Gå til innhold

Hva gjør man om man er allergisk mot restylane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da om man får en reaksjon etter at man har sprøytet det inn i huden?

Anonym poster: d07283dbab42de7ecc42bff0e6483445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være bare. Ingen ser pene ut med restylane i leppene.

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Jeg har sett heldige resultater, men da er det snakk om en naturlig dose, og ikke duckface ala Ulrikke Lund og Kissie. Jeg tror egentlig restylane/juvederm bare har fått dårlig rep pga. at det er de overdrevne resultatene som synes og skiller seg ut i mengden, og ikke de som var varsomme med hvor mye de sprøytet inn.

Og TS: Jeg googlet litt, og allergiske reaksjoner skal være sjelden. Det er tross alt noe som er i kroppen fra før av, og ikke er ukjent for kroppen, derfor skal det visstnok ikke være et behov for hudtest og sjekk av allergi. Men du kan kontakte en skikkelig plass som tilbyr dette og spørre, jeg tror de som utfører dette bare er takknemlig for folk som stiller spørsmål før de legger seg under nåla : ) Det verste med restylane er at man kan være hoven noen dager etterpå, og få et ganske komisk uttrykk. Men dette skal visstnok roe seg ned etterpå.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Har ikke sagt at jeg skal ha det i leppene til din informasjon ;)

Skrevet

Jeg har sett heldige resultater, men da er det snakk om en naturlig dose, og ikke duckface ala Ulrikke Lund og Kissie. Jeg tror egentlig restylane/juvederm bare har fått dårlig rep pga. at det er de overdrevne resultatene som synes og skiller seg ut i mengden, og ikke de som var varsomme med hvor mye de sprøytet inn.

Og TS: Jeg googlet litt, og allergiske reaksjoner skal være sjelden. Det er tross alt noe som er i kroppen fra før av, og ikke er ukjent for kroppen, derfor skal det visstnok ikke være et behov for hudtest og sjekk av allergi. Men du kan kontakte en skikkelig plass som tilbyr dette og spørre, jeg tror de som utfører dette bare er takknemlig for folk som stiller spørsmål før de legger seg under nåla : ) Det verste med restylane er at man kan være hoven noen dager etterpå, og få et ganske komisk uttrykk. Men dette skal visstnok roe seg ned etterpå.

Takk for svar :)

Har googlet selv, men fant ikke noe om akkurat det-hva de gjør om man faktisk får en reaksjon på det. Lurte på om de sugde det ut igjen, eller om man ble satt på antibiotika, eller om man faktisk bare ikke gjør noen ting og lar det gå bort at seg selv.

Kan jo selvfølgelig høre med klinikker. Håpte kanskje bare noen var sykepleiere eller visste noe om det her inne. Veldig enkelt å spørre på KG :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg fant en artikkel om Juvederm (som er samme greia) HER

I følge siden kan man teste seg for allergi med å få legen/sykepleieren til å injesere en liten mengde i f.eks overarmen og se om man får en reaksjon i løpet av noen dager. Men spørs om du får overtalt personen til å gjøre dette, da må du nok betale for det selv?

Jeg er overhodet ikke noen sykepleier eller har personlig erfaring med dette, men har nå lest litt om det av og til via google. Det er interessant lesestoff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...