Gå til innhold

SMS-reklame

Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha reklame på mobilen min! Vilikkevilikkevilikke! :sur: De siste par ukene har jeg fått en del meldinger fra Galleriet, av typen "halv pris i baren frem til midnatt" osv. Det irriterer meg noe voldsomt. Er det noen flere som får disse meldingene? Og, enda viktigere, noen som vet hvordan jeg kan få dem til å SLUTTE?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg i å ringe Telenor eller NetCom support. (alt etter hvilket nett dette firmaet bruker) og be om å få kontakt informasjon vedrørende firmaet. Da kan du enten ringe de som sender deg disse meldingene, eller du kan sende dem en epost.

De har som regel en kundeservice du kan ringe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg får kun fra min mobilleverandør (som hveken er telenor eller netcom, de er jo DYRE da) og det er ikke reklame, men info (i form av kampanje eller prisjusteringer (de som er nedover i alle fall får je sms om))

Jeg har heller aldri gjort noe for å unngå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor har du fått melding fra galleriet. Har du meldt deg opp på en liste?

Overhodet ikke! Et par andre jeg kjenner har også fått meldinger derfra. Det er ikke mer enn noen uker siden jeg så på TV2 hjelper deg (?) at Forbrukerrådet gjerne ville ha tips om SMS-reklame, så vi har prøvd å ringe dit, men kom ikke gjennom på telefonen... Skal prøve NetCom, takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å melde fra til Brønnlysundsregisteret har ingen effekt. Dette går på DM og Telefonsalg. Det er helt egne regler for markedsutsendelser av E-post og SMS. Med mindre man til avsenderen har gitt sitt aktive samtykke (dvs. skrevet under på/haket av/trykket på JA - send meg SMS/E-post) har ingen lovt til å sende reklame til deg i disse kanalene.

Ulempen her er den muligheten man har til å bytte e-post og telefonnummer.

Slike ting skal man vel ikke si i sånne diskuajoner som dette, (redd for råtne tomater nå) men jeg jobber bl. a med distribusjon av SMS-tjenester for kundene våre. Nå sender ikke vi ut slik "spam" da.

Det vi har problemer med er personer som registrerer seg med mobilnummeret sitt, sier "JA" til å motta SMS og så går hen og bytter nummer. 6 mnd senere får en ny person dette telefonnummeret og så får h*n meldinger h*n aldri har sagt ja til å få....

Så skal man ikke legge skjul på at det finnes en del useriøse på markedet som ikke tar hensyn til dette. De kan dere bare melde til forbruker-rådet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også fra Inpoc ! :evil:

Og ikke veit jeg hvordan jeg skal få dem til å fjerne mitt nr heller...siden jeg var så dum å registrere meg der engang for leenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere. Ring Telenor eller NetCom sin supporttelefon (alt etter hvem sitt nett de bruker) og be Telenor (eventuelt NetCom) gi dere nummeret til Inpoc.

Telenor 09000

NetCom 05050

Dere blir da, etter å ha snakket med Inpoc, fjernet fra listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere som får fra inpoc har vel mest sannsynlig registrert dere på inpoc sidene.

send meldingen ureg til 1985 (tror det var det), så forsvnner de.

Det gjorde de i allefall hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo fremdeles være medlem av Inpoc, men ikke vet jeg hvorfor :P

Passer fint for meg som har kontant kort, har trenger aldri sende sms fra telefonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg sendte en mail  til Inpoc jeg, og ba de fjerne nummeret mitt fra listene sine.

Det samme gjorde jeg også, men de sender fortsatt reklame! argh! Jeg prøvde å sende "ureg" til 1985,men fikk til svar at jeg ikke var registrert bruker!..hvorfor sender de reklame til meg da`??

Er forresten også meldt inn i Brønnøysund-registeret....(og har vært det nå, ganske nøyaktig 3 mnd.,..)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjorde jeg også, men de sender fortsatt reklame! argh! Jeg prøvde å sende "ureg" til 1985,men fikk til svar at jeg ikke var registrert bruker!..hvorfor sender de reklame til meg da`??

Sier du det ?

Hm...det var ikke bra.

Fikk de t.o.m til å bekrefte at jeg var sletta fra listene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...