Gjest Gjest Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 hvor gammel mener dere barnet bør være før det kan være alene hjemme? tenker da på rundt en times tid på kveldstid. dette kommer vel an på hvert enkelt barn, men hvor gammel var barnet ditt når det var hjemme alene? gutt eller jente?
Ulrikke Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Datteren min begynte å være alene hjemme da hun nettopp hadde fylt 6. Hun ville det selv da, ba om å få være hjemme istedenfor å være med i butikken osv. Stebarna mine var hjemme alene hos mor en del før denne alderen (uten at jeg/vi nødvendigvis var enige om det, sier bare at folk vurderer ulikt) Hun blir nå snart 7, og går hjem alene fra SFO og låser seg inn innimellom. Hun kan godt være alene hjemme en time. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Mine var alene hjemme en liten time fra de var rundt 6 år. Da kunne jeg ta en tur på butikken e.l. Jeg dro ikke fra de på kvelden, det føltes mer "skummelt", men på ettermiddagen syntes jeg det var greit, og det syntes de selv også. Fin selvstendighetstrening å få være litt alene, og kjenne på at de mestrer det. 1
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Men hvordan vurderer dere det når det er på kveldstid? Rundt 21 - 22 - 23 tiden?
Gjest Purple Haze Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Jeg ville aldri reist fra et sovende barn, uansett når på døgnet det måtte være. 6
Harlekin Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Jeg ville aldri reist fra et sovende barn, uansett når på døgnet det måtte være. Enig, aldri. Bare tanken på at barnet kan våkne opp og finne ut at han eller hun er helt alene ... men tror ikke det var det TS mente heller. Ellers har jeg bare ett barn, en 3-åring, så jeg kan ikke svare på hovedspørsmålet. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Enig, aldri. Bare tanken på at barnet kan våkne opp og finne ut at han eller hun er helt alene ... men tror ikke det var det TS mente heller. Ellers har jeg bare ett barn, en 3-åring, så jeg kan ikke svare på hovedspørsmålet. Mulig TS ikke tenkte på sovende barn, jeg svarte egentlig den over meg, som lurte på hva jeg mente med kveld og skrev kl 21 og ut over. Da sover små barn, og jeg ville ikke forlatt et sovende barn.
Gjest gurimalla Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Min datter på seks får også være hjemme mens vi drar på butikken, men det er mens hun er våken og ikke på kveldstid. Når hun er alene har hun ikke ansvar for lillebror på 4, det er for tidlig. Hun er selvstendig og har frem til nå vært til å stole på når hun stadig blir mer selvstendig, Hun trodde hun plutselig var hjemme alene for litt siden (noe hun ikke var for vi ville aldri dratt uten å si fra), da hørte jeg hun sang "nå er jeg alene hjemme - tralalalala" 1
GammelKaktus Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Min datter på seks får også være hjemme mens vi drar på butikken, men det er mens hun er våken og ikke på kveldstid. Når hun er alene har hun ikke ansvar for lillebror på 4, det er for tidlig. Hun er selvstendig og har frem til nå vært til å stole på når hun stadig blir mer selvstendig, Hun trodde hun plutselig var hjemme alene for litt siden (noe hun ikke var for vi ville aldri dratt uten å si fra), da hørte jeg hun sang "nå er jeg alene hjemme - tralalalala" Hehe, så søtt 1
Gjest imli Skrevet 1. september 2012 #10 Skrevet 1. september 2012 Eg tenkjer at rundt skulestart-alder, kan dei vera åleine heime ei kort stund, t.d medan foreldra er på butikken. For å vera åleine ein heil ettermiddag bør dei kanskje vera 7-8? 1
Gjest imli Skrevet 1. september 2012 #11 Skrevet 1. september 2012 Mulig TS ikke tenkte på sovende barn, jeg svarte egentlig den over meg, som lurte på hva jeg mente med kveld og skrev kl 21 og ut over. Da sover små barn, og jeg ville ikke forlatt et sovende barn. Eg ville heller aldri gått frå ungane etter leggetid. For at dei skal vera åleine på kveldstid, leggje seg sjølv osv, synest eg dei må vera ein god del eldre enn berre åleine på ettermiddagen. Trur ikkje eg var åleine på kveldstid sjølv før ungdomsskulen... Men me var generelt lite åleine som barn.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2012 #12 Skrevet 1. september 2012 har en bekjent som lar barnet sitt på 8 år være alene hjemme om kvelden. ene kvelden feks var foreldrene ute og spiste, og datteren var hjemme alene fra ca 20 til 23... i tillegg sier de at barnet ikke liker å være alene hjemme om kvelden, da hun synes det er litt skummelt.... likevel velger de altså å gå, istedenfor å være med barnet eller finne barnevakt... synes virkelig synd på det barnet!
Jade Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 Jeg ville heller ikke gått fra de mens de sov. Selv om de visste om det. Jeg stoler ikke på at eldstemann våkner av brannalarmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå