Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på barn, og føler vi begge er klare for det. Men, jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det tilsamber at jeg vil begynne å prøve.. er så redd for å få et "nei". hvordan gjorde dere det?

Anonym poster: ba9c05840a86152334ed1e67a1c92b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lyst på barn enda, men om han er samboeren din og du føler dere er klare for barn, er vel du komfortabel nok med han til å snakke om det meste?

Gjest Memories
Skrevet

Vi lå bare i senga å pratet. Plutselig sa jeg bare "duuu, jeg er litt babysyk". Og det var det. ;)

Skrevet

Jeg forventet igrunn et slikt svar :) jo, selvfølgelig er jeg konfortable nok til å snakke om det meste! Dette er et veldig sårbart tema, og jeg er redd for å få et "nei". Jeg tenker at det kan forandre forholdet endel siden han kanskje da føler seg presset, og jeg mest sannsynlig blir lei meg for et nei. Jeg vil jo at dette skal være en fin samtale.

Anonym poster: b48cf78b390f55a306cad9adaa0fac04

Skrevet

Viss du spør han om: når det passer for ham å få barn... Så får du nok ingen "nei" til svar:)

Det hjelper å gå rundt grøten av og til:P

Skrevet

Kan du ikke spørre omtrent slik: "Hvilke tanker har du om å få barn?". Da får du vel både et ja eller nei, og hvilke tanker han har for fremtiden.

Vi har vel aldri hatt den "nå skal vi begynne å prøve!"-praten. Begge er enige i at vi ikke ønsker barn enda, men dersom det skulle vise seg at jeg er gravid en dag (vi bruker ikke prevansjon) er det hyggelig. :)

Skrevet

Jeg har ikke lyst på barn enda, men om han er samboeren din og du føler dere er klare for barn, er vel du komfortabel nok med han til å snakke om det meste?

Hvorfor skriver du at du ikke har lyst på barn?

Anonym poster: b716fd57e311abb7bfd1077bc683703c

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skriver du at du ikke har lyst på barn?

Anonym poster: b716fd57e311abb7bfd1077bc683703c

Skrev det for at TS skulle skjønne at jeg egentlig ikke kan sette meg inn i hennes situasjon.

Skrevet

Kan du ikke spørre omtrent slik: "Hvilke tanker har du om å få barn?". Da får du vel både et ja eller nei, og hvilke tanker han har for fremtiden.

Vi har vel aldri hatt den "nå skal vi begynne å prøve!"-praten. Begge er enige i at vi ikke ønsker barn enda, men dersom det skulle vise seg at jeg er gravid en dag (vi bruker ikke prevansjon) er det hyggelig. :)

Hvorfor bruker dere ikke prevansjon hvis dere ikke vil ha barn? Bare nysgjerrig jeg, for da kommer du jo til å bli gravid (så sant alt er som det skal hos dere begge).

Anonym poster: 858dc7cbda3f330f5c7924b996e99d6a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor bruker dere ikke prevansjon hvis dere ikke vil ha barn? Bare nysgjerrig jeg, for da kommer du jo til å bli gravid (så sant alt er som det skal hos dere begge).

Anonym poster: 858dc7cbda3f330f5c7924b996e99d6a

Først og fremst fordi jeg ønsket å slutte å dytte hormoner inn i kroppen. En stund brukte jeg en PFC, men syns det var litt stressende. Samboern og jeg har funnet ut at å ikke bruke noen ting passer best for oss. :) Enn så lenge hopper vi av i svingen. Det er ikke noe jeg vil anbefale videre til andre.

Vi vil ha barn, en gang, men vi har ikke kommet til det punktet at vi har bestemt oss for å prøve. Det er fordi vi bl.a. vil ha på plass min utdannelse først. Men med de ordningene som er nå ville vi fint klart å få et barn midt under utdanningsløpet mitt, så derfor er det ikke "krise" om jeg skulle få to streker på testen før det passer oss.

Endret av PecanPie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...