Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plukket og pillet på leppene mine i alle år, men skal nå forsøke å slutte. Men sliter litt med at når jeg først slutter å pille, (kan pille bort hud så jeg blir sår eller blør), så blir leppene mine så tørre og harde og stygge. Nesten værre enn når jeg piller på dem.

Jeg ønsker myke, jevne lepper. Som ikke er tørre, såre - og ikke så, hva skal jeg si, "strekete". Men strekene kan jeg kanskje ikke gjøre så mye med? Har en ganske liten munn og leppene blir jo litt strekt når jeg smiler.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest scorpius
Skrevet

Vet du, jeg har akkurat det samme problemet... Så jeg slenger meg på innlegget ditt. Er helt avhengig av lepsyl, bruker det hele tiden. Det virker derfor kanskje mot sin hensikt(?). Er også ekstra "flink" til å pelle på leppene, spesielt før jeg skal ta på meg leppestift, slik at jeg slipper disse "strekene" (med mangel på andre ord). Men ofte virker det jo også det mot sin hensikt hvis jeg får sår osv.

Skrevet

De er tydeligvis tørre? Du kan jo skrubbe leppene dine med en skrubb, sukker og olje er mer enn bra nok. Deretter legger du på en leppepomade som inneholder fuktende ingredienser, ikke vaselin/lypsyl. Ellers finnes det noe Restylane som ikke gir volum, men som kun gir fukt til leppene. Vet ikke hvordan det fungerer, men det kan jo være noe å sjekke ut om du virkelig plages. :)

Anonym poster: f35f7b22fcd46920adbfdc1337e68a86

Skrevet

Decleors lip balm eller lip stick fungerer supert på meg, jeg hadde samme problemet med flakete og tørre lepper. Elsk!

Skrevet

Slenger meg på her jeg også. Du beskrev det nøyaktig slik jeg også har det! Har slitt med det i flere år og vet ikke helt hva som kan gjøre det bedre...

Skrevet

Fjern døde hudceller 2-3 ganger i uka med en tannkost som du masserer på leppene med. Gjerne dynket med olje og sukker/natron.

Anonym poster: 13ba3458b440ccc54e4a485354dec565

Skrevet

1. Skrubb leppene dine med en blanding av litt vann og mye sukker.

2. Tørk leppene dine lett med en klut.

3. Smør på babyolje

Gjenta hver uke :)

Skrevet

Henger meg på denne!

Min munn er veldig tørr, og jeg føler at jeg må vaske/skrubbe dem veldig mange ganger for dag, også før jeg legger på ny lip balm eller leppestift (som forøvrig bare ser fin ut på 30 min pga leppene blir flakete og ekkel)

HJELP

Skrevet

Takk for svar så langt. Skal tenke litt på Decleor sin lipbalm, men vil gjerne høre flere tips også. Det med å smøre på babyolje synes jeg høres veldig lurt ut. Så det skal jeg prøve. :)

Synes det høres litt brutalt ut å "peele" leppene, men det er vel kanskje bare fordi leppene mine føles så såre ut hele tiden. Tenker at jeg sikkert må igjennom en periode der sårheten må leges, og der leppene sikkert blir ekstra tørre og harde. Det må jeg bare komme igjennom! Ah, ikke lett når man har vært pilloman i flere år. :fnise:

Tar gjerne i mot flere tips. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar så langt. Skal tenke litt på Decleor sin lipbalm, men vil gjerne høre flere tips også. Det med å smøre på babyolje synes jeg høres veldig lurt ut. Så det skal jeg prøve. :)

Synes det høres litt brutalt ut å "peele" leppene, men det er vel kanskje bare fordi leppene mine føles så såre ut hele tiden. Tenker at jeg sikkert må igjennom en periode der sårheten må leges, og der leppene sikkert blir ekstra tørre og harde. Det må jeg bare komme igjennom! Ah, ikke lett når man har vært pilloman i flere år. :fnise:

Tar gjerne i mot flere tips. :)

Babyolje er ikke en god ide, og vil ikke hjelpe leppene dine på sikt. Det blir det samme som lypsyl. Skulle ønske jeg hadde noe tips til deg, men sliter med det samme selv,uten å ha funnet en "kur". Men jeg pleier å skrubbe leppene med en våt klut noen ganger i uken. Da sover jeg med en fet lepomade (for tiden dessverre lypsyl som gjør leppene tørrere, mens jeg leter i jungelen etter en ny å prøve) og skrubber morningen etter, da er leppene fuktet og det gjør ikke vondt :)

Anonym poster: 7c196d4aa0813b08d601ce138d390cde

• Liker 2
Skrevet

Kaster meg med på denne tråden! Samme problem :P

Skrevet

Hei.

Jeg anbefaler virkelig IKKE Lipsyl - den virker så absolutt mot sin hensikt, og man blir helt avhengig. Da jeg brukte lipsyl, ble leppene mine tørre etter 10-20 min, hvis jeg ikke smurte meg konstant.

Istedet for Lipsyl, ville jeg gått for Carmex :) Den er drøy i bruk, og du slipper å smøre på hele tiden. Leppene blir seriøst silkemyke og deilige!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar så langt. Skal tenke litt på Decleor sin lipbalm, men vil gjerne høre flere tips også.

Skrev det tidligere, men skriver under på at den er absolutt verdt investeringen. Varer lenge og er ikke så fryktelig dyr i forhold til hva Norge tar for leppepomader som eos og burts bees etc. Minuset er at du må bestille på nett for å ikke få lommeboka flådd, men det tar ikke så fryktelig lang tid. Både feelunique og cheapsmells har gratis frakt og tar ca. 5 dager - 1 uke før du får varene dine.

Babyolje fukter dessverre ikke, den bare ligger utenpå huden uten å trekke inn, noe som gjør det helt ubrukelig for både lepper og hud :-/ Mange som tror det er bra for huden bare fordi det er "baby" i ordet, men sånn er det ikke. Man blir litt lurt egentlig.

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg er av den typen som decleor sine leppeprodukter ikke funket på. For meg så funker crazy rumors bra, det samme gjør aubrey organics sin raspberry. Jeg vet endel sverger til weleda sin. Den funker ikke på meg.

Generellt sett har iHerb mange forskjellige, og de er såpass billige at man kan teste endel, for å finne den som er perfekt for akkurat dine lepper. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...