter er det jo viktig med en god fuktighetskrem, tilpasset din hudtype. Jeg anbefaler å legge litt penger i dette - gode produkter er ofte drøye i bruk også.

Forøvrig er det ingenting som ødelegger huden min mer enn primer, foundation og pudder, enten hver for seg, og i alle fall sammen. Om du kutter ut dette/kutter gradvis ned så kanskje det hjelper på huden din også. Den vil jo få mer luft, og få puste bedre, og kombinert med rens, peeling og fuktighet så vil det antakeligvis gi et godt resultat på sikt.

Endelig en som faktisk faca at jeg ikke hadde så fin hud som alle di over sier, haha! Men okei, jeg får vel prøve ut noen produker, må vel være et eller annet for store porer, og rød hud.. men vet jo fortsatt ikke hvilke produkter jeg burde kjøpe da. Og leppene mine er bleke av naturens side, bruker lipgloss, men det kan ha noe med at jeg er ganske brun i huden nå, så de ser nok litt lysere ut.. Men ja , jeg skal prøve å kutte ned foundationen også, må innrømme at jeg bruker litt for mye av det:) Takk:)

Skrevet

Ser ut som du tar en del solarium?`Det tørker ut huden veldig, og da får man lett sånne små nupper

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser ut som du tar en del solarium?`Det tørker ut huden veldig, og da får man lett sånne små nupper

Tar ikke mye solarium, tar maks 20 min tilsammen i uka, men det er jo utrolig mange som sier at man får mye finere hud etter de starta med solarium..?

Endret av Sophie Trine
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tar ikke mye solarium, tar maks 20 min tilsammen i uka, men det er jo utrolig mange som sier at man får mye finere hud etter de starta med solarium..?

Nei, det er bare en myte. Jeg får også nuppete hud så fort jeg får litt farge i varmere land. Huden min er desidert på sitt fineste når jeg er blek og holder meg borte fra skarp sol. Har også en venninne som tar solarium, som har perfekt ansiktshud, men som klager på at hun fikk nuppete armer etter hun begynte å ta sol. Alt i alt er det ikke bra for huden.

Dårlige ingredienser i sminke er egentlig den største synderen når det kommer til nuppete hud, så prøv å gå litt uten foundation i en periode for å se om du ser litt forskjell. Skitne sminkekoster og pirking på huden fører også til utbrudd.

Forresten var du utrolig pen, og har ikke så fæl hud som du skal ha det til =) Det ser bare ut som om den trenger en periode med litt TLC, så burde den roe seg ned litt.

Skrevet (endret)

Nei, det er bare en myte. Jeg får også nuppete hud så fort jeg får litt farge i varmere land. Huden min er desidert på sitt fineste når jeg er blek og holder meg borte fra skarp sol. Har også en venninne som tar solarium, som har perfekt ansiktshud, men som klager på at hun fikk nuppete armer etter hun begynte å ta sol. Alt i alt er det ikke bra for huden.

Dårlige ingredienser i sminke er egentlig den største synderen når det kommer til nuppete hud, så prøv å gå litt uten foundation i en periode for å se om du ser litt forskjell. Skitne sminkekoster og pirking på huden fører også til utbrudd.

Forresten var du utrolig pen, og har ikke så fæl hud som du skal ha det til =) Det ser bare ut som om den trenger en periode med litt TLC, så burde den roe seg ned litt.

I vinter, var huden min på sitt aller verste, den var helt ille, nuppete og rød, og kjempe store porer, så jeg måtte legge over ett lag med foundation, som HVERTFALL så kakete ut.. så min hud blir utrolig mye finere etter jeg er i varmere strøk osv, og er brun!haha.

Jeg klarer ikke å gå uten foundation, hvertfall ikke i offentligheten.. så det blir litt vanskelig å prøve å la den være i fred, men tusentakk forresten!

Endret av Sophie Trine
Skrevet (endret)

...

Endret av Sophie Trine
Gjest BabyBlue
Skrevet

I vinter, var huden min på sitt aller verste, den var helt ille, nuppete og rød, og kjempe store porer, så jeg måtte legge over ett lag med foundation, som HVERTFALL så kakete ut.. så min hud blir utrolig mye finere etter jeg er i varmere strøk osv, og er brun!haha.

Jeg klarer ikke å gå uten foundation, hvertfall ikke i offentligheten.. så det blir litt vanskelig å prøve å la den være i fred, men tusentakk forresten!

At du får dårlig hud om vinteren kan være et tegn på at du trenger en god fuktighetskrem, ikke at du trenger å sole deg =) De aller fleste får mindre tørr hud om sommeren pga. luftfuktigheten og alt det der. Husk at foundation bare skjuler, den behandler ikke.

Skrevet

At du får dårlig hud om vinteren kan være et tegn på at du trenger en god fuktighetskrem, ikke at du trenger å sole deg =) De aller fleste får mindre tørr hud om sommeren pga. luftfuktigheten og alt det der. Husk at foundation bare skjuler, den behandler ikke.

Haha, nei det er egentlig ikke bare det, det er det at brunfargen gjør sånn at urenhetene ikke synes like godt.. liksom at ting er rødt, når huden er brun, så ser man ikke det røde like godt. Men hvis huden derimot er blek, så blir jo huden nesten gjennomsiktig og da synes alle urenhetene veeldig godt..det er vel egentlig grunnen:)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Haha, nei det er egentlig ikke bare det, det er det at brunfargen gjør sånn at urenhetene ikke synes like godt.. liksom at ting er rødt, når huden er brun, så ser man ikke det røde like godt. Men hvis huden derimot er blek, så blir jo huden nesten gjennomsiktig og da synes alle urenhetene veeldig godt..det er vel egentlig grunnen:)

Ja, det er egentlig minuset med å være blek, hehe :P Renser du huden din noe særlig etter du har fjernet sminken for kvelden, eller går det bare i vann og sminkefjerner?

Skrevet

Ja, det er egentlig minuset med å være blek, hehe :P Renser du huden din noe særlig etter du har fjernet sminken for kvelden, eller går det bare i vann og sminkefjerner?

Ehm, på kvelden så tar jeg først vann i trynet, så sminkefjerner, og så noen av de produktene her:

1jmddy.jpg

Bruker som oftest ikke alle samtidig på en kveld, men jeg bruker som oftest rundt to av de produktene der, får sånne rutiner over hva jeg bruker, en uke med det ene også bytter det litt på, men bruker de produktene over:)

Skrevet

Okei, Clearasil er i alle fall oppskrytt. Apotekvarer er heller ikke alltid de beste. Jeg anbefaler å gå til en hudpleier eller til et parfymeri med skikkelig peiling, og så får du produkter tilpasset din hud. En god peeling innimellom renser i dybden, og en god rensekrem hver dag vil forminske porene, gi en gjevnere farge og en skikkelig fuktighetskrem etterpå gir huden en fin glød.

Og for sorte prikker og kviser vil jeg fortsatt anbefale Daniel Kern. Google det. Behandlingen der inneholder Benzoylperoksid som er kjent for å faktisk virke mot kviser. Det er det samme stoffet som finnes i Basiron AC, som er et legemiddel mot kviser. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-61218.aspx

Skrevet

kjøp et transparent pudder ! det er helt gjennomsiktig og du tar det på etter du har sminket deg, da holder sminken som den skal hele dagen :D

• Liker 1
Skrevet

Okei, Clearasil er i alle fall oppskrytt. Apotekvarer er heller ikke alltid de beste. Jeg anbefaler å gå til en hudpleier eller til et parfymeri med skikkelig peiling, og så får du produkter tilpasset din hud. En god peeling innimellom renser i dybden, og en god rensekrem hver dag vil forminske porene, gi en gjevnere farge og en skikkelig fuktighetskrem etterpå gir huden en fin glød.

Og for sorte prikker og kviser vil jeg fortsatt anbefale Daniel Kern. Google det. Behandlingen der inneholder Benzoylperoksid som er kjent for å faktisk virke mot kviser. Det er det samme stoffet som finnes i Basiron AC, som er et legemiddel mot kviser. http://www.vitusapot.../PID-61218.aspx

Hm, okei tusentakk! Da dropper jeg clearasil produktene! tusentakk, får se hva jeg får tak i:)

Skrevet

Det er ikke rart du har problemer når du bruker drittsminke og renseprodukter som ikke hører hjemme andre steder enn i søpla!

Les og lær på hildechristina.com.

Anonym poster: d9d24d0c0f9785e122cbb5edaad8f366

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...