Gå til innhold

Når ble syklusen normal etter p-pilleslutt for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest flere steder at det kan ta flere mnd. fra en slutter på p-piller til syklusen er normal og mensen kommer tilbake.

Jeg har gått på diane/feminil i 7-8 år, men vi har begynt å tenke på barn. Det jeg altså lurer på er om andre har efaring med hvor lang tid det tar før syklusen er normal igjen etter pilleslutt?

(Dette er kanskje forskjellig fra person til person, men greit å vite hva som er "normalt"...)

Takker for alle svar :)

Anonym poster: 4b65956fd0ac92efb05dc850e9844fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok 5 år!!!

Skrevet

Med mitt første barn ble jeg gravid ved første mulighet etter p-pilleslutt, altså under 1 mnd. Da hadde jeg gått på diane også jasmin til sammen i 8 år.

Denne gangen skjedde akkurat det samme, men det endte desverre i SA uke 6.

Så her ble alt normalt med en gang. Og alt virker stabilt nå. :)

Anonym poster: f9765656aa7139f866c674274b5cfb8c

Skrevet

Tok 7 mnd fra pilleslutt til første mens. Når den først kom, ble jeg gravid på første forsøk.

Anonym poster: 3a0a6b2e338c1d1f0b923c6a26f5239a

Skrevet

Jeg fikk stabil syklus med en gang, hadde gått 15 år mer eller mindre sammenhengende på Microgynon

Anonym poster: 61ac7ed30c634be1cffa8d7b8e22e2af

Skrevet

Jeg sluttet på Cerazette i februar og syklusen min er enda ikke stabil...

Skrevet

ingenting er tilbake til normalen enda. har gått fem år.....

Anonym poster: a5bf91aae2081f69cdd4db31dce48304

Skrevet

Min ble aldri normal igjen...

Skrevet

Jeg ble gravid av å glemme en pille etter å ha gått på Yasmin i ca 6 år. Om syklusen var stabil da tviler jeg på men jeg fikk jo eggløsning!

Anonym poster: 7c79ad8aed274a74ebaa5f322791448b

Gjest Allergikeren
Skrevet

Sist jeg tok pause fra Cerazette, tok det tre-fire måneder, og da ble syklusen mer regelmessig enn den har vært hele livet. Da hadde jeg gått på den i rundt 4 år. Nå er det straks 8 år siden jeg begynte for første gang, så jeg får se hvor lang tid det tar neste gang jeg slutter. Men minimum 3 mnd er visst det man kan forvente når man har gått på p-piller fast i 8-10 år, i følge en farmasøyt jeg spurte om dette.

Skrevet

Da jeg sluttet på yasmin for å prøve å bli gravid første gang kom jeg rett inn i 30 dagers syklus. Hadde mensen 2 ganger før jeg ble gravid. Sluttet på cerazette i januar i år, og da kom jeg rett inn i 28 dagers syklus. Begynte ikke å prøve før i mai da, og ble gravid i juni. Endte dessverre i MA i uke 11 i august :(

Skrevet

Jeg fikk stabil syklus med en gang, hadde gått 15 år mer eller mindre sammenhengende på Microgynon

Anonym poster: 61ac7ed30c634be1cffa8d7b8e22e2af

Akkurat slik det var for meg!!:-)

Skrevet

Har venta i to år å venter enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...