Gå til innhold

Mobil og internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket nettopp mobil-regningen min, og så at jeg på en eller annen måte har klart å bruke 80 (!) kr på mobil data denne måneden. Greien er at jeg aldri går på nett med mobilen med mindre jeg er koblet til trådløst internett, og jeg har ikke noe særlig med apper på mobilen heller, så jeg forstår ikke hva det er som skjer.

Ser på faturaen at mobilen kan gå på nett 3-4 ganger om dagen, og det varierer alt fra 1-10 minutter. Det kan skjer når som helst på døgnet, klokken 5 om ettermiddagen eller klokken 3 om natten... Sist det skjedde var i morges klokken 8, og da lå jeg og sov, så jeg vet at det ikke var meg som trykket feil eller noe sånt...

Er det noen som vet hva dette kan skyldes, og hvordan jeg kan stoppe det??

Anonym poster: 5f68ef5a341a3eaefd5ecc7794c2f663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skyldes mest sannsynlig at noen apper driver med oppdatering i bakgrunnen. For eksempel at Facebook ser etter varsler, at Gmail ser etter e-post eller at mobilen ser etter nyeste værmelding.

Har du Android-mobil? Da kan du få på innstillinger > Databruk og der kan du skru mobildata helt av :)

Skrevet

Ja, har adroid. Har sjekket at dataroaming står av, og at appene bare oppdateres når wifi er på, og nå har jeg slått av oppdateringsvarslene helt, men alikevel har mobilen vært på nett 3 ganger i dag!

Skrevet

Hvis du uansett har satt på at appene kun skal bruke WiFi, hvorfor ikke skru mobildata helt av da? Da er du garantert at telefonen ikke bruker datatrafikk.

Skrevet

Hvis du uansett har satt på at appene kun skal bruke WiFi, hvorfor ikke skru mobildata helt av da? Da er du garantert at telefonen ikke bruker datatrafikk.

Så vidt jeg vet har jeg slått mobildata helt av, men den gjør det fortsatt. Aner ikke hva annet jeg kan gjøre...

Skrevet

Det er ikke mulig. Når du har Wi-Fi avslått, står det G, E eller 3G på signalikonet øvert slik som her?

9EJQx.png

Hvis det gjør det så har du ikke datatrafikk avslått. Det er forskjell på å ha dataroaming og datatrafikk avslått. Dataroaming gjør bare at du ikke bruker data når du kobler deg på andre operatørers nett (f. eks. i utlandet).

Gå på innstillinger > databruk. Her kan du skru det av eller på helt øverst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...