AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Jeg har tenkt til å kjøpe meg en Pulsklokke, men jeg er helt treningsjomfru så lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Jeg har ikke lyst til å bruke hele lønninga men hvilken pris må jeg opp i for å få en akseptabel klokke? Hva er forskjellene på de dyre og billige, og de forskjellige merkene? Også: bruker man den hele dagen eller bare på treningen. Når den regner ut kaloriforbruk regner den med basalforbrenning også eller er det noe som evt. Kommer i tiillegg? <br /><br /> Anonym poster: 83e220497b30d1c1f3059e5c67e8183c
Poko Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 http://www.loplabbet.no/pulsklokker.html her kan du lese litt om de forskjellige modellene. Man bruker de som regel kun på trening. De dyreste har feks bedre garanti, og nå snart GPS. Løplabbet arrangerer egne kurs for å lære å få utbytte av pulsklokka på trening.
Frk. Belle Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Jeg begynte med en forholdsvis rimelig pulsklokke fra Suunto (ca 1000kr). Den måler puls og tid, men har ikke GPS og kunne ikke programmere intervalløkter men den tok rundetider så jeg bare tykket "laps" ved hvert intervall og fulgte med på tida. Kunne stille inn pulssoner og den sa da ifra om jeg når jeg kom utenfor sonen jeg ønsket. Nå har jeg gått over til en mer avansert modell fra Garmin (betalte vel 2500kr for den), og hovedforskjellen er at den har GPS, kan programmere økter og last opp til PC. Jeg bruker min kun på trening, men ser at noen går med dem til vanlig også (men da uten pulsbelte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå