Gå til innhold

Noen som jobber/har jobbet som mystery shopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta ekstra jobb som mystery shopper/caller. Men hvordan fungerer dette i forhold til betaling av skatt, er man da eget firma og må ordne ting rundt det eller hva? Dvs jeg vet ingenting om hvordan dette fungerer så jeg tar gjerne i mot svar med teskje :D

Noen firmaer å anbefale/ikke anbefale? Hvis man må kjøpe noe, får man både refundert pengene og beholde produktet?

Ja som dere ser lurer jeg egentlig på om alt! Jeg kan kundeservice veldig godt selv, og tenkte dette hadde vært en fin ting å gjøre ved siden av jobben.

Anonym poster: bcf7115a2c2afcd5b99a49bc4f0af4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en mystery shopper?

Skrevet

Du må melde deg som mystery shopper til de firmaene som formidler dette, som gapbuster o.l. Disse får da skattekortet ditt. Det er ikke særlig lukrativt, så ikke forvent å bli rik på det. Skal du sjekke en restaurant så får du refundert kostnadene for maten. For en butikk så får du som regel beskjed om å ikke kjøpe noe eller at du skal gå inn etter en liten stund og heve kjøpet. Får du det ikke hevet tror jeg du skal få refundert beløpet, må bare ta vare på kvitteringer ihvertfall. Det er ganske mange punkter du må huske når det gjelder hva du skal spørre om, legge merke til osv.

Anonym poster: aa160c5d81846480a111fa5924013512

Skrevet

Hva er en mystery shopper?

Man ringer til forskjellige salgsbedrifter, opptrer som kunde og sjekker kundeservice, kunnskap og profesjonalitet hos dem man "bestiller" fra. Så vil man gi tilbake sine funn til de forskjellige bedriftene slik at de kan jobbe med kundeservice og alle parametere som er viktige for dem. Med andre ord tar man stikkprøver av de ulike bedriftene.

Skrevet

Den gamle sjefen min var det noen ganger for Dressmann. Hos Dressmann er det bli at en kunde skal bli hilst på eller spurt om hjelp innen så og så mange sekunder. Dermed pleide han å snike seg inn slik at han ikke ble sett så lett. Ellers skal de vurdere hvordan ryddigen er i forhold til reglene i butikken. Dressmann har feks maks antall bukser/genre som skal ligge i en hylle osv. Du må også få med deg om selgeren stiller deg alle spørsmålene ham eller hun skal osv. Feks "hva kan jeg hjelpe denne samen med", "var det noe spesielt du så etter", vi har kampanje på bla bla", "kanskje du også trenger et belte til den buksa" , "vi har tre for to på sokker og undertøy" osv. <br /><br /> Anonym poster: 167e161cbdcc7bc7c47599418f820788

Skrevet

Man ringer til forskjellige salgsbedrifter, opptrer som kunde og sjekker kundeservice, kunnskap og profesjonalitet hos dem man "bestiller" fra. Så vil man gi tilbake sine funn til de forskjellige bedriftene slik at de kan jobbe med kundeservice og alle parametere som er viktige for dem. Med andre ord tar man stikkprøver av de ulike bedriftene.

Hørtes litt morsomt ut =)

Skrevet

Mystery-shoppere er SÆRE mennesker som på død og liv skal finne noe feil, og de pirker på alt mulig dritt. De er innom så ofte på min arbeidsplass at vi faktisk kjenner igjen typen. Merkelig, anti-sosial og sur person = Mystery Shopper.

Anonym poster: e3fefb5c8aa4a2d81f0d82cbd3864ed1

• Liker 1
Skrevet

Mystery-shoppere er SÆRE mennesker som på død og liv skal finne noe feil, og de pirker på alt mulig dritt. De er innom så ofte på min arbeidsplass at vi faktisk kjenner igjen typen. Merkelig, anti-sosial og sur person = Mystery Shopper.

Jeg har selv tatt mange oppdrag som MS, og jeg er overhodet ikke sur/utrivelig på noen måte. Jeg leter ikke etter feil, men jeg ser naturlig nok etter "svar" på det vi blir bedt om å se etter. Spørrer skjemaet om den ansatte smilte og snakket på en høflig måte, så må jeg jo faktisk være ærlig om at den ansatte f.eks. ikke smilte eller ikke snakket på en høflig måte. Har vi et spørsmål i skjemaet som går på renhold, så må jeg jo nevne at det var fullt av smuler på gulvet etc.

Jeg jobber ikke som MS lenger, da firmaet jeg arbeidet for var rimelig useriøst. Dårlig betalt for mye arbeid er konklusjonen.

Anonym poster: 8076435cacdeaa44730a8bc96b30488b

Skrevet

Jeg har jobbet som mystery shopper i snart to år. Man blir ikke rik, men man får erfaring og noe å putte på CV'n.

Jeg betaler ikke skatt.

BAREinternational heter firmaet jeg jobber for. Det er ikke norsk, men du jobber på norsk. Du går i norske butikker, snakker norsk og skriver rapport på norsk etterpå.

Du registrerer deg på nettsiden deres, får en del lesestoff som skal "kurse deg opp", så må du ta noen tester (online). Når det er gjort, venter du på å få ett oppdrag i din by.

Er det noe mer du lurer på? ;)

Skrevet

Jeg har jobbet som mystery shopper i snart to år. Man blir ikke rik, men man får erfaring og noe å putte på CV'n.

Jeg betaler ikke skatt.

BAREinternational heter firmaet jeg jobber for. Det er ikke norsk, men du jobber på norsk. Du går i norske butikker, snakker norsk og skriver rapport på norsk etterpå.

Du registrerer deg på nettsiden deres, får en del lesestoff som skal "kurse deg opp", så må du ta noen tester (online). Når det er gjort, venter du på å få ett oppdrag i din by.

Hvorfor ikke?

• Liker 3
Skrevet

Jeg betaler ikke skatt.

Hvordan får du betalt, hvor mye per oppdrag, refunderer de penger for det du kjøpet (og får du da beholdt det), hvorfor ikke skatte, kan du anbefale det osv! OG får du refereanser derfra?

Tusen takk!

Skrevet

Den gamle sjefen min var det noen ganger for Dressmann. Hos Dressmann er det bli at en kunde skal bli hilst på eller spurt om hjelp innen så og så mange sekunder. Dermed pleide han å snike seg inn slik at han ikke ble sett så lett. Ellers skal de vurdere hvordan ryddigen er i forhold til reglene i butikken. Dressmann har feks maks antall bukser/genre som skal ligge i en hylle osv. Du må også få med deg om selgeren stiller deg alle spørsmålene ham eller hun skal osv. Feks "hva kan jeg hjelpe denne samen med", "var det noe spesielt du så etter", vi har kampanje på bla bla", "kanskje du også trenger et belte til den buksa" , "vi har tre for to på sokker og undertøy" osv. <br /><br /> Anonym poster: 167e161cbdcc7bc7c47599418f820788

:closedeyes:

• Liker 1
Skrevet

Damen* Haha.

Anonym poster: 167e161cbdcc7bc7c47599418f820788

Skrevet

Den gamle sjefen min var det noen ganger for Dressmann. Hos Dressmann er det bli at en kunde skal bli hilst på eller spurt om hjelp innen så og så mange sekunder.

Urk. Sånne som flyr på deg og kvitrer hei-hei innen tre sekunder etter at jeg har entret butikken. Det er noe av det første som får meg til å snu i døra og gå igjen.

Anonym poster: 1208d836d9036d8ca65f65085da0b13f

• Liker 5
Skrevet

Tsk. Useriøst. Som Mystery Shopper skal man oppføre seg som en vanlig kunde så langt det går.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo din arbeidsplass som ønsker de der da, det er de som leier inn firmaet som sender ut mystery shoppere. Mystery shoppere skal være akkurat som en vanlig kunde, tror nok du bare er paranoid.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville valgt en annen mulighet. Hvis du ønsker det kan du sende meg en mail og jeg kan fortelle deg om en sikkert og trygg løsning på en jobb som er selvstendig og med gode inntektsmuligheter. Det er for ett firma som har vært på markedet i 28 år og det er kjempe spennende.

Jeg vurderer å ta ekstra jobb som mystery shopper/caller. Men hvordan fungerer dette i forhold til betaling av skatt, er man da eget firma og må ordne ting rundt det eller hva? Dvs jeg vet ingenting om hvordan dette fungerer så jeg tar gjerne i mot svar med teskje :D

Noen firmaer å anbefale/ikke anbefale? Hvis man må kjøpe noe, får man både refundert pengene og beholde produktet?

Ja som dere ser lurer jeg egentlig på om alt! Jeg kan kundeservice veldig godt selv, og tenkte dette hadde vært en fin ting å gjøre ved siden av jobben.

Endret av Sulosi
Mail adressse
Skrevet

Jeg registrerte meg som Mystery Shopper for over et år siden og fikk beskjed om at jeg ville bli oppringt for et slags "intervju", slik at vi kunne finne ut av hva slags oppdrag jeg eventuelt kunne passe til. Har ikke hørt en shit fra dem.

Anonym poster: 45dd0c7c63b1862794a1f5c36ceacf13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...