AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #1 Del Skrevet 30. august 2012 Hello KG. Jeg går på Arbeidsavklaringspenger, men disse er midlertidig fryst mens jeg går på FHS. Grunnet depresjon har jeg gått glipp av veldig mye skole og derfor vil jeg trolig slutte imorgen da det er lite hensiktsmessig å fortsette når ikke klarer å delta grunnet søvnmangel og depresjoner. Saken er likevel den at jeg har en svært god venn av meg som bor her som jeg ikke vil flytte fra og som er en svært god støttespiller for meg i denne vanskelige tiden. Flytter jeg til hjemkommunen min har jeg ingenting å gå til og ingen venner igjen, alle har flyttet vekk. Så det jeg lurer på er om jeg grunnet mine diagnoser som er depresjon, selvmordstanker og sosial angs kan ha krav på kommunal bolig da det er lite privat e i denne kommunen? Og hvem er det jeg skal snakke med om dette? På forhånd takk. Anonym poster: ccfae3d29cea63123d37e7cb4328e052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 31. august 2012 #2 Del Skrevet 31. august 2012 Da må du isåfall melde flytting til den kommunen først før du kan vurderes. Kommunene bruker ikke penger slik på andre enn deres egne innbyggere. Dette har med å gjøre at det er kommunens budsjett som går til dette - ikke staten eller fylkets. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #3 Del Skrevet 31. august 2012 Det Guybrush sa. Dessuten må du belage deg på lang venteliste på kommunal bolig, og du er ikke blant de høyest prioriterte, heller, som ung, alene og uten rusproblemer. Du vil fint kunne skaffe deg bolig på det åpne markedet (og ja, selv med problemene dine kan du fint bo i bofellesskap). Eller du får flytte hjem til mor og far, eller inn hos "den gode vennen" din. Anonym poster: 9e9670d275e212c984d87137134deff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #4 Del Skrevet 31. august 2012 Du har nok neppe krav på kommunal bolig, men dersom du ønsker å fortsette å bo der kan du helt sikkert få oppfølging fra spesialisthelsetjenesten og motta kommunale tjenester som f.eks. hjemmesykepleie og hjelp fra psykiatritjenesten i kommunen. En kommunal bolig er forresten ikke annerledes enn en vanlig bolig, så dersom du har mulighet for å få leid deg en leilighet selv ville jeg ha gjort det i stedet. Det blir ikke nødvendigvis billigere med kommunal bolig, og å finne noe på egenhånd går nok mye fortere. Anonym poster: 1d2d692cb94bcfed629c148c478cf8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå