Gå til innhold

Historien om Norge - noen som har lest?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har lest historien om Norge av Karsten Alnæs? Lurer bare på hvordan de er. Har de skjønnlitterære elementer eller er det ren fakta?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker den serien og venter nå spent på bind II i Historien om Europa. Husker jeg kjøpte bind 1-5 på en gang og jeg leste de alle i løpet av sommeren.

Det er både fakta og fiksjon, du føler at du på mange måter blir kjent med menneskene som levde på den tiden... facinerende, vakkert...ja, jeg har ikke ord.

Løp og kjøp!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for info!

De har den som velkomstbøker på bokklubben nye bøker!

Taster og kjøper nå!

Skrevet

Bøkene er kjempebra!

God blanding av fakta og fiksjon, det hele virker veldig troverdig og er både lettlest, lærerikt og underholdende. Jeg fikk det også som velkomstpresang i en av bokklubbene en gang i tiden, og har hatt mye glede av bøkene.

Skrevet

Skriver under på dette jeg også. Og jeg var ikke interessert i historie før jeg leste bøkene...

Gjest the imp
Skrevet

har lest bøkene ja for en del år siden. Kjekk måte å få litt ekstra input til historietimene på skolen. De er godt skrevet, og burde egentlig bli anbefalt til alle som har historie på videregående.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med dem, har kommet frem til 1905 ca. nå. Det jeg liker, er at han gir forskjellige perspektiver på tidsaldrene. Både industrien, politikken, familielivet, kvinners kår osv får sitt eget kapittel. Det gir mer innsikt i hvordan livet var da enn historiebøker på vgs f.eks hvor man stort sett satt og pugget slag og kriger.. Jeg vil ha bøkene om europas historie også.

Gjest Anonymous
Skrevet
De er godt skrevet, og burde egentlig bli anbefalt til alle som har historie på videregående.

Den beste måten å ødelegge en god bok på: sett den på pensum! :tunge1:

Skrevet
Takk for info!

De har den som velkomstbøker på bokklubben nye bøker!

Taster og kjøper nå!

Jeg kjøpte også serien der, og det er virkelig flotte bøker!!! Har bare lest halvparten av bok nr 1, men det er mest fordi jeg har lest andre bøker innimellom. Men det er veldig lettlest og spennende iallfall! Gled deg!!

Gjest the imp
Skrevet

Den beste måten å ødelegge en god bok på: sett den på pensum! :tunge1:

Jeg sa anbefale, ikke gjøre dem til pensum ;)

Hjelpe trøste verket er jo på hmmm, hvor mange bind? Dessuten er det jo kun Norgeshistorie. Finnes det noe lignende med verdenshistorie?

Skrevet

Historien om Europa kommer! Av samme forfatter.

Jeg har også Historien om Norge, men må innrømme at jeg bare har kommet et lite stykke ut i første bind. Har ikke hatt "lesedilla" på lenge... Men det lille jeg har lest var spennende, i alle fall! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...