Gjest lisha Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Jeg har kronisk bekkenledd-syndrom og fibromyalgi! Liker å gå tur med hunden i variert terreng. Føler jeg ser dvask ut, og har noen kg rundt magen/lår jeg har lyst å få bort til jeg gifter meg neste år! Men pga både bekkensmerter og muskelsmerter, så blir det til at jeg gruer meg til å starte skikkelig trening! Noen som har tips til enkle, men effektive øvelser til meg? Som jeg kan gjøre uten å få vondt - spesielt i ryggen!
Polariste Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Jeg finner mange øvelser på youtube, søk "lower back exercises", f.eks. Du kjenner din kropp best og vet hva den tåler, prøv deg fram og kjenn hva som føles "godt". Det er forskjell på smerte, litt muskelvondt bør man kunne ignorere. Lykke til :-)
Gjest lisha Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Ja, muskelsmerter blir ignorert! er verre med ryggen! blir det en feil øvelse der med litt feil belastning, så er jeg rimelig handicappet dagen etterpå, og klarer så og si ingenting :/
2shy Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 Svømming er veldig skånsomt, og styrker kjernemuskulaturen. Jeg er på beina igjen etter flere år med ME og sengeleie, så jeg trener opp muskler nå. I begynnelsen gjør det vondt pga voldsomt muskelsvinn og mangel på kjernemuskulatur, men det går sakte men sikkert over. Gå i ulent terreng, og særlig i litt bakker. Gå med kroppen oppreist i bakker, ikke fremoverlent Svømming Rockering. Jeg klarte bare èn runde i begynnelsen, nå klarer jeg flere minutter. Sykling Planken Pilatesball (følger med cd med øvelser) Jeg kjøpte meg bysykkel hvor man sitter veldig oppreist, 7 gear. Begynte å sykle 5 minutter etter 10-15 minutter med oppvarming i form av gange, nå sykler jeg gjerne 1 time. Hold deg unna situps.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå