rebekkasam Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Ondag(29.08) forsvant kattungen min! Hun er 4måneder og vi lar henne ikke gå ut til vanlig.. Men den dagen hadde vi ikke låst døra... Og når jeg kom opp, så var døra åpnet. Og Pus var vekk! Samme natt var det uvær... Masse regn, lyn og torden... Vi hadde avtale neste uke å få henne merka! Men vi finner henne ikke! Har lett i hele nabolaget i flere timer og hengt på lapper! Men jeg klarer ikke å slutte å tenke eller sove! Noen tips? :/
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Uff... Aldri morsomt når dyr blir borte. En så lite kattunge har jo ikke utviklet retningssans enda, så verden er ganske stor. Kan være at den bare har gått seg vill heeelt til naboen. Har ikke noen spesielle tips å gi deg, du har jo allerede hengt opp lapper. Det ville jo evnt være en idè å ta kontakt med det lokale veterinærkontoret/FOD og høre om de har fått inn en kattunge? Anonym poster: 3ab2a406d5e3ca140544d229155998c1
ninuska_ Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Jeg tror den største utfordringen kan være at pus enda ikke har blitt trygg og vant til sitt hjem som så liten? Uten at jeg skal påstå det, siden jeg er ingen katteekspert - jeg prøver bare å huske hvordan min herremann var på den tiden. Har du vært ute og lett etter henne, mens du puser og kaller på henne, gjerne med mat? Heng opp lapper. Legg ut annonse på savnede dyr. Snakk med naboer om de kan ha sett henne. Håper du finner henne, og at det kommer litt flere råd fra disse flinke katteekspertene her på forumet!
rebekkasam Skrevet 30. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2012 Jeg tror den største utfordringen kan være at pus enda ikke har blitt trygg og vant til sitt hjem som så liten? Uten at jeg skal påstå det, siden jeg er ingen katteekspert - jeg prøver bare å huske hvordan min herremann var på den tiden. Har du vært ute og lett etter henne, mens du puser og kaller på henne, gjerne med mat? Heng opp lapper. Legg ut annonse på savnede dyr. Snakk med naboer om de kan ha sett henne. Håper du finner henne, og at det kommer litt flere råd fra disse flinke katteekspertene her på forumet! Vi har kunn hatt henne i litt over to uker :/ så er litt urolig ... Har gjort alt du skrev, men får bare vente og se
Evitas Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Sett nå i allefall ut mat og en varm seng til henne. Mest sannsynlig har hun ikke gått langt men sitter vettaskremt og gjemmer seg...
Gjest Lille-pus Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 (endret) Mange gode råd fra ninuska_ Nå har det desverre gått litt tid siden hun gikk ut, - det gjør fort ting litt mer komplisert. Har du et bilde av henne ? I så tilfellet lager du "Savnet"-lapper, printer ut (mange !). Går unden og legger en lapp i hver eneste postkasse i nabolaget og utenfor nabolaget også. Heng opp lapper på butikkene, bensinstasjonen, kiosken, togstasjonen og alle andre steder du kan tenke deg. Legg inn bildet og beskrivelse på nettkatten og dyrebar. Sjekk de samme sidene for katter som er funnet i ditt distrikt. Ring din(e) frivillige organisasjon(er) og hør om de kan ha fått henne inn. Spør om de vil ha bilde av henne (igjen: dersom du har bilde av henne). Det vil gjøre det enklere dersom de får henne inn. Gå innom samtlige vetrinærer i distriktet, ha med plakaten du har lagt i postkassene. snakk med dem på klinikkene og spør om lov til å henge opp plakaten din på veggen ved disken. Jeg kan nesten garantere at du får 'ja', - og vetrinærene blir oppmerksomme på at det er din katt og du savner henne dersom de får henne inn. Hadde jeg sett dette den samme dagen som hun forsvant så ville jeg minnet om at en katt som blir skremt den gjør en ting; den søker tilflukt på nærmeste sted den anser som trygt, - og der blir den værende inntil den anser at faren er over. Det betyr at den aller første tiden er det størst sannsynlighet for å gjenfinne en redd katt i det området den forsvant. Og så den ubehagelige delen; gå den turen du ikke vil gå fordi du er redd for hva du kan finne, - turen i grøftene på begge sider av de nærmeste veiene. Jeg vet (av erfaring) at det er den turen du helst ikke vil gå, men du bør desverre gå den turen også er jeg redd Det var det jeg kunne riste ut av hodet her nå i all hast. Her krysses fingre, tær og poter for at dere får hverandre tilbake. Og stort pluss til Evitas ! Ja, sett ut mat noe hun kan gå inn i og gjemme seg. Gjerne en eske med et pledd el.l som hun har ligget på i de to ukene. Det vil lukte hjem og kjært/trygt. Endret 30. august 2012 av Lille-pus 1
Gjest hedgepig Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 (endret) Gå ut sent om kvelden/ natten når det er stille. Ta med tørrforpakka om kattungen kjenner den lyden... Endret 30. august 2012 av hedgepig 1
Tvist Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Og sett inn annonse i lokalavisen, helst med bilde. Tilby gjerne dusör til de som finner katten, saa meker flere seg annonsen.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 Det kan være lurt å sjekke nærmest daglig på "Funnet", hos Dyrebar og hos Nettkatten. Jeg tok en rask titt nå, og fant denne som et godt eksempel på at noen er flinke til å legge ut når de har funnet småtasser ute. Så har du/dere ikke funnet kattungen igjen så ikke gi opp håpet riktig ennå 1
rebekkasam Skrevet 3. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2012 Det kan være lurt å sjekke nærmest daglig på "Funnet", hos Dyrebar og hos Nettkatten. Jeg tok en rask titt nå, og fant denne som et godt eksempel på at noen er flinke til å legge ut når de har funnet småtasser ute. Så har du/dere ikke funnet kattungen igjen så ikke gi opp håpet riktig ennå Har gjort det siden du ga meg tipset tilogmed satt opp annonse selv, men dessverre ingenting... Hun har enda ikke kommet hjem, men gir ikke opp håpet!
Gjest Lille-pus Skrevet 3. september 2012 #11 Skrevet 3. september 2012 Her i huset håper vi på det beste for dere og krysser alle 10 fingrene og alle 12 potene 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå