Gå til innhold

Mor fra h*****e

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor var på besøk her om dagen, siden min far hadde tvunget henne med. Jeg er en fattig student, som lever litt på lån og stipend siden jeg er arbeidsledig.

Min mor åpnet kjøleskapet mitt, og så at jeg bare hadde et glass med bringebærsyltetøy i kjøleskapet. Hun åpnet så fryseren, der fant hun frosnet bær og grønnsaker. Hun så på meg og sa, det er bra du ikke har penger, da spiser du ikke så mye. Altså jeg forventet ikke å få penger eller noe, men hvem sier noe sånt.

Min mor har altid favorisert lillebroren min, hun pleide å møte opp da skolen hans arrangerte foreldremøter, hun hjalp til å kjøre når fotballaget hans skulle spille kamper. Hun har altid kjørt han til og fra skolen, tom. nå som har går på vidergående skole. Hun smører tom. matpakke til ham. Jeg har gått til og fra skolen siden barneskolen, har smøret matpakke siden jeg var 10-11. Hun meldte meg opp som søker hos norpost da jeg var 13 år, pengene jeg fikk som lønn fikk hun i sin egen konto, siden jeg ikke hadde eget kontonummer. Pengene ble bruk på klær og andre ting jeg trengte. Dette hadde ikke plaget meg om hun ikke var rik, hun har mer enn nok av penger, hun bruker dem på seg selv og min bror. Han er nå 16 år, en vestkant soss uten like. Dessuten fikk han mopedlappen og moped som 16 års gave, han får også billappen når fyller 18, han får sikkert bil også. Men jeg har ikke fått så store gaver. Skal ikke slike ting være likt mellom søsken?

Jeg er nå voksen, så jeg kan ikke forvente økonomisk støtte, men jeg kan jo forvente å få litt respekt. Hun er jo rett og slett ond når det gjelder meg. Jeg prøver å ikke ha kontakt, men min far ringer hele tiden og tar henne med seg på avtaler og besøk osv. Jeg skal ikke nekte for at min far ga meg 3000 kr da han så jeg ikke hadde mat hjemme. Min mor ble bare sur da hun så det, og sa at de måtte hjem.

Hvordan klarer dere å kutte all kontakt med foreldre? Ringer de? Komme de på døra? Jeg tror ikke jeg vil ha noe mer med dem å gjøre. Jeg kan heller ikke ha kontakt med bare far, for han klarer ikke å si henne i mot. Eller å komme på besøk alene.

Anonym poster: db177666b47f3be029f04dc22bd4eb29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst burde du forlange å få igjen Norpost-pengene. Om ikke for annet, så i hvert fall for å vise tydelig at du ikke godtar denslags.

Hva sa din far til at hun stjal lønna di?

Sjokkerende at noen overhodet kan få seg til å gjøre noe slikt. Hun eier ikke skam i livet.

Anonym poster: 8ab5c4b0e9f6470b72f9479a5b0a2a76

Skrevet

Du kan snakke med din far om dette, selv om du må forstå at han nok føler seg mellom barken og veden.

Jeg har kun kontakt med min mor, har ikke tatt meg bryet å informere min far om hvorfor. Han skjønner det ikke uansett.

Anonym poster: d6cf06d4570a04e71835bbc52a9c70f7

Skrevet (endret)

Vet du, jeg tror faktisk du vil få et bedre liv av å ikke ha kontakt med dine foreldre.

Jeg syntes du skal ta det opp med din far, forklare han hvorfor du ikke klarer og orker det og hva det gjør med deg. Om han ikke klarer å motsi din mor, så mister han faktisk kontakt med deg også..

Din mor er desverre ikke et godt menneske.. UFF UFF!

Endret av La Papesse
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt meg en prat eller skrevet et brev til henne. Forklar hvordan du føler dette og vis tydelig hvordan hun har forskjellsbehandlet deg og broren din og hvordan dette har påvirket deg.

Videre ville jeg skrevet at ønsket om videre kontakt er minimal og at du ser at du har det bedre uten henne, og at du ikke klarer å tilgi.

Deretter kan du skrive brev/snakke med faren din og forklare hva du har gjort og hva du ønsker og så får dere bli enige om hvordan dere kan holde kontakten, uten moren din, visst dette lar seg gjøre.

Jeg syns moren din har behandlet deg skikkelig råttent, og håper du ikke lider veldig under dette nå.

Anonym poster: 10f76eead124e2c9e00bd4f2ccd85f1a

Skrevet

Tror du får det mye bedre uten moren din i livet ditt.

Skrevet

Tja. Jeg synes ikke du skal bryte kontakten med familien din,

men du kan godt redusere kontakten med moren din.

Problemet med å bryte kontakt med en hel familie,

er at det fort kan bli inn i helvete mye drama, som også går utover/sprer seg til

venner og slekt. Å si opp "familiemedlemskapet" går også utover de i familien/slekta man har en god relasjon til.

Jeg synes du skal oppsøke en skolepsykolog eller lignende

for å få pratet ut og sortert tankene om dette.

Mange pådrar seg plager/skader/skyldfølelse de må slite med resten av livet

på grunn av dårlige familierelasjoner.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde spurt henne rett ut hva hun hadde imot meg og om det kanskje er best å ikke ha kontakt hvis det er bedre for henne.

Er ikke enig i å kutte ut kontakt med faren. Han er jo tydeligvis glad i deg. Ikke la det gå utover han. Be han alene til deg og si hvorfor. Han må jo se hvordan kona hans behandlet datteren sin.

Anonym poster: 4748ac66562a7f189a5902826452582b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...