iask Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Hva er egentlig forskjellen på macbook air og macbook pro? Holder på å spare opp til å kjøpe meg 13 tommer mac nå, så jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen? Jeg bruker pc'n mest til å surfe på nett, lagre bilder, redigere bilder og videoer, høre på musikk, og til skoleoppgaver. Så hvilken av de to bør jeg velge i forhold til mitt pcbruk?
TMB Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Hovedforskjellen er vel størrelsen (tykkelsen). 1
iask Skrevet 31. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2012 Hovedforskjellen er vel størrelsen (tykkelsen). Ja, men jeg tenker mest på hvordan som ville passet mine behov best, den som funker best til å surfe på nett, lagre bilder, redigere bilder og videoer, høre på musikk, og til skoleoppgaver?
Wednesday Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Jeg mener at til ditt behov holder det lenge med air. Du kan jo evt bruke eksterne disker til lagring. 1
Snorlax Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Jeg tror nok jeg hadde gått for Pro. Jeg har akkurat kjøpt Air 128GB, og det tok ikke lang tid før den var full. Måtte slette en hel haug med podcaster og musikk. Jeg har samme databruk som deg.
Gjest Error Sapiens Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 (endret) Pro. Koster mer , men her får du kraftpakke som gjør jobben og vel så det. Dessuten trenger du ikke oppgrader om du plutselig skulle trenge bedre speccs enn air har. Forøvrig blir det fort irriterende uten cdrom, til og med i 2012. Redigerer du video vil du ha så mye minne å prosessorkraft som mulig, selv på amatørnivå - fordi de fleste har kamera som filmer 1080P nå. Endret 2. september 2012 av Error Sapiens
TMB Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Husk at air ikke har CD-rom Hvem trenger vel det i 2012? 3
Fanta Exotic Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Hvem trenger vel det i 2012? Jeg ihvertfall. Jeg kjøper fortsatt CD fra platebutikken når jeg skal ha ny musikk. Kall meg gjerne gammeldags.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Jeg har air, og er veldig fornøyd! Nå har ikke jeg lagret så mye på den ennå. Den er rask, lett og brukervennlig. Det eneste jeg er misfornøyd med er batteritiden. Vet ikke om det er noe spesielt med air, eller om det bare er min, men batteriet suger.. Anonym poster: 4cbe698aa95a95e55c33b873f1bdc86d
TMB Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Jeg ihvertfall. Jeg kjøper fortsatt CD fra platebutikken når jeg skal ha ny musikk. Kall meg gjerne gammeldags. Den eneste gode grunnen til å kjøpe en fysisk CD er at lydkvaliteten blir bedre enn komprimert mp3 320kbps Men da hjelper det ikke å spille den av i en PC....
Gjest Error Sapiens Skrevet 3. september 2012 #12 Skrevet 3. september 2012 (endret) Den eneste gode grunnen til å kjøpe en fysisk CD er at lydkvaliteten blir bedre enn komprimert mp3 320kbps Men da hjelper det ikke å spille den av i en PC.... Tja...+ at det er ikke alle band som gir ut platene sine digitalt. Den gjengse bruker (pc høytalere/skullcandy headphones) hører ikke forskjellen på komprimert og normal ukomprimert lyd uansett. Det er mange gode grunner til å ha en dvd/cd/bluray , men man får se på eget indivduelt behov . Noen liker fysisk media på tross av farene, andre syns det er ok å være i en sky. Endret 3. september 2012 av Error Sapiens
TMB Skrevet 3. september 2012 #13 Skrevet 3. september 2012 (endret) Jeg klarer heller ikke høre forskjell Men når det kommer til film så har jeg mange Blu-rays selv om jeg laster ned mest. CDer derimot ser jeg ikke poenget i å ha men nok om det. Endret 3. september 2012 av TMB
Thalassos Skrevet 3. september 2012 #14 Skrevet 3. september 2012 Jeg kjøpte meg Pro for 3 måneder siden, for 9200,-. Gikk på expert og prutet, og fikk den til den prisen. Ville aldri kjøpt air, da den yter dårligere, ikke har cdrom (greit hvis man skal brenne over dvder eller lignende) og har mindre plass. Min pro har i tillegg sinnsykt bra batteritid, rundt 7 timer. Den eneste fordelen jeg ser med air er rett og slett at den er tynnere og lettere (men da går den også letter istykker).
Wednesday Skrevet 3. september 2012 #15 Skrevet 3. september 2012 Jeg har iMac hjemme og air som er med i veska hver dag. Hadde jeg ikke hatt iMac hjemme ville jeg vurdert pro, jeg hadde pro tidligere og den ble alltid hjemme fordi jeg syntes den var for tung.
Gjest Error Sapiens Skrevet 3. september 2012 #16 Skrevet 3. september 2012 Jeg kjøpte meg Pro for 3 måneder siden, for 9200,-. Gikk på expert og prutet, og fikk den til den prisen. Ville aldri kjøpt air, da den yter dårligere, ikke har cdrom (greit hvis man skal brenne over dvder eller lignende) og har mindre plass. Min pro har i tillegg sinnsykt bra batteritid, rundt 7 timer. Den eneste fordelen jeg ser med air er rett og slett at den er tynnere og lettere (men da går den også letter istykker). Hør hør! 1
Metamorf Skrevet 3. september 2012 #17 Skrevet 3. september 2012 Hvis du skal bære med deg laptopen mye rundt omkring, vil jeg sterkt anbefale Air. Jeg er veldig fornøyd med min Air, men jeg bruker den mest til å skrive/surfe/film/nett-tv/musikk. Har en usb-cdrom som kan plugges i hvis jeg trenger det (den brukes nesten kun til å legge inn lydbøker i itunes)
Safira Skrevet 3. september 2012 #18 Skrevet 3. september 2012 Macbook Air har litt høyere oppløsning på skjermen. Harddisken som sitter i pro'en er ikke spesielt rask, selv foretrekker jeg SSD. Men til bilderedigering ville jeg nok valgt pro'en, siden den er litt kraftigere. Jeg ville kanskje vurdert hvor ofte du skal ta den med deg? Skal du ha den med til og fra skolen hver dag så er kanskje lav vekt en viktigere egenskap enn mye lagringsplass (uansett enkelt å ha eksterne harddisker)? Men dette må du nok vurdere opp imot egne behov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå