Gå til innhold

Lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut! Jeg er drittlei av dårlig nattesøvn, opp grytidlig uke og helg, bruke timesvis på legging, måltider preget av hyl og skrik, kasting av skjeer og kopper, hyling og klenging fra morgen til kveld!!! Kan ikke gå fra et rom til et annet, uten at 2,5-åringen min roper på meg og løper i skjørtene på meg. Skal det være sånn som dette? Er det virkelig normalt?! Skal de ikke kunne leke litt alene i denne alderen? Har en jente til på snart 6, hun krever lite, og får lite pga denne lille som tar så stor plass. Eneste gangen jeg føler at ting fungerer noenlunde, er når vi er ute og hun har sand eller vann tilgjengelig. Inne i huset får jeg aldri senka skuldrene, for hun er på meg hele tiden! Leker så og si aldri alene, enda vi har drøssevis av leker. Føler meg fanget, og er dødsliten. Om morgenen er mitt fokus å få henne levert i barnehagen, for hun tapper så fælt. Føler meg som verdens elendigste mor, som føler det sånn, men sånn er det dessverre! Har spurt i barnehagen, der er hun visst helt annerledes. Hun er selvstendig og leker fint, sier de. Har konstant vondt i magen pga stress. Scenario: Jeg står opp med henne kl. seks, vi steller og spiser. Prater sammen og har gjerne et fint ha et rolig måltid bare hun og jeg (verre når det er andre til stede og hun ikke får full oppmerksomhet). Etterpå vil gjerne jeg ta en kaffekopp og slappe av litt, før jeg tenker å leke med henne. Er jo trøtt på denne tiden. Innbiller seg at hun kan styre litt med sitt mens jeg bruker 5 min. på meg selv. Men nei, hun vil ikke leke alene til jeg får tatt kaffen, hun står og henger over meg, maser og klenger... Verst er det når vi har besøk. Hun skal prate mest og være i fokus HELE TIDEN, slipper overhode ikke taket. Vanskelig å håndtere. Trenger råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær konsekvent og sett grenser.

Skrevet

Mange leker? Rydd bort halvparten i en bod. Om en mnd kan du bytte rundt på lekene og da blir de som har stått i boden kjempespennende.

• Liker 1
Skrevet

Prøvd å sette på barnetv om morgenen så du får 5 minutter for deg selv?

Ellers høres det i grunnen ganske normalt ut. Og det går over.

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt.

Går over.

Anonym poster: 1eb93a0b5b31783a03b6d27f75ea3583

Skrevet (endret)

Var den eldste sånn også?

Jeg kjenner meg forsovidt igjen, men da var barnet mye yngre, men det kan godt være det er vanlig likevel.

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...