Gå til innhold

Nettdating og jenter som plutselig slutter å svare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mann på ca 30, har de siste årene hatt noen snokekontoer rundt om på diverse nettdatingsider. Bare for å sjekke hvordan "markedet" er og for å se om jeg tilfeldigvis skulle komme over drømmejenta. Profilene har vært uten bilder men gjerne med en kort profiltekst som beskriver meg.

Merkelig nok får jeg faktisk av og til post på noen av disse sidene. Det skjer jo ikke veldig ofte, naturlig nok siden det å ha prangende bilder virker å være alfa og omega på slike steder, men profilteksten min virker altså å være såpass oppegående at noen er interesserte. Overraskede nok er en god del av disse interesserte jentene studenter eller ferdig utdannede på varierende nivåer. Til og med legestudenter liker tydeligvis hvordan jeg skriver profilene mine, selv om jeg ikke har bilder...

Jeg pleier være relativt flink til å føre en oppegående samtale over nett, så det går gjerne noen meldinger frem og tilbake helt frem til de lurer på hva jeg jobber med. Men da er det brått slutt. Uten at jeg helt forstår hvorfor, for det virker alltid som om vi har en god tone frem til dette. Det står i profilen min at jeg jobber fulltid samtidig som jeg studerer på deltid. Jeg skriver alltid opp at jeg ikke har veldig høy inntekt på de nettstedene hvor profilgeneratoren spør etter dette. Der hvor man kan velge yrke må jeg stort sett skrive transport, ettersom valgene ikke er så mange. Det burde altså ikke komme som noen overraskelse at jeg ikke tjener veldig bra og har et (foreløpig) yrke uten fremtidsutsikter.

Jeg har en jobb innenfor avfall- og resirkuleringsbransjen. Kort sagt er jeg en glorifisert moderne søppeltømmer som bedriver dagene på jobb kjørende rundt i en svær lastebil mens jeg passer på at et par datamaskiner og et jævla stort vakuumaggregat fungerer som det skal og er bra vedlikeholdt. Jeg er utdannet som tungtransportsjåfør (tar snart fagbrev, selv om jeg ikke planlegger å drive på med dette etter jeg er ferdig med bachelorgraden min) og jeg har og tatt teorien til fagbrev som renovasjonsarbeider siden arbeidsplassen min tilbød dette som et kveldskurs (sosialt samvær, gratis middag og papirer på at jeg kan det jeg jobber med - win win win situation!). Samtidig som jeg altså studerer ved et universitet på fritida.

Så hva er greia? Er jobben min så forferdelig at man plutselig bare slutter å skrive? Og hvorfor kan man ikke i det minste legge igjen en melding å si hvorfor man slutter å svare?

Anonym poster: f6d407d45d2fc6f448355bfd4b340ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er som du frykter. For å sitere Seinfeld:

"Ever wonder about the stupid names people have for what they do. “Well, right now, I’m the regional management supervisor.” “I’m in development, research, consulting...

Women need to like the job of the guy they’re with. If they don’t like the job, they don’t like the guy. Men know this. Which is why they make up the phony bogus names for the jobs that they have."

Endret av Leifern
  • Liker 2
Skrevet

Om de slutter å svare pga jobben din, så er de ihvertfall ekstremt overfladiske. Du studerer på uni, har mange baller i lufta og du har i tillegg jobb. Jeg synes om noe det tyder på at du er en oppegående fyr. Og for å understreke det opplagte, det er ikke noe galt med jobben din.:)

• Liker 3
Skrevet

Det er absolutt ikke noe galt i å være søppeltømmer, men faktum er at det er et lite flatterende yrke. Jeg hadde ikke følt meg så stolt om jeg skulle meddele at kjæresten min var søppeltømmer.. Men klart, før man har møtt noen er det lett å velge bort personer basert på ting som dette. Hva om du venter med å fortelle dette til et senere tidspunkt, og heller forteller at du studerer?

Anonym poster: 248e8ae13f038d00a894cffdc07b5256

Skrevet

Når jeg har sluttet å svare folk er det fordi jeg får så mange brev at jeg rett og slett ikke har tid, og ser på det som svært slitsomt å sitte å svare folk hele tiden... at jeg bare ikke orker.

Anonym poster: 3efc92762785f6b5aa869f9de27cb57a

Skrevet

Det er absolutt ikke noe galt i å være søppeltømmer, men faktum er at det er et lite flatterende yrke. Jeg hadde ikke følt meg så stolt om jeg skulle meddele at kjæresten min var søppeltømmer.. Men klart, før man har møtt noen er det lett å velge bort personer basert på ting som dette. Hva om du venter med å fortelle dette til et senere tidspunkt, og heller forteller at du studerer?

Anonym poster: 248e8ae13f038d00a894cffdc07b5256

Kommer litt ann på hva slags samtale og tone du har med folk syns jeg. For om jenta spør om hva du jobber med, så lyver du jo nærmest om bare nevner at du studerer. Men det går ann å si f.eks "jobber i kommunen", for det er jo ikke løgn.. ;)

Skrevet

Jeg sovnet nesten etter fire setninger. Det kan jo være en pekepinn

• Liker 2
Skrevet

jeg slutter å svare når jeg ikke finner det spennende mer. kan ikke huske noengang jeg har slutte pga arbeide til noen. men vis jeg bare ikke har noe å prate om ser jeg ingen grunn til å fortsette å tørrprate.

Anonym poster: 147c55ffc6005293507ea624692150da

Skrevet

Hvorfor ikke skrive hva du jobber med i profilteksten, TS?

Da slipper du ihvertfall disse som syns dette er en show-stopper.

Skrevet

Hva noen jobber med når de studerer er helt uten betydning for meg. Selv om det kanskje er mer imponerende med en relevant jobb i et fancy firma eller på universitetet enn å stå i kantine eller altså jobbe som søppeltømmer. Men ikke noe som ville påvirket interessen min. Kanskje det er andre ting som gjør at jentene mister interessen? Eller så er det bare feil jenter du tiltrekker deg.

Anonym poster: f1dde24903d9fd5ebc4ecc83dcc0119b

Skrevet

Jeg, mann på ca 30, har de siste årene hatt noen snokekontoer rundt om på diverse nettdatingsider. Bare for å sjekke hvordan "markedet" er og for å se om jeg tilfeldigvis skulle komme over drømmejenta. Profilene har vært uten bilder men gjerne med en kort profiltekst som beskriver meg.

Merkelig nok får jeg faktisk av og til post på noen av disse sidene. Det skjer jo ikke veldig ofte, naturlig nok siden det å ha prangende bilder virker å være alfa og omega på slike steder, men profilteksten min virker altså å være såpass oppegående at noen er interesserte. Overraskede nok er en god del av disse interesserte jentene studenter eller ferdig utdannede på varierende nivåer. Til og med legestudenter liker tydeligvis hvordan jeg skriver profilene mine, selv om jeg ikke har bilder...

Jeg pleier være relativt flink til å føre en oppegående samtale over nett, så det går gjerne noen meldinger frem og tilbake helt frem til de lurer på hva jeg jobber med. Men da er det brått slutt. Uten at jeg helt forstår hvorfor, for det virker alltid som om vi har en god tone frem til dette. Det står i profilen min at jeg jobber fulltid samtidig som jeg studerer på deltid. Jeg skriver alltid opp at jeg ikke har veldig høy inntekt på de nettstedene hvor profilgeneratoren spør etter dette. Der hvor man kan velge yrke må jeg stort sett skrive transport, ettersom valgene ikke er så mange. Det burde altså ikke komme som noen overraskelse at jeg ikke tjener veldig bra og har et (foreløpig) yrke uten fremtidsutsikter.

Jeg har en jobb innenfor avfall- og resirkuleringsbransjen. Kort sagt er jeg en glorifisert moderne søppeltømmer som bedriver dagene på jobb kjørende rundt i en svær lastebil mens jeg passer på at et par datamaskiner og et jævla stort vakuumaggregat fungerer som det skal og er bra vedlikeholdt. Jeg er utdannet som tungtransportsjåfør (tar snart fagbrev, selv om jeg ikke planlegger å drive på med dette etter jeg er ferdig med bachelorgraden min) og jeg har og tatt teorien til fagbrev som renovasjonsarbeider siden arbeidsplassen min tilbød dette som et kveldskurs (sosialt samvær, gratis middag og papirer på at jeg kan det jeg jobber med - win win win situation!). Samtidig som jeg altså studerer ved et universitet på fritida.

Så hva er greia? Er jobben min så forferdelig at man plutselig bare slutter å skrive? Og hvorfor kan man ikke i det minste legge igjen en melding å si hvorfor man slutter å svare?

Tror rett og slett det er en type yrke mange ser litt "ned" på, hvis de er veldig opphengt av å ha statusyrker og vil gjerne at mannen skal ha det. Du kan jo fortelle at du driver på med bachlor grad og dette yrket bare er midlertidig. Men så spørst det om du rett og slett klarer deg bedre uten disse jentene som er statusjegere?

Hvis du har skrevet en veldig god profiltekst og jenter kontakter deg kun ut ifra det, så har de antagelig ansett deg som oppegående nok for dem, men så fikk de høre om yrket som ikke svarte helt til forventningene og da revurderte de deg.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Søppeltømmer er vel ikke noe spesiellt dårlig yrke?

Skrevet (endret)

Tja. Søppeltømmer er et skittent yrke. Og et lavt lønnet yrke. Men siden TS allerede skriver at han lister "Transport" som yrke så ser jeg ikke helt hvordan det skulle være mer lukrativt. Jobber man innen andre sektorer i transport har man ofte like dårlig betalt samtidig som man har verre arbeidstider.

Endret av Singha
Skrevet

Søppeltømmer er vel ikke noe spesiellt dårlig yrke?

For noen på høyre-siden er det det. For dem er det fjonge navn som er viktige, store inntekter og makt som betyr noe. På venstre-siden er søppelkjørerne noen av de viktigste pilarene i samfunnet. Uten disse ville samfunnet kollapse.

Anonym poster: 196f5b40ac0b9dc54537b8c62fda0b86

Gjest _Blomsten_
Skrevet

For noen på høyre-siden er det det. For dem er det fjonge navn som er viktige, store inntekter og makt som betyr noe. På venstre-siden er søppelkjørerne noen av de viktigste pilarene i samfunnet. Uten disse ville samfunnet kollapse.

Anonym poster: 196f5b40ac0b9dc54537b8c62fda0b86

Jeg er på høyresiden, men jeg synes søppeltømmere er viktige!

• Liker 2
Skrevet

Så konklusjonen er tydeligvis at jeg er kjedelig, og merkelig nok finner "alle" ut det etter meldinga hvor jeg forklarer hva jeg jobber med. Kjekt å høre!

Hadde det ikke allikevel vært fint gjort å faktisk si fra om dette etter noen uker med meldingsveksling der jenta og er den som starta det hele?

Gjest Tidssone
Skrevet

Tviler på at du kjeder dem. Tror yrket ditt er utslagsgivende.

Skrevet

Jeg er på høyresiden, men jeg synes søppeltømmere er viktige!

Like fullt er det en lavstatusjobb, som det nok ikke er uten grunn at mange damer ser ned på.

Skrevet

Det må jo påpekes at jeg ikke er en søppeltømmer i tradisjonell forstand. Jeg er mer en operatør av teknologisk utstyr som blir brukt til henting av det og sjåfør av bilen det hentes med. Søppel ser jeg stort sett bare når jeg tømmer eller vasker bilen eller om jeg må ta vedlikehold eller feilsøking på utstyret.

Kanskje jeg bare skal si jeg er mobil operatør eller servicetekniker eller noe i stedet. Det er jo å dra det noe langt ettersom jeg ringer etter hjelp fra en som faktisk har en slik stilling om det er noe veldig galt og siden jeg har stillingstittel som renovatør, men...

Det som er irriterende er jo at jeg stort sett liker jobben. Såpass mye at det ikke er noen automatikk i at jeg finner meg noe nytt når jeg er ferdig med studiene. Penger er ikke veldig viktig for meg uansett (og jeg har allerede eiendom som ikke akkurat er belånt til taket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...