Gå til innhold

Dere som går ned 0,5 kg til 1 kg i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser der gjennom dagen? Og hva trener dere og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser to måltider om dagen, pluss et lite mellommåltid. Går ned 1-1,2 kg i uken. Har vendt kroppen min til å spise få måltider, så går ikke sulten. Spiser vel rundt 800-900 kcal om dagen, da jeg ikke lever så veldig aktivt for tiden. Trener ca. 3 ganger i uken, men har en vanskelig beinhinnebetennelse som gjør at jeg ikke kan løpe så mye som jeg vil. Trener derfor styrke for å opprettholde muskelmassen min selv om jeg går ned i vekt. Spiser kun kylling, fisk, generelt magert kjøtt. Smoothie en gang i blant, kun med frukt, bær og mager kesam - ikke melk eller juice som mange bruker, da blir det plutselig ikke så sunt. Så spiser jeg grønnsaker, da. Prøver med andre ord å spise så rent som overhodet mulig. Ikke nok med at man går ned i vekt, men kroppen generelt blir mye strammere etter kort tid fordi man kutter ut sukker og hvetemel, som er rene fienden for kroppen. Jeg er for karbohydrater jeg altså, men jeg spiser mye mindre av det nå som jeg går ned i vekt. Men fullkornscouscous spiser jeg en gang i blant, kjempegodt og mye sunnere enn vanlig hvit ris, f.eks. Bra tilbehør hvis du tidligere har spist mye pasta, ris eller potet. :)

Anonym poster: ae6f3b6152b47fae53971578344ea9ad

• Liker 1
Skrevet

Muskelmassen vil definitivt lide på et så lavt mat inntak. Det er bare dumt og vil i lengden gjøre mer skade enn nytte. Det er ikke mulig å bygge muskler på sånt kaloriunderskudd.

Legg deg på 1500 kalorier om dagen. Fokuser på mye gode proteiner fra egg, kylling, karbonadedeig, fisk etc. Spis trege karbs fra grønnsaker, grove kornprodukter og godt fett fra mandler/valnøtter, solsikkeolje, avokado etc.

Kardio er den beste måten å brenne fett raskt og effektivt. Med godtkosthold beholder du Muskelmassen, da musklene er viktige fordi de brenner fett 24/7.

Eks.

Frokost

2 Ryvita med 2 kokte egg og magert skinkepålegg

Lunsj:

Salat med 100 gram kylling og en neve bønner/kikkerter og en kvart avokado

Mellom:

En liten neve nøtter og frukt

Middag:

200 gram kjøtt med masse grønnsaker og en knytteneve brun ris/pasta(ferdig kokt vare)

Dessert:

Fruktsalat

Kvelds:

Omelett av 2 egg med skinke og grønnsaker

Drikk kun vann i hverdagen.

Start å trene 2-3 ganger i uka og bygg opp formen og øk øktene etterhvert som formen blir bedre. Lover deg synlige endringer innen 4-6 uker ;)

• Liker 2
Skrevet

Før levde jeg på 1300 kalorier om dagen, uten å trene, og var generelt ganske sulten. Gikk ned 1 kg i uka ca. Nå spiser jeg mellom 1100 og 1500 dagen. Og trener kondisjon og litt styrke 45 min 5 dager i uka. En typisk dag spiser jeg 3knekkebrød til frokost. Det samme til lunch + en frukt. Middag spiser jeg vanlig,altså kylling, ris pasta, poteter, grøt suppe, det jeg måtte ønske egentlig, men passer på porsjonene! Også skeier jeg litt ut til kveld med ostesmørbrød eller yoghurt eller noe annet godt.

Man kanspise egentlig hva man vil bare man begrenser mengden<br /><br /> Anonym poster: 9e98d12d5286892182ebc79b50f01233

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...