Gjest Lurer Skrevet 19. februar 2004 #1 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har mottatt en bok fra bokklubben som jeg ikke vil ha. Jeg har vel angrerett, men hvordan gjør jeg dette? Må jeg legge den i en ny konvolutt, og betale porto på den, eller kan man returnere den på annet vis? Og, hvor lenge etter at man har fått en bok kan man levere den tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. februar 2004 #2 Del Skrevet 19. februar 2004 Du har 14 dagers returrett og må betale porto selv. I pakken du har fått boken skal det ha fulgt med en forklaring på hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. februar 2004 #3 Del Skrevet 19. februar 2004 Det ligger angreskjema i hver bokpakke. Dette signerer du på og så putter du alt i pakken igjen. Gå på posten, betal 50,- og vips er du kvitt den! Vet ikke hvor fort den må returneres, de gangene jeg har glemt å avbestille gjør jeg det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. februar 2004 #4 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis du returnerer uten å bruke skjemaet som følger med (eller ev. ringer og sier i fra først hvis skjemaet skulle mangle eller du har rotet det bort) kan du risikere å måtte betale ekstra fordi det ikke er en "godkjent retur". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 19. februar 2004 #5 Del Skrevet 19. februar 2004 Det ligger angreskjema i hver bokpakke. Dette signerer du på og så putter du alt i pakken igjen. Gå på posten' date=' betal 50,- og vips er du kvitt den![/quote'] Tror jeg betalte 20,- en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 19. februar 2004 #6 Del Skrevet 19. februar 2004 Det går vel på vekt? Har forsåvidt aldri brukt det skjemaet. Nå har jeg uansett tatt runden og meldt meg ut (puh), så det skal bli slutt på slike tåpelige utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 19. februar 2004 #7 Del Skrevet 19. februar 2004 Hvis du har avb boken og de har sendt den deg likevel, kan du ringe dem å få tilsendt returlapp.. Hvis ikke så koster det 50 kr (kanskje dyrere nå?) å sende den i retur (i orginal emballasje) som B post... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 19. februar 2004 #8 Del Skrevet 19. februar 2004 Tips: Hvis du glemmer å avbestille, la være å hente pakken på posten. Da slipper du porto og returgebyr og hele greia. Hvis posten dumper pakken i postkassa - kjøp deg mindre postkasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 19. februar 2004 #9 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg får rett som det er ei bok jeg ikke har bestilt..........dvs glemt å avbestille. :oops: Jeg bare fyller ut vedlagte returskjema - og skriver retur på emballasjen. Sender denne........... etter ca 14 dager får jeg regning på 50-60 kr. som gjelder returporto. Så enten du betaler porto med en gang - eller får regningen senere - det er DU som betaler portoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 19. februar 2004 #10 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg skulle en gang returnere en murstein av en bok, da ville porto komme på 100 kr. Den står derfor i bokhylla nå. De fleste bøker kommer vel i en størrelse som vil tilsi en femtilapp, antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 19. februar 2004 #11 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg får rett som det er ei bok jeg ikke har bestilt..........dvs glemt å avbestille. :oops: Jeg bare fyller ut vedlagte returskjema - og skriver retur på emballasjen. Sender denne........... etter ca 14 dager får jeg regning på 50-60 kr. som gjelder returporto. Så enten du betaler porto med en gang - eller får regningen senere - det er DU som betaler portoen! Dette kunne man gjøre før ("returneres uåpnet"), men jeg har på den lokale posten fått beskjed at det ikke skal gjøres lenger. Nå "skal" man betale returportoen når den sendes. Åpnet eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 19. februar 2004 #12 Del Skrevet 19. februar 2004 Om man returnerer uten å betale kommer kravet på neste regning fra bokklubben. Ellers takk for påminnelse, bok er nå avbestillt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 20. februar 2004 #13 Del Skrevet 20. februar 2004 hmm.. Jeg bare slenger dem tilbake med "retur" skrevet på esken. Hadde nok betalt porto hvis dette var en mer nøyaktig og seriøs bokklubb, men de har sendt meg så mange bøker jeg har avbestilt og bare rotet hele tiden, så jeg driter i det. Har gått fint til nå. Ingen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. februar 2004 #14 Del Skrevet 20. februar 2004 hmm.. Jeg bare slenger dem tilbake med "retur" skrevet på esken. Hadde nok betalt porto hvis dette var en mer nøyaktig og seriøs bokklubb, men de har sendt meg så mange bøker jeg har avbestilt og bare rotet hele tiden, så jeg driter i det. Har gått fint til nå. Ingen problemer. Ja, du har sikkert rett i at det kommer an på hvilken bokklubb det er. Jeg tok det som en selvfølge at det var snakk om en bokklubb under "De norske Bokklubbene", men det står det jo egentlig ingen steder at det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 20. februar 2004 #15 Del Skrevet 20. februar 2004 Dette kunne man gjøre før ("returneres uåpnet"), men jeg har på den lokale posten fått beskjed at det ikke skal gjøres lenger. Nå "skal" man betale returportoen når den sendes. Åpnet eller ei. Jeg spør da ikke Posten om dette :oops: Jeg bare slenger den i ei postkasse jeg....... *fy Usikker* Og dette gjør jeg i "alle" de 5-6 bokklubbene jeg er medlem i....... dvs. ikke hver gang altså.......... for "som regel" så husker jeg å avbestille! Har aldri vært noe problem å returnere bøker for meg altså.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 20. februar 2004 #16 Del Skrevet 20. februar 2004 Slenger i en postkasse ja. Lett det.. Iallefall før de lagde embalasjen så stor at de IKKE passer i postkasser lengre. MÅ levere inn på posten.. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 20. februar 2004 #17 Del Skrevet 20. februar 2004 Må nok innom posten jeg også, og der kan jeg ikke lure den i kassa uten å bli gjort oppmerksom på returportoen for bokklubber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 20. februar 2004 #18 Del Skrevet 20. februar 2004 Må nok innom posten jeg også, og der kan jeg ikke lure den i kassa uten å bli gjort oppmerksom på returportoen for bokklubber. Jo da, det er bare å putte den i postluka i disken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 20. februar 2004 #19 Del Skrevet 20. februar 2004 det går ikke på posten min, serru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå